איך תגרמו לכסף שלכם לעבוד בשבילכם?

אנשים רגילים לדפוס של עבודה קשה תמורת כסף שמאפשר לגמור את החודש ולא הרבה מעבר. בשנים האחרונות הדפוס החל מעט להיסדק ואנשים מגלים לאט לאט דרכים איך למנף את הכסף שהרוויחו ובאמצעותו לייצר עוד כסף, או לפחות איך להתנהל נכון יותר כך שהכסף שהם עבדו כ"כ קשה עבורו ישרת אותם טוב יותר. במיוחד בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות אפשר לייצר כסף בקלות רבה יותר. הגלובליות ושבירת מחסומים טכניים פותחים אפשרויות רבות יותר. אז איך לגרום לכסף לעבוד טוב יותר בשבילנו ובכלל לשרת אותנו טוב יותר?

הבסיס: לדעת לאן הולך הכסף ולשלוט בכך

מכירים את התחושה שהכסף פשוט נוזל מבין האצבעות? שאתמול הייתה משכורת בחשבון ופתאום היא כמו התאדתה משם? אז דרך ראשונה, בסיסית ופשוטה לעבוד נכון יותר עם הכסף שלכם, היא פשוט לדעת לאן הכסף הולך ולשלוט טוב יותר בהוצאות. נכון, היום יש פיתויים בלי סוף, במיוחד כשהכול זמין ונגיש, אבל עדיין אפשר לעשות רשימה של הוצאות, לבדוק את עצמכם ולראות שאתם לא חורגים מהגבולות שהצבתם. כדאי לבדוק באתר הבנק את התפלגות ההוצאות שלכם לפי תחומים, לראות על מה מוציאים במיוחד ואיך אפשר לצמצם.

להשתמש בחוכמה בכרטיסי אשראי ולנצל תגמולים על הוצאות

כולנו משתמשים בכרטיס אשראי, לרוב גם יותר מאחד. חלק משמעותי מההוצאות הוא בלתי נמנע. לפחות נסו לבדוק מה אתם מקבלים מן הכרטיס בתמורה, האם בקניות בסופר עם כרטיס מסוים אתם צוברים נקודות? מקבלים מוצרים חינם? מקבלים פינוקים ומתנות? בדקו מה כל כרטיס נותן עבור איזה קניות והשתמשו בכל כרטיס במקומות בהם תקבלו ממנו את התמורה והתגמולים המשתלמים לכם ביותר. בנוסף, אם אתם עומדים לעשות קניה, לבקר בתערוכה, אטרקציה או אפילו הולכים לסרט, אל תשכחו לבדוק איזה כרטיס ייתן לכם הטבה ולהוריד אותה. כך גם עשו לגבי קופונים שנותנות רשתות שיווק שונות, קופונים שצריך לחפש כדי למצוא אותם. אפשר להתקין תוסף בדפדפן שבזמן קניה אונליין ברשת מסוימת יחפש עבורכם קופונים רלוונטיים.

תיאום מס והחזרי מס

הכסף שלנו יעבוד עבורנו טוב יותר קודם כל אם יישאר לנו יותר ממנו… כבר עם קבלת המשכורת סכום מסוים עובר לידיה של המדינה בצורת מס הכנסה. אז יש דרכים לפחות לא לשלם מעבר למה שהחוק מחייב אותנו. אם אתם עובדים בשתי עבודות, באמצעות תיאום מס מול הרשויות הסכום שתשלמו יהיה נמוך מאשר אם תשלמו מס על כל עבודה בנפרד ללא תיאום. אם לא עבדתם חלק מהשנה, גם אז כדאי לעשות תיאום מס כך שמדי חודש ירד סכום נמוך יותר בגלל החודשים שלא עבדתם. מעבר לכך, מומלץ להגיש בקשה להחזר מס כי יתכן שמגיע לכם החזר מסיבות שונות כמו אלה הקשורות לתיאום מס, בגלל הוצאות הקשורות לעסק שלא ציינתם וניתן לקזז אותן מההכנסות, תרומות המוכרות לצורך החזרי מס ועוד. החזר מס ניתן לקבל עד שש שנים אחורה כך שאם לא הגשתם בקשה כזו בשנים האחרונות יתכן שתקבלו סכום לא רע בכלל.

אם כבר הלוואות- אחדו את הרבות לאחת

אמנם הלוואות באופן כללי אינן דרך לייצר עוד כסף, אך בקשה להלוואה שנעשית בזמן, בצורה חכמה ומושכלת ותוך בדיקת כל האפשרויות העומדות לרשותכם תסייע לכם קודם כל לסגור את המינוס או לפחות לצמצם אותו בצורה מהירה יותר (ואין כמעט הלוואה עם ריבית גבוהה יותר מזו של המינוס) וגם לעשות זאת בתנאים טובים יותר, עם פריסת תשלומים שתתאים לכם וגם עם ריבית נמוכה יותר. אל תסתפקו רק בהלוואות שמציע הבנק. כדאי לבדוק גם הלוואות פרטיות חוץ בנקאיות של חברות אמינות ובעלות מוניטין. בנוסף, אם יש לכם כמה הלוואות שלקחתם לאורך השנים, מומלץ לפרוע אותן ולאחד אותן לאחת. כנראה שהריבית והתנאים יהיו טובים יותר. כמובן שאם יש באפשרותכם לפרוע הלוואה מבלי להיכנס למינוס עמוק יותר הדבר עדיף מאשר להשאיר את הכסף בעו"ש או בפיקדון בו תקבלו ריבית זניחה.

הכנסה פסיבית עם השקעת כסף התחלתית

אם יש לכם כרגע סכום נזיל שאפשר לשים בצד, ישנם לא מעט אפיקי השקעה שאפשר להשקיע באמצעותם. אם מדובר על סכום גדול, השקעה בנדל"ן היא ההשקעה בטוחה כי ערך הנדל"ן רק עולה ואינו נעצר כבר שנים. עם השקעה בנדל"ן יש לכם גם נכס ביד למקרה שתצטרכו, אתם או אחד הילדים, וגם זהו נכס מניב שהשכרתו נותנת הכנסה חודשית קבועה. ניתן להשכיר ואח"כ גם למכור ולהרוויח מעליית ערך הדירה באותן שנים. אם עשיתם שיפוץ משמעותי או שנעשתה התחדשות עירונית בכלל ערך הדירה יהיה גבוה יותר. אם הסכום שבידכם אינו גבוה עד כדי כך ניתן להשקיע באפיקי השקעה אחרים כמו רכישת מניות, קרן נאמנות או אפיק השקעה אחר בשוק ההון. ככל שגילכם מבוגר יותר, כך עדיף להשקיע באפיקים סולידיים יותר כי יש לכם פחות זמן לספוג ירידות. אם אתם צעירים, אפשר לקחת סיכון גבוה יותר (לא להגזים כמובן וכדאי להתייעץ) כי באופן כללי לאורך זמן, כל עוד זו לא חברה ספציפית שהתרסקה, המגמה הכללית של שוק ההון הוא עליה, גם אם יש ירידות מקומיות.

הכנסה פסיבית עם השקעת זמן מסוימת

בעידן הרשתות החברתיות אפשר להשקיע מעט זמן יחסית אך לקבל מכך תמורה משמעותית. כך למשל בעלי עמוד אינסטגרם מצליח שיש להם עוקבים רבים ומרוויחים מפרסומות, שיווק שותפים בו אתם ממליצים על מוצר ומרוויחים אחוזים מהמכירה, קבלת תמלוגים עבור יצירות שלכם כמו צילומים. כך גם אם הייתה השקעת זמן מסוימת (וזמן הוא כסף…) לאחר מכן דברים ירוצו והכסף או הזמן שהשקעתם כבר יעבדו בשבילכם.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות