אילו פרמטרים צריך לקחת בחשבון בעת בחירת חברת ביטוח?

כשאנו נדרשים או צריכים לפגוש בגורמים רשמיים, שיש להם במידה רבה אחריות על רווחתנו הפיננסית, הבריאותית ואף על הקשרים רחבים יותר – אין ספק שהדבר כרוך בלא מעט התלבטויות. ממש כפי שנמצא זאת מאתגר לבחור בנק שילווה אותנו לאורך חיינו, מקום לרכוש בו רכב חדש או גוף שנפנה אליו לצורך קבלת הלוואות ללא אישור מהבנק, כך גם בחירה של חברת ביטוח בה ינוהלו כל הרכיבים הביטוחים שלנו עשויה להיות מאתגרת למדי. אם אתם מתלבטים באיזו חברת ביטוח לבחור אך לא יודעים מה כדאי לבדוק לפני ששוכרים את שירותיה, הנה מספר פרמטרים שכדאי לקחת בחשבון, שיסייעו לכם להשוות את בחירותיכם ולעשות זאת בצורה מושכלת.

קריאת ביקורות באינטרנט

גם אם אתם הצרכן הבודד ולא חברה ענקית, אתם עדיין יכולים להתבסס על מגוון דעות של אנשים – זהו פלאו של האינטרנט. לפני שאתם בוחרים חברת ביטוח, כנסו להמלצות של מבוטחים קיימים ונסו להעריך את מידת המהימנות שלהם מחד (הרי לא כל מה שכתוב באינטרנט הוא גם נכון) ואת רמת הסיוע שההמלצה שלהם מעניקה לכם.

כדי להצליח לקבל מההמלצה את הרלוונטיות המרבית עבורכם, נסו להבין למה הביקורת מתייחסת. ביקורת אחת מתייחסת לחוויית התשלום של החברה, אחרת לניסיון שלו מול תביעות שנעשו דרכה ושלישית על שירות לקוחות שהתקבל מנציג מסוים. ברגע שתבודדו את הביקורת ותבינו למה מתייחסים בה, תוכלו לראות האם היא רלוונטית עבורכם או לא.

באותו הקשר, כדאי לבחון האם הביקורת מתייחסת לחברה עצמה או למוצר הביטוחי שהיא מציעה. האם היא נכתבה בעקבות ניסיון עם סוכן מסוים, משרד ספציפי או מתאם תביעות או שמא בעקבות ניסיון עם החברה כולה.

גם לאחר שאתם נחשפים לביקורת מסוימת ומגלים שהיא רלוונטית עבורכם – אם כבר הגעתם למצב בו אתם מקיימים מגעים מול אותה החברה, כדאי מאוד לעמת את נציג החברה עם מה שנחשפתם אליו. לעתים קרובות תוכלו לקבל משוב שיעזור לכם להבין האם אכן מדובר בביקורת מוצדקת או הגזמה.

בדקו דירוגים והשוו ביקורות

סקרים כלכליים המתפרסמים מעת לעת משווים בין ביצועי חברות הביטוח השונות ומידת שביעות הרצון של המבוטחים מהן. לעתים קרובות תוכלו לראות, בפריסה מסודרת, את ההשוואה בין חברות הביטוח השונות בקריטריונים זהים והדבר יסייע לכם לקבל החלטה על סמך נתונים מבוססים. עם זאת, כשאתם נתקלים בסקירה מסוימת נסו להבין מתי היא פורסמה. ייתכן וחברת ביטוח מסוימת שינתה את מודל הביטוח שלה מאז הפרסום וייתכן והדבר השפיע לטובה או לרעה על ביצועיה. לאחר שתנתחו את הנתונים ו"תשימו עין" על חברה מסוימת, בחנו באתר או מול נציג שירות האם ההצעות של אותה החברה עדיין עומדות בעינן.

שירות הלקוחות של החברה

אין דבר מתסכל יותר מאשר לנסות להשיג את שירות הלקוחות של חברה מסוימת ולהיתקל בהמתנה ארוכה מהרגיל או שירות לא איכותי ונעים. לחברת הביטוח יש את הכוח לקבוע במידה רבה את עתידכם ואת מצבכם הפיננסי, ובהתאמה לכוחה – היא חייבת להעניק לכם שירות מצוין, לא פחות. על אף שאתם עדיין לא לקוחות של החברה, נסו לבחון האם שירות הלקוחות שאתם מקבלים מנציגיה אדיב, ענייני ומקצועי, והאם אתם מקבלים מענה ראוי לתהיותיכם.

יציבות פיננסית

היציבות הפיננסית של חברת הביטוח היא פרמטר חשוב כשמנסים להבין האם היא טובה ומתאימה לכם או לא, כיוון שהדבר מצביע על מידת תפקודה הכלכלי. חשוב לזכור: כדי שחברת הביטוח תהיה מסוגלת לשלם תביעות, היא צריכה לתפקד באופן מיטבי מבחינה כלכלית.

סוכן VS חברת ביטוח

משרדים מקומיים, סוכנים ומתווכים מחוללים שינוי משמעותי בכל הנוגע לאופן שבו אתם חווים את מערכת היחסים שלכם עם חברת הביטוח. לכן, בטרם נבחר את חברת הביטוח נבדוק מול מי אנחנו מתנהלים בפועל. גם אם החברה מצוינת ויש לה מוניטין מעולה, חשוב שתבדקו מי יהיה הסוכן שיתנהל מולכם וינהל את תיקי הביטוח שלכם. מה חשוב לבחון? האם יש לו תודעת שירות גבוהה, האם הוא יצירתי ויודע להתאים עבורכם את תיקי הביטוח הטובים ביותר לתנאים ולצרכים שלכם, האם הוא מעניק לכם מזמנו לטובת הסברים מקצועיים (ולא פחות חשוב – האם אתם מבינים את אותם ההסברים) וגם האם הוא נותן לכם עצות טובות להתנהלות כלכלית רחבה יותר. אם תרגישו שאתם מסוגלים ליצור עמם מערכת יחסים טובה ואיכותית, הדבר עשוי להשפיע במידה רבה על אופן התפקוד שלהם אם חלילה תזדדקו להם בעת תביעה, לכן זהו פרמטר חשוב שכדאי לבדוק מבעוד מועד.

מודל השירות

חברות ביטוח שונות מוכרות ביטוחים לצרכן הקצה באופן ישיר או דרך סוכנים, לכן כדאי מאוד להבין מהו מודל השירות של חברת הביטוח וכיצד היא מתנהלת מבחינת מכירת הביטוחים השונים. כך תוכלו לקבל החלטה טובה יותר בנוגע להתנהלות נוספת עמם: כיצד הם מטפלים בתביעות? האם תתנהלו מול סוכן של חברת הביטוח או שהדבר יתואם מול חברת תביעות חיצונית? לאיזה סוג של שירות לקוחות תוכלו לצפות? האם יש לחברה שירות מקוון ודיגיטלי? האם יש גם מקום פיזי אליו אפשר להגיע? אין כאן תשובה נכונה או לא נכונה, אלא רק מה שמתאים להעדפותיכם האישיות.

היכן לרכוש את הביטוח?

יש כמה דרכים בהן ניתן לרכוש את הביטוח – באופן מקוון, בטלפון או מול סוכן המייצג חברת ביטוח אחת. כשאתם עובדים מול סוכן המייצג רק חברה אחת, ייתכן וזה יהיה פתרון מעולה במידה ואתם יודעים לאיזו חברת ביטוח אתם מעוניינים לפנות. לחילופין, ניתן לרכוש ביטוח באמצעות מתווך או סוכן, שלרוב ייצג מספר חברות ביטוח וכך תוכלו להשוות בין שירותים, מוצרים וכיסויים שונים.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות