גם למוגבלים בבנק יש אפשרויות הלוואה!

כאשר הבנק מטיל מגבלות על חשבון הבנק, זה דורש מבעל החשבון להגיב בצורה שקולה ואחראית – אך גם בצורה מהירה כדי לשוב כמה שיותר לאיזון כלכלי.
לפי הסטטיסטיקות העדכניות, יש היום במדינת ישראל בין רבע לחצי מיליון חשבונות בנק מוגבלים, והסיבות לכך רבות ומגוונות. החדשות הטובות הן שגם כאשר החשבון מוגבל יש בפניכם אפשרויות כדי לקבל הלוואה כך שתוכלו להמשיך ולהתנהל בצורה תקינה ככל האפשר. מה המשמעויות של חשבון מוגבל? לאן כדאי לפנות כדי לקבל הלוואה? מי עוד יכול לעזור? כל התשובות בכתבה הבאה.

מהו חשבון בנק מוגבל?

לפני שנדבר על האפשרויות של הלוואות למוגבלים במיידי, חשוב שנבין קודם כל מה המשמעות של חשבון בנק מוגבל – מדוע זה קורה ומהן ההשלכות.
בראש ובראשונה המשמעות היא שבעל החשבון לא הצליח לעמוד בהתחייבויות הכספיות שלו, והגבלת החשבון מצמצמת מאוד את האפשרויות ואת הפעולות השונות שניתן לבצע – ובמיוחד את האפשרות להמשיך ולשלם בצ'קים, לקבל הלוואות ואשראי, וכן לפתוח חשבונות נוספים.
הבנק יהפוך את החשבון למוגבל במידה וישנם 15 צ'קים שחזרו במשך תקופה של שנה אחת, או במידה וישנם תיקים בהוצאה לפועל וכן עיקולים על החשבון. באופן סטנדרטי, ההגבלה על החשבון תקפה למשך שנה אחת.
במקרים שבהם החשבון כבר הוגבל בעבר, ההגבלה שתוטל בפעם הבאה תהיה חמורה יותר הן מבחינת הסנקציות והן מבחינת פרק הזמן שיחלוף עד להסרת כל הסנקציות והמגבלות.

מדוע זה קורה?

ברוב הגדול של המקרים מדובר בתהליך שנמשך לאורך תקופה ארוכה – של חובות שהולכים ותופחים, ממש כמו כדור שלג. זה לא דבר שקורה ברגע אחד, אלא הוא תוצאה של עוד ועוד התחייבויות כלכליות שבעל החשבון לא יכול לעמוד בהן.
הסיבות הספציפיות שמובילות לכך גם הן מגוונות, כמו בעל עסק עצמאי שנקלע לחובות בעקבות התחייבויות של העסק, אדם שפוטר מעבודתו, עלייה חדה בהוצאות בעקבות משבר רפואי וכך הלאה.

היכן ניתן לקבל הלוואה לבעלי חשבון מוגבל?

באופן טבעי, הגבלת החשבון גורמת לכך שהבנק יסרב להעניק הלוואות נוספות או שהן יהיו בתנאים מגבילים מאוד ובריביות גבוהות מאוד. האבסורד הגדול הוא שדווקא כאשר החשבון מוגבל, המשמעות היא שהאדם נמצא במצב כלכלי רע ודווקא אז זקוק מאוד לכסף שיאפשר לו להמשיך ולהתנהל – לשלם חשבונות ולהתחיל להתייצב.
וכאשר הבנק אינו נותן את הפתרון, זה הזמן לבחון את האפשרויות האחרות שמציעות הלוואות למוגבלים במיידי. החשיבות של קבלת הכסף במהירות היא כמובן שתוכלו לחזור ולהתנהל בצורה שוטפת כמה שיותר מהר. 

הלוואות חוקיות או שוק אפור?

הרבה פעמים כאשר מדברים על הלוואות חוץ בנקאיות (כלומר, הלוואות שניתנות דרך חברות חיצוניות ולא דרך הבנקים עצמם), יש אנשים שישר חושדים ובטוחים שמדובר בהלוואות דרך השוק האפור, או דרך כל מיני אפשרויות מסוכנות ולא חוקיות.
אך חשוב לנו להדגיש – יש היום מגוון של אפשרויות חוקיות ונורמטיביות לחלוטין, שעומדות בכל הקריטריונים והתקנות של מדינת ישראל ושל בנק ישראל! למעשה השוק של ההלוואות החוץ בנקאיות הולך ומתרחב כל הזמן, כדי לתת מענה למגוון של צרכים וסיטואציות. ולכן גם כאשר אתם מוצאים את עצמכם מול המגבלות של הבנק, דעו כי יש פתרונות שיכולים לסייע לכם.

מי מציע את ההלוואות?

בענף ההלוואות החוץ בנקאיות יש כמה שחקנים עיקריים, ביניהם חברות פיננסיות שונות כמו חברות ביטוח וחברות פנסיה, או כל חברה אחרת אשר מנהלת תזרים מזומנים גדול ואשר קיבלה את האישורים הנדרשים כדי להציע הלוואות ופתרונות מימון.
אנחנו בהחלט ממליצים להיעזר באנשי המקצוע על מנת לעשות סקר שוק מהיר ויסודי, כדי שתדעו במהירות מהן האפשרויות שעומדות בפניכם.

חשוב לפעול במהירות ובאחריות

הטלת הגבלות על החשבון גם מונעת מכם לבצע פעולות שוטפות, אך היא גם הופכת להיות מידע ציבורי הזמין במאגרי המידע.
ככל שתשכילו לפעול בצורה מהירה ואחראית – כך תוכלו להגיע לאיזון הכלכלי מוקדם יותר. ולכן בעזרת פיקסמן חברה לביטוח נוכל לסייע לכם לבחון את האפשרויות שעומדות בפניכם ולעזור לכם לבחור את האפשרות הטובה ביותר לצרכים שלכם.

לשפר את ההתנהלות הכלכלית

קבלת הלוואות למוגבלים במיידי הן רק הצעד הראשון בשורה של תהליכים שחשוב לבצע. גם אם הגורמים שהובילו אתכם לחובות לא נתונים בשליטתכם (למשל כמו מצב רפואי פתאומי או משבר כלכלי) – אתם חייבים לקחת אחריות ולהגיב.
במקביל לביצוע סקר השוק לגבי הלוואות, חשוב לא פחות לבחון היטב את גובה ההכנסות וגובה ההוצאות שלכם. סקירה מקיפה של שני הסעיפים הללו תאפשר לכם להבין לעומק ובצורה מדויקת מה מצבכם הכלכלי.
רשימה כוללת של ההוצאות מאפשרת גם מבט על התמונה המלאה, כך שתוכלו לבצע דירוג של ההוצאות לפי סדר החשיבות שלהן. תיעדוף ההוצאות יקל עליכם להחליט היכן וכמה לקצץ.
סיכום של ההכנסות חשוב מאחר וכך תוכלו לראות בדיוק מהו הפער בין ההכנסות להוצאות, ולבחון כמה עוד צריך לקצץ או בכמה כדאי להגדיל את ההכנסות.

פריסת חובות והגעה להסדרים

קבלת ההלוואה חשובה והיא מכניסה קצת חמצן למערכת, אבל זוהי הקלה זמנית בלבד. כדי שתוכלו להתקדם הלאה ולצאת מהמצב המסובך, יש כמה כלים שיסייעו לכם. אחד מהם הוא כמובן לפרוס את תשלום החובות כך שגובה ההחזר החודשי יהיה ריאלי ותואם את גובה ההכנסות שלכם. הרי אין שום היגיון להתחייב להחזר חודשי שגבוה באופן משמעותי מהיכולת האמיתית שלכם. הדבר רק יגרום לכדור השלג להמשיך ולהתגלגל עוד ועוד.
במידה ומתנהלים נגדכם תיקים בהוצאה לפועל – כדאי מאוד לשאוף להגיע להסדרים במהירות האפשרית, ובמידת הצורך גם לבצע איחוד של תיקים כך שגובה ההחזר החודשי יהיה ריאלי ומותאם.
אל תהססו לפנות לאנשי המקצוע הרלוונטיים, וגם לחפש עמותות המספקות שירותי ייעוץ וליווי בחינם או בעלות סמלית.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות