האם כדאי למורים לקחת הלוואה?

לאורך כל שנת הלימודים מורים משקיעים מאמצים רבים בשעות לימוד וחינוך. הם מלמדים שעות ארוכות בשיעורים ועומדים לרשות התלמידים גם בתום יום הלימודים. עם זאת, המשכורת בתחום זה לא תמיד מתעדכנת בהתאם למספר השעות שמשקיע המורה בפועל, או על פי ניסיונו ומומחיותו. על כן, מורים רבים נדרשים למצוא מקורות פרנסה נוספים, בייחוד בתקופות שבהן יש צורך להגדיל את ההכנסות או כאשר יש למשפחה הוצאות רבות יותר. במקרים אלו, מורים רבים שוקלים לקחת הלוואה שתסייע להם להתמודד עם הצורך הזמני שנוצר. באילו מקרים כדאי לקחת הלוואה ולמה חשוב לשים לב? על כך במאמר הבא.

באילו מקרים כדאי לשקול לקחת הלוואה?

הלוואה לא נועדה לשמש כמקור הכנסה קבוע, אלא היא אמצעי עזר שיכול לסייע למשפחה להשיג מטרות מוגדרות או לעזור לה לצלוח תקופה קשה. במקרים הבאים, המשפחה יכולה לפנות לייעוץ מקצועי, ולשקול בחיוב נטילת הלוואה למורים באמצעות חברת הלוואות:

  • מחסור זמני בהכנסות: בתקופות משבר, כמו מגפת הקורונה שבעיצומה אנו נמצאים כיום, מורים רבים עלולים למצוא את עצמם בלא משכורת קבועה. מצב זה הוא בדרך כלל זמני, ובעתיד הקרוב הציפייה היא שהשוק יחזור באופן הדרגתי לפעילות רגילה גם במסגרות החינוך. עם זאת, גם בתקופה זו מורים ובני משפחתם נדרשים למוצרי יסוד שונים ועליהם לדאוג לכלכלת המשפחה. במקרה זה, הלוואות לעובדי מדינה זה פיתרון שיכול לסייע למורים לצלוח את התקופה הזאת.
  • רכישת רכב: כמעט לכל משפחה יש היום רכב אחד לפחות. הרכב משמש אותנו מדי יום להגעה למקום העבודה, להסעת הילדים למסגרות השונות, וכמובן לקניות ולסידורים שונים. אם הרכב העומד לרשות המשפחה ישן מאוד, הרי גם הוצאות התחזוקה שלו גדולות יותר וגם הוצאות הדלק שלו מכבידות על התקציב המשפחתי. על כן, אם מתברר כי המשפחה מוציאה מדי חודש סכומי כסף רבים על תיקון הרכב ועל השימוש בו, ייתכן כי הגיעה העת לרכוש רכב אחר. במקרה זה, ניתן לפנות אל חברת הלוואות ולבחור הלוואה לעובדי מדינה בתנאים מיטביים.
  • שיפוץ הבית: כל משפחה בוחרת היכן להשקיע את כספה, אך מרביתנו ניעזר בכסף על מנת ליצור לעצמנו סביבת חיים נעימה ונוחה. לעיתים, בייחוד כאשר אנו חיים בבית ישן, נהיה חייבים לבצע תיקונים שונים ושיפוצים קלים שדחיפותם גבוהה. אם אין ברשותנו כל הסכום הדרוש לשם כך, ניתן לבדוק אילו תיקונים הם הדחופים ביותר, ולבחור הלוואה למורים שתסייע לנו להגשים את המטרה שלנו.

הלוואה ייחודית לעובדי מדינה

מורים משתייכים למגזר הציבורי, ובתוקף זה הם יכולים ליהנות מתנאים מיטביים שלהם זוכים עובדי מדינה. חברת הלוואות כגון פיקסמן, מכירה בכך שמורים מהווים כוח צרכני משמעותי, ולכן יכולה להציע להם מסלולי הלוואה ייחודיים ונוחים המתאימים לצרכים שלהם. במסגרת זו, מבצעים היועצים המקצועיים סקירה מקדימה של קרנות ההשתלמות והחסכונות הקיימים של המורה, בודקים מהם המשאבים העומדים כיום לרשות המורה ומתאימים את תנאי ההלוואה הנוחים ביותר. שירות זה יאפשר למורה להבין אילו הלוואות הוא יכול לקבל בשוק הרחב, אילו ביטוחים עומדים לרשותו והאם ההלוואה שמציע לו הבנק אכן כוללת את כל התנאים הטובים ביותר. במקרה הצורך, חברת ההלוואות תוכל גם להציע הלוואה בריבית נמוכה בתנאים אטרקטיביים ובזמני החזר נוחים המותאמים לצורכי המורה ומשפחתו.

לאילו דברים עליכם לשים לב לפני שאתם לוקחים הלוואה

מטרתה המרכזית של ההלוואה היא לסייע למשפחה ולא להכביד עליה. בסופו של דבר, הציפייה היא שההלוואה תאפשר לכם לעבור תקופה מאתגרת או תהווה מעין השקעה להגדלת הכנסות המשפחה. לכן, חשוב לקחת את ההלוואה באחריות ובהתאם ליכולות הפיננסיות של המשפחה. בשל כך,

לפני שאתם חותמים על הסכם לנטילת הלוואה, שימו לב לדברים הבאים:

  • משאבים קיימים: לפני שמחליטים לקחת הלוואה, חשוב קודם כל לעשות סקירה של המצב הפיננסי הקיים. בדקו מהי ההכנסה החודשית שלכם, האם יש דרך כלשהי להגדיל אותה? בחנו לעומק מהן ההוצאות החודשיות שלכם, וכיצד תוכלו לצמצם אותן. בררו אם ישנן קרנות השתלמות שתוכלו לפדות או חסכונות שניתן להיעזר בהם, ומצו את מלוא היכולות שלכם במטרה להפחית את סכום ההלוואה הנדרשת.
  • סכום ההלוואה: לפני שלוקחים הלוואה חשוב מאוד לדעת מהו הסכום המשוערך שלו תזדקקו. אם לדוגמה ההלוואה נועדה לרכישת רכב חדש, בדקו היטב מהו מחירו של הרכב המבוקש, מהי עלות הביטוח וודאו כי אין הוצאות אחרות. אם ההלוואה נועדה כדי לשפץ את הבית, התייעצו עם אנשי המקצוע הרלוונטיים וקבעו תקציב מוגדר לשיפוץ. שימו לב כי במקרים אלו תמיד יש הפתעות, וכדאי לקחת בחשבון שתיתכן חריגה מהתקציב שנקבע.
  • ריביות: אם החלטתם לקחת הלוואה, בצעו סקר שוק מקיף. בדקו מהם שיעורי הריביות שמציע לכם הבנק והשוו אותם לשיעורי הריבית שמציעה לכם חברת הלוואות אחרת. הדגישו בפני נציג השירות כי מגיעה לכם הלוואה לעובדי מדינה ונסו להשיג את התנאים הטובים ביותר.
  • מועדי ההחזר: זכרו כי הלוואה יש להחזיר, אך אפשר לנסות להתאים את מועד ההחזר לצרכים שלכם. נסו לבנות תוכנית פיננסית עתידית, ובחנו באופן ריאלי את מועדי ההחזר המבוקשים מכם. אל תיקחו הלוואה בתנאי החזר שאתם יודעים כי לא תצליחו לעמוד בהם.
  • אפשרויות של החזר מוקדם: לשמחתנו, ישנם מקרים שבהם מתברר לנו כי אנו יכולים להחזיר את ההלוואה מוקדם מן הצפוי. לכן, תמיד כדאי לברר מראש האם ניתן להחזיר את ההלוואה לפני מועד סיום הסדר התשלומים, והאם ישנו קנס במקרה של החזרה מוקדמת של ההלוואה.
  • ביטוח: לפני נטילת ההלוואה רצוי מאוד לבחון אפשרות של ביטוח. ביטוח יעניק לכם שקט נפשי ויספק לכם פתרון במקרה שבו אתם מתקשים בהחזר ההלוואה.
  • עמלות: בדקו מהן העמלות שעליכם לשלם. מומלץ לדוגמה לבדוק אם יש עמלת פתיחת תיק ואם ישנן עמלות נוספות שאפשר להקטין.

לסיכום, מורים זכאים היום לתנאים מיטביים בנטילת הלוואות. כדי להבטיח שאתם אכן בוחרים במסלול הנכון, התייעצו עם חברת הלוואות מקצועית המתמחה בתחום, והרכיבו ביחד תוכנית מלאה להצלחה הפיננסית שלכם.


לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות