האם הביטוחים שלנו נפגעו בגלל הקורונה?

ההשפעות של מגיפת הקורונה הן רבות ומרחיקות לכת, ובאות לידי ביטוי כמעט בכל האלמנטים של החיים שלנו. מלבד הפגיעה הכלכלית המיידית וכמובן הסיכון הבריאותי, הסטרס והלחץ הנפשי – יש למגיפה עוד הרבה ביטויים ושאלות. אחת השאלות החשובות שכדאי לבחון היא את ההשפעה של המגיפה על ענף הביטוחים, כדי להבין מה המשמעויות השונות וכיצד זה משפיע על כל אחד ואחת מאיתנו.

מגיפת הקורונה טורפת את הקלפים

המשבר הבריאותי החמור פוגע בענפים הכלכליים במגוון רחב של דרכים, כאשר הדברים הראשונים שנפגעו הם כמובן האפשרות לקחת הלוואות אקספרס, לקחת משכנתאות ואפילו למחזר משכנתא קיימת כדי לצמצם את היקף התשלומים. אנשים רבים שעבדו בעבודה מסודרת ועשו הכול נכון – מוצאים את עצמם פתאום במצוקה כלכלית, עם עתיד לא ברור.

אנשים שהשקיעו את כספם בבורסה חוו ירידות והפסדים כבדים, אך החדשות הטובות הן שנכון לרגע זה – הבורסות התאוששו בצורה יפה מאוד, ולכן אם לא מיהרתם למכור את המניות שלכם עשיתם את ההחלטה הנכונה.

גם ענף הביטוח מושפע באופן טבעי מהמגיפה, כאשר בחלק מהתחומים ישנן השפעות מיידיות ואילו באחרות יש צורך לבחון בדיוק את הפרטים, כדי להבין היכן אתם עומדים ואילו פעולות כדאי לנקוט.

ביטוחים שוטפים למי שנמצא בחל"ת

כמובן שאחד התחומים המרכזיים שנמצאים כעת בקושי הוא שוק התעסוקה, כאשר עובדים רבים יצאו לחל"ת ואף פוטרו.

לכל אדם שעבד במקום עבודה מסודר לפחות שלושה חודשים יש קרן פנסיה, ולעיתים גם קרנות וביטוחים נוספים. ההוצאה לחל"ת או הפיטורים גוררים כמובן מצב שבו המעסיק לא מפריש יותר כספים לקרן, והדבר מוביל לפגיעה בזכויות שלכם.

ולכן אם אתם נמצאים בחל"ת או פוטרתם, חשוב מאוד ליצור קשר עם החברה שמנהלת את קרן הפנסיה ולבחון את האפשרויות שעומדות לרשותכם. פעמים רבות ניתן להגיע להסדר לפיו תשלמו את הסכום המינימלי בכל חודש כדי לשמור על רצף התשלומים. הדבר חשוב כדי לשמור על הזכויות שלכם כאשר תצאו לפנסיה, אך גם כדי לשמור על הזכויות הביטוחיות שהפנסיה כוללת. רכיבים כמו ביטוח חיים וביטוח שארים לדוגמה – הם דבר שחשוב מאוד לוודא שעדיין עומד לרשותכם. 

אין לנו ספק כי זה נשמע אבסורד לקחת על עצמכם כרגע עוד התחייבות כספית שוטפת, אך אנחנו מדגישים עד כמה זה חשוב. הסכומים שתשלמו עכשיו הם חלק משמעותי מאוד בדאגה לעתיד הכלכלי שלכם.

עוד חשוב לזכור כי במידה ותחליטו למשוך חלק מכספי הפנסיה וכספי הפיצויים כדי להתמודד עם המשבר הכלכלי, כדאי לבחון היטב מה יהיו ההשלכות לגבי הרכיב הביטוחי של הפנסיה.

מלבד הפנסיה וביטוח החיים, כדאי לזכור גם את ביטוח הרכב. במידה ויצאתם לחל"ת ואתם לא צפויים להשתמש ברכב בתקופה הקרובה – מומלץ לבדוק את האפשרות של הקפאת הביטוח לתקופה מסוימת, על מנת לחסוך בהוצאות. לכל חברת ביטוח ולכל פוליסה יש תנאים מעט שונים, אך בכל זאת כדאי לברר זאת.

כמובן שאנחנו מדגישים שכדאי להקפיא את הביטוח רק במידה ואתם לגמרי בטוחים שלא תזדקקו לרכב ולא תיסעו לשום מקום. בשום פנים ואופן אסור להשתמש ברכב שאין לו ביטוח בתוקף, זו עבירה על החוק וכמובן שחס וחלילה אם תעשו תאונה – מדובר בהסתבכות כלכלית גדולה שתדרוש שורה של הלוואות אקספרס והלוואות ארוכות טווח על מנת לכסות על הנזקים והתביעות.

ביטוחי נסיעות

ביטוחי הנסיעות הם התחום שספג את הטלטלה הגדולה ביותר, במגוון של דרכים.

בראש ובראשונה חברות הביטוח בוחנות היטב את המצב ברחבי העולם, ומחליטות לאילו מדינות כדאי לבטח ולאילו מדינות לא. בהחלט יכול להיות שבבואכם לרכוש ביטוח נסיעות למדינה מסוימת, תקבלו תשובה כי חברת הביטוח אינה מעניקה כיסוי – בשל הסיכון הגבוה הכרוך בנסיעה לאותה מדינה.

אזרחים רבים שנמצאים בקבוצות סיכון מגלים קושי רב לרכוש כיסוי ביטוחי, כאשר ישנם מצבים רפואיים שבהם חברות הביטוח מסרבות לחלוטין למכור את הפוליסה. במצבים אחרים, הפוליסה הופכת להיות מוגבלת מאוד ומחירה גבוה.

במידה ואתם מתכננים נסיעה לחו"ל ומעוניינים לרכוש ביטוח נסיעות, חשוב להקפיד שבעתיים על קריאת ההסכם מאחר ונכון לרגע זה חברות הביטוח עושות מאמצים כדי להגביל ולהקטין את המחויבות הכספית שלהן. זה יכול לבוא לידי ביטוי בכך שהכיסוי הביטוחי כולל רק טיפול במדינת היעד, ללא הטסה וללא טיפול רפואי כאן בישראל. או להיפך, שהכיסוי הביטוחי כולל רק טיפול מינימלי במדינת היעד ולאחר מכן המשך הטיפול חייב להתקיים בישראל – סיטואציה שבהחלט צפויה להיות בעייתית במידה ויוחלט שוב על סגר או על איסור של טיסות ממדינת היעד אל ישראל.

בהחלט יכול להיות גם מקרים שבהם חברת הביטוח תסייג את הכיסוי הביטוחי, ותסרב לבטח מקרים שהתרחשו כתוצאה מהדבקה בקורונה. למשל פציעה כתוצאה מתאונת דרכים כן תקבל כיסוי, אך דלקת ריאות ואשפוז ממושך בגלל הדבקה בנגיף – לא. גם הגבלה של תקרת הוצאות היא סעיף שחשוב מאוד לבחון.

קושי נוסף הוא כמובן לרכוש ביטוח הנוגע לביטול הנסיעה או קיצור השהייה, מסיבות שונות.

קושי ברכישת ביטוחים

מלבד הקושי לרכוש ביטוח נסיעות, ישנו קושי גם ברכישת ביטוחי בריאות, ביטוח משכנתא וביטוח חיים. חברות הביטוח בוחנות בשבע עיניים את הבקשות ואת הסיכונים, ומעלות בהתאם את הפרמיות מחד, ומצמצמות את הכיסוי הביטוחי מנגד.

חשוב לזכור שמגיפת הקורונה היא אירוע דינמי שמשתנה באופן תדיר, ולכן ההשפעות שלו משתנות גם הן. במידה ואתם לא יודעים כיצד המצב משפיע על הביטוחים שלכם, או במידה ואתם חווים קושי ברכישת ביטוח – חשוב מאוד להיעזר בסוכן ביטוח מקצועי ואמין, שיוכל לבחון את המצב בצורה מקיפה ומעמיקה, ולמצוא את הפתרון הטוב והנכון ביותר עבורכם.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות