הקורונה תפגע באופן קשה בעסקים – כך תיקחו הלוואה באחריות

משבר הקורונה הפתיע את כולנו. בתחילה היה נדמה כי מדובר במחלה שתיפגע בסין בלבד, מחלה שתשפיע באופן מינימלי על החיים שלנו כאן, בישראל. אך די מהר התברר כי נגיף הקורונה הצליח להתפשט בעולם כולו ולגרום למותם של אלפים. כדי להילחם במחלה ולמנוע מקרי הידבקות חדשים, שותקו שווקים רבים גם בארץ וגם במדינות אחרות. נכון להיום עדיין אין ודאות באשר למשך המשבר ולמועד שבו השוק יחזור לתפקד כרגיל. כדי להמשיך לקיים את העסק, רבים בוחרים לקחת הלוואה שתיתן להם עוד מרווח לנשימה. כיצד ניתן לעשות את זה באופן אחראי? על כך במאמר הבא.

צעד ראשון – מבצעים סקירה של המצב הקיים

מגפת הקורונה יצרה מעין אפקט דומינו המשפיע על מצבו של השוק הגלובלי כולו. מכיוון שכל העסקים קשורים זה בזה ומספקים מוצרים ושירותים זה לזה, פגיעה בעסק אחד תוביל גם לפגיעה בעסק אחר. אך הלוואה מאפשרת להזרים לעסק כסף העשוי להציל אותו, בייחוד בתקופה שבה המשאבים העומדים לרשות בית העסק דלים. עם זאת, לפני שנוטלים הלוואה, חשוב מאוד לנסות להבין ככל האפשר את המצב הקיים, ולקבל תמונה ברורה באשר למצב הפיננסי של העסק.

לשם כך תוכלו להיעזר בנקודות הבאות:

  • התייעצות עם רואה החשבון או עם מומחה: לכל עסק יש בדרך כלל רואה חשבון המלווה אותו. אדם זה, המכיר היטב את מחזור הכספים של העסק, יוכל אולי לתת לכם ייעוץ מקצועי באשר לאפשרויות הפתוחות בפניכם. תוכלו גם לפנות לייעוץ מקצועי אחר אצל אדם המומחה בתחום שלכם.
  • חסכונות: האם לרשות העסק חסכונות או פקדונות לשעת חירום שבהם ניתן להיעזר? זה הזמן להשתמש בהם!
  • קופות שניתן להיעזר בהן: לעיתים קרובות, יש לנו קופות גמל ישנות או קרנות שלא פתחנו מתוך מחשבה שהן ישמשו אותנו בעתיד, כאשר יתעורר הצורך. בצעו בדיקה מקיפה ובדקו אם קיימות קופות מסוג זה שיאפשרו לכם להתמודד עם המצב החדש.
  • הכנסות והוצאות הצפויות בעתיד: מלבד מחזור הכספים של שנת 2019, חשוב שתדעו מהן ההוצאות וההכנסות הצפויות בעתיד. אל תשכחו כי המשבר לא פסח על אף עסק, וודאו כי ההכנסות הצפויות לכם אכן ייכנסו במועדן.

צעד שני – מצמצמים הוצאות לצרכים חיוניים

לאחר שיש בידיכם תמונה מדויקת של המצב הפיננסי העדכני של העסק, חשוב להבין כיצד ניתן לצמצם את הוצאות העסק למינימום ההכרחי. תוכלו לעשות את זה לבד או לפנות לייעוץ מקצועי שיספק לכם אולי זווית ראייה חדשה ופתרונות שלא חשבתם עליהם. שימו לב לדוגמה לדברים הבאים:

  • הוצאות שאינן נחוצות: כבעלי עסק אנחנו משתדלים להעניק ללקוחות שלנו את הטיפול המיטבי ביותר. במסגרת זו, אנחנו לעיתים "מפנקים" אותם" כדי להוכיח להם עד כמה הם חשובים לנו. מסעדות למשל מגישות מנה על חשבון הבית וחנויות עשויות להוסיף מוצר קטן כמתנה. בתקופה זו של משבר עדיין חשוב לשמר את הלקוחות, אך יש להשתמש במתנות אלו בחוכמה ולצמצם ככל הניתן הוצאות שאינן נחוצות.
  • הוצאות שניתן לדחות: תכננתם להגדיל את העסק או בניתם תוכנית עסקית להרחבה? זה הזמן לדחות הוצאות מסוג זה עד שהמצב בשוק יתייצב.
  • ספקים שניתן להגיע איתם להסדר תשלומים: כאמור כל עסק כמעט מקבל שירותים מספקים חיצוניים. במידה האפשר, נסו לבדוק עם הספקים כיצד תוכלו להסכים על הסדר תשלומים שיאפשר לעסק להמשיך לתפקד. בסופו של דבר – גם הספקים מעוניינים שיהיה להם מישהו שימשיך לעבוד איתם גם בתום המשבר הזה.

צעד שלישי – בונים תוכנית עסקית ולוקחים הלוואה

הכלכלה העולמית ידעה משברים רבים, ובסופו של דבר צלחה אותם. זכרו כי גם משבר הקורונה סופו שידעך ויחלוף, ועל כן כדי להמשיך להחזיק בעסק חשוב שתהיה בידיכם תוכנית עסקית ומשאבים כלכליים מספקים להצלחה. על מנת לבנות תוכנית עסקית מסודרת, עליכם לבחון מחדש את המוצר או את השירות שאתם מציעים ולחשוב כיצד ניתן להתאים אותו למציאות החדשה שנוצרה. לשם כך תוכלו כמובן להיעזר בייעוץ מקצועי שאולי ייתן לכם נקודת מבט חדשה ויעניק לכם הזדמנות לפתח את העסק לכיוונים חדשים שלא חשבתם עליהם בעבר. ייתכן גם כי תגלו שיש לכם כישורים אחרים או אפשרות להציע שירותים ומוצרים חדשים שנדרשים כעת. באופן זה, המשבר יכול להוות הזדמנות לקדם את העסק ולפתח את היכולות האישיות שלכם.

התפתחות זו ותוכנית עסקית מצריכות כאמור משאבים כלכליים מתאימים, ובתקופה זו תוכלו למצוא הלוואות פרטיות או הלוואות אקספרס רבות בתנאים מיטביים לרגל המצב המורכב. זכרו כי המטרה המרכזית של ההלוואה היא לאפשר לעסק להמשיך להתקיים גם בתקופת משבר הקורונה, עד שתצליחו להסתגל למצב הקיים ואפילו לצאת ממנו מחוזקים.

נקודות חשובות ללקיחת הלוואה

הלוואות פרטיות או הלוואות אקספרס עשויות להציל את העסק, אך על מנת שאכן תתעלו את ההלוואה בהצלחה, חשוב מאוד לנהוג בחוכמה. על כן, לפני שלוקחים הלוואה רצוי לשים לב לדברים הבאים:

  • תנאי הריבית: תנאי הריבית בשוק משתנים, אך קיימת גם תחרות רבה. לכן, בצעו סקר שוק מקיף בין החברות השונות, בדקו היטב מה חברת ההלוואות מציעה לכם ונהלו משא ומתן להשגת התוצאה המיטבית מבחינתכם.
  • תנאי ההחזר: מטבע הדברים, תנאי ההחזר של ההלוואה צריכים להתאים למצב הכלכלי שבו אנו נמצאים כעת. הלוואות שונות מציעות לדוגמה דחייה של ההחזרי ההלוואה ופריסה נוחה לתשלומים. כדאי לבדוק גם אם הסדר תשלומים זה ניתן לשינוי בעתיד, במידה שיתעורר הצורך בכך.
  • ביטחונות וערבים: בדקו אם אתם נדרשים לביטחונות או לערבים וודאו שאתם אכן יכולים לעמוד בתנאי ההסכם.
  • פירעון ההלוואה: לרוב, לכל הלוואה ניתן מועד פירעון קבוע. עם זאת, כדאי לבדוק האם ניתן לפרוע את ההלוואה לפני הזמן (אם העסק מצליח להתאושש לדוגמה), והאם קיים קנס יציאה.

לסיכום, אף אחד מאתנו לא באמת יודע מתי המשבר יסתיים וכמה זמן ייקח לנו להתאושש ממנו. הלוואה תעמיד לרשותכם את המשאבים הכלכליים הנחוצים כדי להמשיך לקיים את העסק גם בתקופה קשה זו. כדי לצלוח את המשבר – בחנו היטב את מצבכם הכלכלי נכון להיום, הרכיבו תוכנית עסקית שתלווה אתכם לשנה הקרובה והיעזרו בהלוואה המותאמת לצרכים של העסק שלכם.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות