עובדי הוראה – האם זה הזמן לקחת הלוואה?

עבודתם של מורים וצוותי הוראה היא אחת המורכבות והמאתגרות ביותר. המורה מעמיד את עצמו לרשות תלמידיו ותפקידו להעביר את הידע, אך גם ללמד דרך ארץ ולנהוג בתלמידים בכבוד ובעדינות. בתקופה זו, עבודת ההוראה נעשית עדינה עוד יותר, ומורים נדרשים להסתגל להרגלי למידה חדשים בעידן הקורונה. תקופה זו אינה פשוטה גם מסיבה נוספת – המגפה ערערה את הביטחון הכלכלי של המשפחה, וכמו כל המשק, גם עובדי ההוראה חשים בכך. במצב זה רבים שוקלים נטילת הלוואה שתסייע להם לצלוח את התקופה הזאת בשלום. אז האם זה הזמן לקחת הלוואה, ולאילו מטרות ניתן להיעזר בה? על כך במאמר הבא.

כיצד יודעים מהו הזמן הנכון ללקיחת הלוואה?

להלוואה יש תכלית מרכזית אחת – היא מעמידה לרשותנו סכום כסף הנחוץ לנו לשם הגשמתה של מטרה מסוימת. בעבר הלוואות ניתנו בעיקר באמצעות סניף הבנק שבו מתנהל החשבון הפרטי, אך עם הזמן התברר כי לעיתים הבנק אינו יכול לענות על הצרכים הספציפיים של הלקוח. הבנק עשוי שלא לאשר הלוואות בהיקף מסוים, או שהוא עשוי להעמיד תנאי החזר שאינם הולמים את יכולותיו של האדם. לכן, כיום ניתן לקבל הלוואות לכל מטרה גם באמצעות חברות חיצוניות לבנק. הלוואה ניתן לקחת בכל שלב בחיים, אך חשוב לזכור כי יהיה עליכם להחזיר אותה בתוספת הריבית שנקבעה בהסכם. בשל כך, הזמן הנכון לקחת הלוואה הוא לאחר שביצעתם סקירה מעמיקה של מצבכם הפיננסי, בדקתם מהם המשאבים העומדים לרשותכם ובניתם תוכנית כלכלית מסודרת שתאפשר לכם להחזיר את ההלוואה כנדרש.

המקרים שבהם כדאי לשקול לקחת הלוואה

כאמור, הלוואה אין לקחת בקלות ראש, ובעת הצורך מומלץ לפנות לייעוץ פיננסי שיסייע למורה לבנות תוכנית להתנהלות כלכלית חכמה. לאחר שיש בידיכם את כל הנתונים הדרושים, תוכלו לבחור הלוואות למורים שיסייעו לכם במקרים הבאים:

  • הלוואה לצורך הגדלת ההכנסות: תקופת הקורונה הותירה את חותמה על שוק העבודה הישראלי. רבים יצאו לחופשה כפויה ואילו אחרים נאלצו לחפש עבודה חדשה. ציבור המורים מוגן יחסית , אך אין ספק כי גם הם סובלים מאובדן הכנסות. מורים רבים מתפרנסים, בין היתר, ממתן שיעורים פרטיים, ובשל המצב נאלצו לצמצם את היקף הפעילות שלהם או אפילו להפסיק אותה באופן מלא. כעת נראה כי המשק מתחיל להתאושש בהגבלות מסוימות, אך הלוואה למורים עשויוה לסייע להזרים מעט כסף למשפחה ולעבור את התקופה הקרובה.
  • הלוואה לצורך לימודים: מורים רבים רואים בתקופה האחרונה כהזדמנות לרכוש מיומנויות חדשות ולהרחיב את השכלתם. יש מורים המעוניינים להמשיך בלימודיהם האקדמיים, ואילו אחרים במבקשים לסגל לעצמם מיומנויות מחשוב ולהרחיב את סל הכלים המקצועיים העומד לרשותם. בכל מקרים אלו ניתן לבחור הלוואות לכל מטרה, שסייעו במימון הלימודים.
  • הלוואה לצורך רכישת רכב: משבר הקורונה הוביל לשיתוקה של מערכת התחבורה בישראל והוכיחה את הצורך הממשי שיש ברכב פרטי. לא פחות חשוב מכך, הנסיעה באוטובוסים ובמוניות כרוכה במגע יום-יומי עם נוסעים אחרים ועל כן מגדילה את הסיכוי להידבק במחלות. הלוואה לכל מטרה תסייע לכם לרכוש רכב וכך להיות ניידים בכל עת, תוך שמירה על בריאותכם.
  • הלוואה לצורך שיפוץ הבית: תקופת הסגר בבית עוררה את המודעות שלנו לסביבת המגורים שבה אנו חיים. לפתע התחלנו לשים לב לכל אותם פגמים קטנים בבית שקודם פשוט לא היינו פנויים להתייחס אליהם. מלבד זאת, מורים רבים נדרשו לעבוד מהבית וגילו פתאום כי חסרה להם פינת עבודה שקטה שממנה יוכלו להעביר שיעורים. כעת, כאשר אנחנו מתחילים לחזור לשגרה, ניתן לבנות תוכנית שיפוץ שגם תכלול אזור עבודה מתאיםן.

טיפים חשובים לסיום

אם בחנתם את מצבכם הכלכלי, והגעתם למסקנה כי הזמן בשל ללקיחת הלוואה, תוכלו להתחיל בתהליך. אך רגע לפני שאתם חותמים על החוזה, כדאי מאוד לשים לב לדברים הבאים:

  • סקר שוק מקיף: כאשר שוקלים לקחת הלוואה, ברירת המחדל של רבים היא לפנות לבנק. זוהי בדרך כלל אפשרות בטוחה, אך כיום אנחנו חיים בתקופה של חוסר ודאות. בנקים רבים אינם ממהרים לאשר הלוואות, ובדרך כלל הם דורשים ביטחונות או מציעים תנאים שאינם אטרקטיביים. לכן, כדי לוודא שאתם מקבלים את ההצעה הטובה ביותר, בצעו סקר שוק מקיף. התייעצו עם חברות חיצוניות ובקשו לקבל הלוואה התואמות את הצרכים ואת היכולות שלכם.
  • עמלות נוספות: כאשר לוקחים הלוואה יכולות להיות הוצאות אחרות מלבד הריבית. ייתכן כי תידרשו לשלם עמלת פתיחת תיק או עמלות טיפול אחרת, וחשוב מאוד לבדוק באילו סכומים מדובר.
  • קראו את החוזה היטב: לפני שאתם חותמים על החוזה, הקפידו לקרוא אותו היטב. ודאו שאתם מקבלים עותק לפני החתימה ובחנו כל אחד מהסעיפים באופן יסודי. אם ישנו סעיף או פרט שאינו ברור לכם, בקשו לברר אותו עם הגורם הנותן לכם את ההלוואה.
  • תוכנית פיננסית חכמה: הלוואה עשויה להקל את מצבכם הכלכלי ולאפשר לכם מרווח נשימה. עם זאת, חשוב לזכור כי הלוואות יש להחזיר. לכן, לפני שאתם חותמים על ההלוואה, רצוי מאוד לפנות לייעוץ כלכלי שיסייע לכם לבנות תוכנית להתנהלות פיננסית חכמה.
  • מועדי החזר: תחום ההלוואות התפתח מאוד בשנים האחרונות וכיום ישנה מודעות גבוהה לכך שההלוואה צריכה להתאים למהלך חייו של האדם. במסגרת זה, חברות להלוואות חיצוניות מאפשרות להרכיב הסדרי תשלומים נוחים מאוד על פי היכולות של הלווה. לכן, לאחר שבניתם את התוכנית הכלכלית שלכם לשנים הקרובות, נסו לתכנן ביחד עם חברת ההלוואות את מסלול ההחזרים ההולם את הצרכים שלכם.

לסיכום, הלוואה בתנאים מתאימים תאפשר לכם לצלוח תקופות קשות או להגשים מטרות מסוימות. לפני שאתם חותמים על ההסכם, קראו אותו היטב, ובעת הצורך פנו לייעוץ פיננסי שיעזור לכם לתעל את יתרונותיה של ההלוואה ולכלכל את צעדיכם בחוכמה.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות