מה זה ביטוח מחלות קשות?

כולנו עושים את המקסימום כדי לשמור על הבריאות ולהימנע ככל האפשר מאירוע פתאומי או התפרצות של מחלה קשה, ובאופן טבעי גם מעדיפים שלא לחשוב מה יקרה אם…

ביטוח מחלות קשות הוא רק אחד מסוגי הביטוחים שיעמדו לרשותכם אם חס וחלילה יתרחש הגרוע מכל, ולכן חשוב להכיר את הנושא כדי שתוכלו להחליט האם הביטוח הזה מתאים עבורכם.

מהו ביטוח מחלות קשות?

כשמו כן הוא, מדובר בביטוח שיופעל לאחר אירוע בריאותי חמור או התפרצות של מחלה קשה. ההגדרה מהן בדיוק מחלות קשות משתנה בין חברות הביטוח ובין הפוליסות השונות, כאשר המדינה הגדירה בחוק חובה לכלול מספר מחלות כגון: שבץ מוחי, סרטן, טרשת נפוצה, אוטם בשריר הלב, ניתוח מעקפים ועוד.

מעבר לרשימה הבסיסית הזו כל הפוליסות יכללו מחלות נוספות כמו פרקינסון, אובדן גפיים, שיתוק, אי ספיקת כבד או כליות ועוד. אנחנו מדגישים שוב כי הרשימה המדויקת משתנה בין הפוליסות השונות, ואין להסתמך על הרשימה שהצגנו כאן.

כיצד פועל ביטוח מחלות קשות?

בניגוד לביטוחים אחרים אשר מספקים קצבה חודשית או תשלום בעבור טיפולים רפואיים, ביטוח מחלות קשות מעניק תשלום חד פעמי בעקבות התפרצות של אחת מהמחלות או האירועים המפורטים בפוליסה. גובה התשלום נע בין כמה עשרות לכמה מאות אלפי שקלים, כתלות בגובה הפוליסה בה בחרתם. מכך גם ייגזר גובה התשלום החודשי בעבור הפוליסה.

חשוב לדעת כי ישנן פוליסות המאפשרות להמשיך את הביטוח גם לאחר האירוע הביטוחי, ולקבל כיסוי גם בעבור אירוע בריאותי נוסף – לרוב מדובר בהתפרצות של מחלה חמורה נוספת. כאמור לכל פוליסה התנאים שלה, ובהתאם גם העלויות.

מה ההיגיון מאחורי ביטוח מחלות קשות?

הפורמט המקובל של רוב סוגי הביטוחים מאפשר לקבל קצבה חודשית או תשלום בעבור שירותים מסוימים – למשל עבור טיפולים רפואיים ותרופות או עבור עזרה סיעודית.

לעומת זאת ביטוח מחלות קשות מעניק למבוטח תשלום חד פעמי, שהמבוטח רשאי לעשות בו כרצונו. פעמים רבות הכיסוי של ביטוחי הבריאות מוגבל לסכומים מסוימים ואינו מכסה כלל טיפולים ספציפיים, ואילו ביטוחים של אובדן כושר עבודה או ביטוחי תאונות לעיתים דורשים פרק זמן ארוך עד לקבלת סכומי הפיצויים. ובינתיים מבוטחים רבים חייבים בתשלומים גבוהים, ונזקקים לשירות של חברת הלוואות על מנת לגשר על הפערים. ביטוח מחלות קשות יכול לייתר את הצורך הזה.

מי זקוק לביטוח מחלות קשות?

חשוב לדעת כי ביטוח מחלות קשות אינו נחשב לביטוח הכרחי וכי מומלץ לפנות תחילה לאפיקים ביטוחיים כמו ביטוח בריאות, אובדן כושר עבודה וכמובן קרן פנסיה. השיקול האם להוסיף גם את הביטוח הזה תלוי במידת הסיכון של כל מבוטח ובמצבו הכלכלי. ישנם אנשים שחסכו כסף רב שישמש להם גב כלכלי חזק, או אנשים אשר יכולים להיעזר בהלוואות בתנאים טובים, כמו הלוואות לעובדי מדינה. לעומתם אחרים לא יוכלו לגייס עשרות אלפי שקלים באופן מיידי על מנת לעמוד בהוצאות הרפואיות, ולכן כדאי לשקול את האפשרות הזו.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות