מה ההבדל בין ביטוח מחלות קשות לביטוח רגיל?

יש היום בשוק מספר סוגים שונים של ביטוחים שתפקידם להגן עליכם במקרה של אירוע בריאותי חמור. בזכות המגוון הזה כל אחד יכול להרכיב לעצמו את הכיסוי הביטוחי שהכי מתאים לו, אך מצד שני שלל האפשרויות יכולות לבלבל ולהקשות על הבחירה. לכן בחרנו להתמקד היום בהסבר על המהות של ביטוח מחלות קשות ועל ההבדלים לעומת ביטוחים רלוונטיים אחרים.

מהו ביטוח מחלות קשות?

כשמו כן הוא – ביטוח שתפקידו לתת מענה במקרה של אירוע רפואי חמור או התפרצות של מחלה קשה. מדינת ישראל קבעה כי כל פוליסת ביטוח חייבת לתת מענה למספר אירועים רפואיים כמו שבץ מוחי, אוטם בשריר הלב, סרטן וכו', כאשר לכל חברת ביטוח ישנה רשימה מפורטת מעבר למה שקבוע בחוק. לרוב הרשימה המפורטת כוללת מקרים כמו שיתוק או אובדן גפיים, אי ספיקת כליות או כבד, השתלת מח עצם ועוד.

בהתאם לפוליסה, המבוטח יקבל תשלום חד פעמי לאחר התפרצות המחלה או לאחר האירוע הרפואי החמור. גובה התשלום נע לרוב בין 50,000 ₪ לכ-700,000 ₪, כאשר כל אדם המבטח את עצמו עם ביטוח מחלות קשות צריך להחליט מהו גובה התשלום – ובהתאם ייקבע גם מחיר הפוליסה.

מה ההבדל בינו לבין ביטוח בריאות?

לפי החוק במדינת ישראל כל אזרח חייב להיות מבוטח בביטוח בריאות וחבר באחת מקופות החולים. הביטוח הזה כולל בתוכו שירותים רפואיים שגרתיים כמו מעקב של רופא משפחה, בדיקות דם וכדומה, אך גם כיסוי לאירועים רפואיים משמעותיים – ניתוחי חירום, טיפולי כימותרפיה ועוד. 

מעבר לבסיס של ביטוח הבריאות ישנה אפשרות לכיסוי של ביטוח רפואי פרטי. היקף הכיסוי של הביטוח הפרטי משתנה ותלוי מאוד במגוון של גורמים כמו הפוליסה הנבחרת, גילו ומצבו הבריאותי של המבוטח. למעשה אפשר להקביל את זה לאשראי – הביטוח הבסיסי הוא האשראי שמעניק הבנק, ואילו הביטוח הפרטי הוא אשראי חוץ בנקאי.

בשני המקרים מדובר בביטוח אשר פועל במתכונת של שיפוי, כלומר ההחזר הכספי יבוצע רק במידה והמבוטח נזקק לטיפול רפואי. ההחזר מוגבל לרשימה סגורה של טיפולים, תרופות ומצבים, וגם מוגבל בסכום מקסימלי אותו ניתן לקבל.

לעומת זאת ביטוח מחלות קשות מעניק למבוטח סכום כסף חד פעמי, ללא תלות במספר או סוג הטיפולים שהמבוטח עבר. בסכום זה המבוטח יכול לעשות כראות עיניו.

באיזה סוג של ביטוח כדאי לבחור?

נחזור לרגע להקבלה לתחום האשראי. ישנם אנשים שעבורם האשראי הבנקאי הוא די והותר, ואילו עבור אחרים הלוואה חוץ בנקאית היא אפשרות טובה ומתאימה.

כמו שכל אדם צריך חשבון בנק בסיסי, כך כל אדם זקוק לביטוח בריאות בסיסי גם אם הדבר לא היה קבוע בחוק. ביטוח מחלות קשות אינו נחשב לביטוח חובה, אלא לאקסטרה שכדאי לשקול בהתאם למצב הכלכלי של המבוטח, וכמובן בהתאם להערכת סיכונים אישית.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות