כל מה שחשוב לדעת לגבי הפנסיה שלך!

פנסיה הינה מעין גמלה חודשית שמשולמת לעובדים בשנות עבודתם, על מנת לוודא כי בעת שיגיעו לגיל פרישה תהיה להם הכנסה מסוימת על מנת שיוכלו להמשיך להתכלכל גם מבלי לעבוד. כספי הפנסיה מופרשים בחלקם ממשכורתו של העובד וחלקם מקופת המעסיק, הם נשמרים בקופת גמל תחת קטגוריה של ביטוח פנסיוני. גובה הסכום המופרש מידי חודש נקבע על פי אחוזים המתייחסים לשכרו של העובד.

במילים אחרות, ניתן להגדיר את הפנסיה כתוכנית חיסכון לכל דבר כאשר תאריך הסיום שלה הוא ביום פרישת העובד מעבודה והיציאה לגמלאות. הכספים שהעובד מפריש במהלך שנות העבודה שלו הם אלה שיסייעו לו להמשיך לחיות בכבוד וברמת החיים אליה הורגל גם לאחר שיפרוש מעבודתו.

פנסיה – כל מה שרציתם לדעת ולא היה לכם את מי לשאול – 

מדינת ישראל מעניקה הטבות מס שונות לגבי הכספים שנמצאים בחיסכון הפנסיוני, על מנת לעודד את האזרחים לחסוך כספים לגיל הפרישה. מנגד, מטילה המדינה קנסות על אזרחים שמושכים את כספי הפנסיה לפני מועד הפרישה שלהם, בכדי להבטיח שאנשים לא יעשו זאת גם במידה והם יקלעו למערבולת כספית במהלך שנות העבודה. כל זאת, בשל החשיבות הרבה של הביטוח הפנסיוני עבור הגמלאים.

מהם הקריטריונים לקבלת פנסיה?

כל עובד שכיר יכול לקבל פנסיה בעת הגיעו לגיל פרישה וזאת לאור החוק שמחייב את המעסיק להפריש עבור כל עובד שלו כספים לביטוח הפנסיוני. חוק הביטוח הפנסיוני מבטיח כי לכל עובד שכיר במשק ישנו ביטוח פנסיה, בין אם מתוך הסכמת המעביד ובין אם מכוח החוק.

לעומת העובדים השכירים, חוק הפנסיה לגבי עובדים עצמאיים הינו מעט שונה ומתייחס לקריטריונים אחרים, והפרשות לביטוח הפנסיוני מתבצעות בצורה מעט שונה.

מה כולל הביטוח הפנסיוני?

הביטוח הפנסיוני מהווה בעיקר תוכנית חיסכון לעת הפרישה, אך ישנם עוד שני כיסויים ביטוחיים שנכללים אף הם תחת הביטוח הפנסיוני וכל עובד יכול לבחור האם הוא מעוניין לרכוש אותם לעצמו ליתר ביטחון – 

ביטוח מפני מוות – ביטוח זה מכונה גם פנסיית שארים. הוא מקנה לאשתו של המבוטח ולילדיו תשלומי קצבה חודשית או סכום חד פעמי במקרה של מוות חלילה.

ביטוח מפני אובדן כושר עבודה – ביטוח זה מכונה גם פנסיית נכות. הוא מקנה למבוטח קצבה חודשית במידה וכושר עבודתו נפגע באופן חלקי או מלא.

עורך דין לדיני עבודה – מה תפקידו בעניין?

עו"ד דיני עבודה מתמחה בתחום העובדים והמעסיקים – החובות שלהם, הזכויות, יחסי עבודה, פיטורין וכן הלאה.

על כן, במידה ואתם נתקלים בבעיות בענייני הפרשות פנסיה וביטוח, מומלץ לפנות לעורך דין דיני עבודה, והוא ידאג לכך שאתם תקבלו את כל מה שמגיע לכם בשנים בהם אתם עדיין עובדים, מה שבהכרח ישליך גם על קצבת הפנסיה שתקבלו בעת היציאה לגמלאות.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות