כך תזהו בקלות הלוואה אמינה ובטוחה

מי מאיתנו לא מקבל לפחות כמה פעמים ביום סמסים עם הצעות להלוואות שיסדרו אותו היטב? הלוואה ללא תנאים בריבית נמוכה ופריסה רחבה? הצעה מפתה להלוואה דורכת לנו על הנקודה הכי רגישה שהיא המצב הכלכלי שלרבים הוא לא פשוט, גם בעקבות שנתיים של קורונה. הלוואות חוץ בנקאיות אכן יכולות לעזור ברגע קשה, במיוחד כשהבנק לא מוכן לתת הלוואה או הסכום קטן מן הסכום לו אתם זקוקים,  אך זאת בתנאי שזו הלוואה חוקית ולגיטימית. איך להימנע מהונאות בתחום רגיש זה? איך להבדיל בין הלוואה שאין כלום מאחוריה לכזו שאכן תסייע לנו?

תהיו בצד היוזם- אקטיביים ולא פסיביים

הדבר נכון להרבה תחומים בחיים, תחום הצרכנות בכלל, ותחום ההלוואות בפרט. העובדה שאתם פועלים, בודקים ומשווים מקורות להלוואה כבר נותנת שקט עוד לפני שסכום הכסף נמצא אצלכם בחשבון. אם כבר  אתם זקוקים לכסף והמצב הכלכלי כרגע לא בשמים, עדיף להיות אקטיביים ולחפש את הפתרונות בעצמכם. פסיביות והמתנה לכך שתתגלגל אליכם הצעה להלוואה שתסגור לכם את המינוס היא מתכון להונאות.

פנו לחברות מוכרות ובעלות מוניטין

היום ישנן חברות רבות אשר בין היתר נותנות הלוואות. אם את הזכאות שלכם להלוואה מהבנק כבר מיציתם, וגם אם התנאים שהבנק מציע פחות נראים לכם, פנו לחברות חוץ בנקאיות אך רק לחברות מוכרות ובעלות מוניטין. פנו לחברות שהשם שלהן מוכר לכם היטב. הכנסו לאתר האינטרנט של החברה שיכול לספק הרבה מאוד מידע וגם רושם עליה. אם זו חברה ללא אתר אינטרנט, ותרו. לחברות רציניות צריך להיות אתר מושקע. כדאי לפנות קודם כל לחברות האשראי המוכרות וחברות ביטוח אשר מספקות סוגים שונים של  הלוואות כמו הלוואה לכל מטרה אם אתם צריכים הלוואה כללית או הלוואה למטרה מסוימת כמו רכישת רכב.

חברה מוכרת שלחה הצעה עם לינק? לא להכנס!

בחודשים האחרונים ניתן היה לשמוע על עוקצים שנעשו בשם חברות אשראי גדולות. הודעה שנשלחה כביכול מטעם אותה חברה מוכרת מה נתנה ביטחון לאנשים לבדוק את ההצעה יותר לעומק. קיבלתם הצעה בשם חברת אשראי או חברה פיננסית מוכרת אחרת? הצעה שיש בה לינק שבלחיצה עליו תראו  יותר פרטים על ההצעה? לא להתפתות. זהו בדיוק הפישינג שניתן לשמוע עליו כל הזמן. הלחיצה על לינקים היא כבר כמעט אוטומטית אצל רובנו. לרוב חברות אשראי לא ישלחו לכם הודעה כזו בסמס. אם יש לכם כרטיס של אותה חברה, ההצעה תהיה גם באזור האישי שלכם באתר. אם זו חברה אחרת שאין לכם כרטיס שלה, ההצעה היא כללית ולכן תופיע באתר החברה באופן בולט בדף הבית או דף הקשור להלוואות. גם כאן, פעלו באופן אקטיבי ואל תיגררו. לחיצה על הלינק כבר מעבירה עליכם פרטים. אפשר גם להתקשר לחברה ולברר. אגב, לחצתם בטעות ונראה שהאתר זהה בדיוק לאתר החברה שבשמה נכתבה ההודעה? הדבר לא אומר כלום. בקלות ניתן להעתיק דפים וליצור אתר מפוברק. אז אם כבר לחצתם, אל תמשיכו הלאה.

To good to be true– עם הלוואות שהמשפט הזה ילך איתכם

יכולים לקרות לנו לפעמים דברים טובים שאנחנו לא מאמינים שיקרו, צירופי מקרים, היכרות עם אנשים שהביאה אותנו למקום שלא האמנו שנגיע אליו. עם הלוואות אין מקריות ואין הצעות מדהימות ששונות לחלוטין מהצעות אחרות. הצעות מפתות מדי צריכות להדליק נורה אדומה זוהרת כי אין ניסים בתחום. הצעות בהן מובטח לכם שלא יהיו שום בדיקות או תנאים להלוואה צריכות לעורר חשד, כי כל חברה, גם חוץ בנקאית, רוצה ביטחון שהיא תקבל את מלוא הכסף בחזרה. כך גם הלוואות עם ריבית נמוכה מאוד או סכומים מטורפים שמובטחים לכם בלי שום בעיה. אז אם הצעה נראית לכם מדהימה מדי, טובה מדי מכדי להיות אמיתית, לכו עם האינטואיציה שלכם, אתם כנראה צודקים (וגם אם לא, עדיף לפספס הצעה טובה מאשר ליפול לעוקץ…).

הלוואה היא אולי תיק אך לא צריך לפתוח תיק בשבילה…

חברה מציעה לכם הלוואה בתנאים מעולים אך דורשת לפני כן דמי טיפול, דמי פתיחת תיק וכל מיני "דמי" אחרים? אז לצורך קבלת הלוואה לא צריכים להיפתח תיקים, או לפחות לא צריך לשלם עבור פתיחת אותו תיק. גם דמי טיפול לא צריכים להיגבות מכם, לפחות לא לפני שקיבלתם את הכסף אליכם לחשבון. אפשר לשמוע אינספור סיפורים על חברות קש שנקראות יום אחד א.א.א ויום אחר ב.ג.ד. שגובות דמי טיפול, הרשמה, פתיחת תיק ועוד ולאחר קבלת כמה מאות השקלים פשוט נעלמות מהשטח או יותר נכון מחליפות שם וצורה כך שאי אפשר יהיה לעלות עליהן. נוסף לכסף שהן קיבלו מכם, גם מילאתם אצלן פרטים כך שהן יכולות להמשיך ולהשתולל באמצעות הפרטים שלכם אם ירצו. אז אם יש תנאים מקדימים להלוואה, כנראה שאת הכסף מההלוואה לא תראו בחשבון (תראו רק את זה ששילמתם…).

סימני קריאה בהודעה? אפילו אל תסתכלו על המילים

אם הפניה היא באמצעות סמס, מספיק להסתכל ברפרוף קל כדי להבין אם זו הצעה שאפשר לבדוק אותה (שוב, לא בלחיצה על הלינק…) או שאפשר ישר לזרוק אותה לפח. הצעה שתראו בה סימנים לדחיפות וללחץ בכלל לא ראויה להתייחסות. לפני שתקראו את המילים, מספיק לראות אם יש סימני קריאה. סימני קריאה הם הדרך להבליט את הכתוב, לשדר לחץ, דחיפות ומהירות, ושאם לא תתייחסו להודעה, אתם צפויים להפסד חייכם. אז אל תתייחסו. חברות מהוגנות וראויות להתייחסות לא ישלחו הודעה שמתחילה במילים כמו:  מהר!!! דחוף!!!! וכל הפעלת לחץ  והנעה לפעולה בצורה מוגזמת ולא ראויה, על אחת כמה וכמה בתחום רגיש כמו הלוואות שיש לשקול בכובד ראש, סימני קריאה לא צריכים להיות בכלל. הם יכולים להיות במבצעי רק היום בסופר מקסימום…

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות