מניעים מחדש – הלוואות למסעדות

אם עד לפני מספר חודשים המילים "הלוואה לכל מטרה" לא היו חלק מהלקסיקון שלכם כלל, הרי שעם התפרצות מגפת הקורונה, התפשטותה ברחבי ישראל וההחלטה על צמצום וסגירת המרחבים הציבוריים, יכול להיות מאוד שאתם, כמסעדנים במדינת ישראל, נדרשים לבחון האם אתם זקוקים להלוואה שכזו. כיצד באה לידי ביטוי הפגיעה בשוק המסעדות? מדוע פונים בעלי עסקים רבים לקבלת הלוואה חוץ בנקאית וכיצד תבטיחו לעצמכם שההלוואה אכן תצדיק את מטרתה ותסייע לכם "לעמוד על הרגליים"? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על הלוואות חוץ בנקאיות לשוק המסעדנים.

תחום חשוב הזקוק לחיזוק

כל כלכלן מתחיל יודע לדקלם שיש כמה תחומים שמחזיקים את המשק ומסייעים לכלכלה מקומית להתפתח – מסעדנות הוא ללא ספק אחד מהם, ולא רק בישראל. ככל שיש יותר מסעדות מצליחות, בתי קפה משגשגים ומקומות בילוי המיועדים לאכילה ולמשקה בחברה מסוימת, כך הדבר נותן אינדיקציה על אספקטים נוספים בכלכלתה, לדוגמה – כמות התיירים הנכנסים לאותה המדינה. 

אך באופן אבסורדי, דווקא התחום הזה לא נחשב לרווחי במיוחד. הוצאות מיסוי כבדות, הוצאות כוח אדם, חומרי גלם יקרים וכדומה הם רק חלק ממה שהופך את החיים של מסעדנים רבים בישראל לרצופים באתגרים. ואם בימים כתיקונם הדבר מאתגר ודורש מומחיות, יצירתיות וחוש עסקי מפותח – הרי שכשמגיעה מגפה עולמית וטורפת את הקלפים – המצב של רוב המסעדנים בארץ הופך להיות בכי רע.

כשהקורונה הגיעה

בחודש מרץ 2020, הודיעה הממשלה על שורת החמרות נוספות להתגוננות מפני נגיף הקורונה. מה שהתחיל כהוראות הקוראות לנוסעים השבים ממדינות מסוימות בחו"ל להיכנס לבידוד, הפך מהר מאוד להוראות שעה המצמצמות את המרחב הציבורי כמעט לחלוטין. יש ענפים שלא נפגעו באופן ישיר מהקורונה ואחרים שהיקף פעילותם רק גבר (עסקי אונליין למיניהם, לדוגמה) – אך עבור המסעדנים היה מדובר במכת מחץ משמעותית. 

דלתות בתי הקפה נסגרו, בתי הקפה נעלו את שעריהם ועל אף שחלקם החליטו לעבור למתכונת של שליחויות – היקף ההכנסות צנח באופן דרמטי.

כיצד הלוואה יכולה לעזור לך דווקא עכשיו?

דווקא עכשיו, כשהמשק מתחיל בצעדי התאוששות ראשונים וכשרובם המוחלט של מוסדות הבילוי נפתחים מחדש – זה הזמן להעניק לעצמכם, קהל המסעדנים בישראל, את ההזדמנות להתאושש ולהתניע מחדש. זה הזמן לנסות לפצות על החודשים האבודים, על ההכנסות שלא הגיעו ועל הישיבה חסרת המעש ומלאת התסכול בבית. מגיע לכם לחזור להרוויח, וזה בדיוק הזמן לעשות זאת.

מי יכול לקבל הלוואה למסעדה?

הרצה שוטפת של עסקי המסעדנות מחייבת "גלגול" כספים באופן מיידי. אתם נזקקים לתזרים מיידי שיאפשר לכם לרכוש חומרי גלם, להשקיע שוב בשיווק, לשלם עבור הוצאות עובדים – מלצרים, ניקיון, אחמ"שים, שכירות וכדומה – וכל ההוצאות האלו חייבות להיות משולמות מהיום הראשון בו אתם פותחים את העסק מחדש. באופן טבעי, אחרי חודשיים (לפחות) של חוסר פעילות מוחלטת, תזרים המזומנים שלכם נפגע אנושות – כאן בדיוק נכנסת הלוואה למסעדה שתסייע לכם לקום מחדש על הרגליים ולהצליח לנהל את העסק.

האם כדאי לקחת הלוואה דרך הבנק?

הסחורה המבוזבזת, העובדה שאתם למעשה מובטלים וחוסר היכולת לפרנס הביאה מסעדנים רבים לשבירה מוחלטת – ודי בצדק. בצר להם, פנו בעלי עסקים, רבים מהם מענף המסעדנות, אל הבנק בבקשה לקבל ארכה בהלוואות השונות או בתשלומים השוטפים לעסק, אך רובם נתקלו בסירוב מוחלט. גם בתקופה כזו, בה המשק משותק והמסעדנים חטפו מכה אנושה, הבנק לא היה מסוגל לספוג את ההפסדים הרבים ו"לגלגל" אותם אל פתחו. 

הבנקים מעניקים לבעלי עסקים הלוואות בתנאים מסוימים. לאחר שבעל עסק מגיע עם נתונים שוטפים הנוגעים למצב המסעדה, מצבו הפיננסי, עתודות כלכליות, הוצאות שוטפות וכדומה, משקלל הבנק את כל הנתונים הללו יחד ומחליט מהם התנאים בהם יוכל להעניק לו הלוואה. נכון, הבנקים "אוהבים" לתת הלוואות, אך לא תמיד מדובר בתנאים שיהיו נוחים גם לכם. ברגע שכושר ההחזר שלכם נפגע, ברגע שאתם לא מסוגלים לספק את סכום ההלוואה החודשית בתנאים שנקבעו – אתם צפויים להיפרד מכספים יקרים, שהופכים להיות יקרים מפז בתקופה זו, באין הכנסות. 

הקשיים הללו מהווים שיקול חשוב עבור בעלי עסקים רבים בכל ימות השנה, אך הם הופכים לשיקול מרכזי ברגע שהעולם נקלע למשבר עולמי ואי אפשר לדעת כיצד יראה יום המחר. המטרה שלכם בלקיחת הלוואה היא לייצר כמה שיותר שקט נפשי, להצליח לעבוד ולהתפרנס באין מפריע ולנסות להתאושש כמה שיותר מהר מהמשבר העולמי – הבנק, פעמים רבות, עלול להוות אבן נגף בניסיון הזה ולכן מומלץ לשקול גם אפיקי הלוואה נוספים, דוגמת הלוואה חוץ בנקאית הניתנת בתנאים מועדפים ועם תנאי החזר נוחים.

מה לבדוק לפני שלוקחים הלוואה?

במידה והחלטתם לקחת הלוואה לכל מטרה דרך גוף פרטי, חשוב מאוד שתבדקו "בציציות" של אותה החברה ותוודאו שהיא אכן אמינה ובטוחה. ככלות הכל, מטרת העל היא לאפשר לכם ליהנות מיציבות כמה שיותר גדולה – במיוחד בתקופה כזו של חוסר ודאות – ואם תבחרו בגוף שאינו אמין, מהר מאוד תמצאו את עצמכם במרדף אינסופי אחרי הכספים. בחנו את החברה אליה אתם פונים, בדקו שיש לה מוניטין חיובי, אסמכתאות והמלצות ורק לאחר מכם בחנו את התנאים הצפויים. החליטו על סכום ההלוואה הרצוי והשוו אותו עם התנאים הניתנים לכם – מהן הריביות? מהו סכום ההחזר החודשי? כיצד הדבר 'מתכתב' עם יכולת ההחזר החודשית שלכם? מה תעשו במקרה בו המשק ישוב לשבות? לפני שאתם לוקחים הלוואה, חשוב מאוד לבחון את שני הצדדים – את עצמכם ואת הגוף הלווה. מצד אחד, אל תיקלעו להלוואות גבוהות עם סכומים שאתם לא יודעים מתי ואיך תוכלו להחזיר ומצד שני, אל תתפתו לקבל הלוואה מגופים שאינם אמינים.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות