איך עוברים בשלום את תקופת האבטלה?

תקופת הקורונה היא תקופה לא פשוטה עבור כולנו, תקופה בה הבריאות שלנו ושל האהובים שלנו מוטלת בספק ואנחנו צריכים להתאמץ כדי לשמור עליה. אבל לא רק הבריאות עומדת במרכז העניין אלא השלכות רבות אחרות של הקורונה שהראשונה בהן היא הכלכלית. יש יותר ויותר אנשים שהמצב הכלכלי שלהם התדרדר בתקופה הזו. אצל חלקם הגדול זה קרה בגלל שפיטרו אותם ממקום עבודתם כשכירים ואלו מתחלקים לשניים – מובטלים שמגיע להם דמי אבטלה וכאלו שאין להם זכאות.

הקבוצה השנייה היא כמובן הקבוצה הנפגעת ביותר, זו שנשארה בלי כלום ביד. אבל גם הקבוצה הראשונה צריכה לרדת ברמת החיים ולפעמים בצורה דרמטית מכיוון שדמי אבטלה הם לא 100% מהשכר שהיה לפני.

אז מה עושים במצב כזה? איך אפשר להתמודד עם תקופה כזו? איך עוברים בשלום את תקופת האבטלה בלי להיכנס למצבים קיצוניים כמו פשיטת רגל? יש לזה תשובה והיא – הלוואות למעוטי יכולת.

הלוואות חוץ בנקאיות – מה הן בכלל?

עד לפני שנים לא רבות, האפשרות היחידה לקחת הלוואה היתה מהבנק, בדרך כלל גם מהסניף בו מתנהל חשבון העובר ושב של הלקוח. הלקוח היה מגיע לסניף שלו (היום זה פשוט יותר בחלק מהמקרים – כל מה שצריך זה להגיש בקשה דרך האפליקציה או האתר) והיה מבקש הלוואה והפקיד היה בוחן את חשבון העו"ש שלו, את היכולת שלו להחזיר את ההלוואה ובהתאם מחליט האם לתת לו את ההלוואה או שלא. 

הבעיה העיקרית הייתה שלכל לקוח יש את המסגרת הכוללת שלו, מה שהבנק יכול לתת לו. המסגרת הייתה כוללת את המסגרת של חשבון העו"ש שלו וכמובן גם את ההלוואות וההתחייבויות שלו. ברגע שהלקוח היה מגיע לתקרה הוא לא היה יכול לקבל עוד הלוואה גם אם היא היתה ממש דחופה.

הבנקים היו אלו ששלטו בשוק ההלוואות והלקוחות שלהם יכלו לבקש הלוואה ולא היתה להם אופציה אחרת. גם הריביות היו בהתאם כי מעבר לבנקים לא היו אפשרויות חוקיות להלוואות. היום המצב שונה לגמרי. היום יש הלוואות למעוטי יכולת לא רק בבנקים, אלא חברות פרטיות שמציעות הלוואות בריביות אטרקטיביות.

כאן המקום לציין שצריך להיזהר. יש גם חברות שפועלות ככאלו למרות שהן שוק אפור והלוואות מהשוק האפור כידוע לא ממש מומלץ לקחת בלשון המעטה כמובן…

הלוואות חוץ בנקאיות כשמן כן הן, אלו הלוואות שחברות פרטיות נותנות כמו חברות אשראי, חברות ביטוח ואחרות והן מציעות תנאים אטרקטיביים. הנה כמה יתרונות של הלוואות למעוטי יכולת שהינן הלוואות חוץ בנקאיות שכדאי להכיר.

יתרונות

  • לא קשור למסגרת הבנק – היתרון הראשון הוא זה שכבר נגענו בו, זה שאין קשר בין ההלוואה למסגרת חשבון הבנק. זו יכולה להיות מסגרת גדולה ויכולה להיות מסגרת קטנה, יכול להיות שהיא כבר נוצלה ויכול להיות שלא. יכול להיות שיש גם איזו שהיא הגבלה בבנק אבל בכל מקרה אין נגיעה להלוואה החוץ בנקאית. 
  • זמן המתנה מופחת – מכירים את זה שאתם צריכים להגיע לבנק אבל לא מוצאים את הזמן? את זה שאתם מגיעים כבר ומגישים בקשה להלוואה והפקיד אומר לכם שתוך כמה ימים תהיה תשובה? זה אכן יכול להיות מתיש ומייגע. הבנקים לא תמיד עושים את החיים של הלקוחות שלהם קלים והלוואה כזו יכולה לקחת גם זמן מה אם היא תאושר. הבעיה היא שללקוח אין ממש זמן לחכות שזה יקרה וכל מה שהוא רוצה זה את הכסף ולהמשיך הלאה, ובדיוק בשביל זה קיימות הלוואות למעוטי יכולת שהינן הלוואות חוץ בנקאיות. הן מהירות יותר ולא צריך לחכות לאיזה פקיד לא נחמד שייתן תשובה חיובית או שלילית. מהר מאוד יודעים מה קורה עם ההלוואה ומהו הגורל שלה.
  • לא צריך בטחונות – אם תגיעו לבנק בשביל לבקש הלוואה, סביר להניח שתצטרכו להביא לבנק בטחונות. הביטחונות האלו יכולים להיות ערבים שיחתמו לכם על ההלוואה מה שאף פעם לא נעים, יכולים להיות נכסים כאלו ואחרים או כל דבר אחר. לא כל אחד יכול להציג את הביטחונות הללו והלוואה חוץ בנקאית היא הדבר הנכון במקרה כזה. היא תפתור את הבעיה והיא לא דורשת ברוב המקרים אי אלו בטחונות. 
  • מסלולים מגוונים – הבנקים לא מציעים יותר מידי אפשרויות להלוואות. הם לא יצירתיים יורת מידי והלקוח יצטרך לבחור בין אופציות מצומצמות או אחת בלבד. בהלוואות חוץ בנקאיות יש מסלולים שונים ומגוונים, מסלולים מהם יוכל הלקוח לבחור את מה שהכי מתאים לו. ההחזר בדרך כלל יכול להיות גם ארוך יותר ככה שההלוואה תהיה נוחה יותר.

הלוואה לכל מטרה!

אז מהן אותן הלוואות למעוטי יכולת ולאילו מטרות הן יכולות לשמש? למעשה, הן יכולות לשמש לכל מטרה שהיא… הן יכולות לשמש לסגירה של המינוס ולהפסקת תשלומי ריביות מטורפות, היא יכולה לשמש לקניית הרכב שתמיד חלמתם לקנות או במידה והרכב הנוכחי שלכם שבק חיים ואתם חייבים אחד אחר כמה שיותר מהר, היא יכולה לשמש ללימודים של הילד ויכולה לשמש לחופשה בחו"ל. היא יכולה להיות לכל מטרה שהיא ואתם לא תצטרכו לתת דין וחשבון לאף אחד. לא ישאלו אתכם יותר מידי שאלות אלא יבצעו את הבדיקה הדרושה כדי שתוכלו לקבל את ההלוואה כמה שיותר מהר.

אין ספק שהלוואות כאלו למעוטי יכולת יכולות לעשות את ההבדל בין איכות חיים נמוכה לגבוהה. הן יכולות להציל במצבים שונים ויכולות לפתור לא מעט בעיות. חשוב כמובן לזכור שכמו כל הלוואה, גם הלוואה כזו צריך להחזיר מה שאומר שצריך לעשות לפני כן את כל החישובים שיאשרו שאפשר לקחת אותה ללא כל חשש.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות