אילו סוגי ביטוחי עסק קיימים?

כדי לקיים עסק משגשג ומצליח, בעל העסק נדרש להתמודד עם אין-ספור אתגרים. ניהול כוח האדם, שמירה על סביבת עבודה בטוחה לעובדים ותשומת לב תמידית לאיכות המוצר והשירות. אך מלבד אלו, הקמה של עסק והניהול השוטף שלו מזמנים לבעל העסק סיכונים רבים. הצלחת העסק תלויה לא רק בטיב המוצר שהוא מציע ובמאמצים שמשקיע בעל העסק, אלא גם במגמות העולמיות והמקומיות ובשינויים שעוברת הכלכלה. מגמות ושינויים אלו יכולים לסייע לקדם את העסק אך הם גם עלולים לפגוע בו. לכן, בעלי עסקים רבים נעזרים היום בביטוח עסקי שיספק רשת ביטחון לזמנים קשים ומאתגרים.

ביטוח מבנה

בעלי עסק רבים מחזיקים בנכס שבו מתנהלת הפעילות העסקית. זה יכול להיות למשל עסק בתחום המזון, וזה גם יכול להיות עסק בתחום התעשייה והייצור. במקרים אלו, שלמות המבנה היא קריטית להמשך פעילותו של העסק, ולכן נזק למבנה או הרס שלו עלולים לפגוע אנושות בעסק ולהשבית את פעילותו. כדי להתמודד עם סיכונים מסוג זה ניתן לרכוש פוליסה לביטוח המבנה של העסק ולהתאים אותה לצרכים הספציפיים של בעל העסק. שימו לב, ביטוח מסוג זה רלוונטי גם עבור בעלי עסקים המנהלים את העסק שלהם מתוך הבית. במקרה זה, ניתן לבטח את הבית ולבדוק את האפשרות של הכללת ביטוח זה במסגרת ההוצאות השוטפות של העסק.

ביטוח תכולה

לצד ביטוח המבנה עצמו, חשוב להתייחס גם לתכולה שלו. בית העסק, בין אם הוא מתנהל בבית ובין אם הוא מנוהל במבנה נפרד, כולל פריטים יקרי ערך רבים. זה יכול להיות ציוד מחשוב מתקדם, ציוד חשמלי ואלקטרוני מסוג אחר, ריהוט ואפילו כספת או מסמכים חשובים. אובדן של פריטים אלו יכול לפגוע בעסק, ולכן בעת חתימה על פוליסת ביטוח, מומלץ מאוד לשקול גם ביטוח מסוג זה. אם העסק מתנהל בבית הפרטי של בעל העסק, ניתן גם לבדוק אפשרות של ביטוח התכולה בחדר מסוים בבית, ובמידת הצורך כדאי להתייעץ בנושא עם חברת ביטוח המומחית בתחום.

ביטוח חבות המוצר

עסקים רבים מציעים שירותים או מוצרים שונים ללקוח, כאשר בעל העסק עושה את מיטב יכולתו לספק ללקוחות שלו מוצר איכותי שישמש אותו היטב. אך מטבע הדברים, אין אפשרות לשלול לחלוטין את הסיכון לתקלות, וייתכן כי מוצרים מסוימים יהיו פגומים בשל סיבה זו אחרת, ובמצב זה עלול להיגרם נזק ללקוח שקיבל את המוצר לידו. במרבית המקרים, יוכל בעל העסק להגיע להסדר משביע רצון עם הלקוח, אך ישנם מצבים שבהם יהיה עליו להתמודד עם תביעות משפטיות והוצאות נלוות. כדי לכסות הוצאות אלו ניתן להיעזר בביטוח חבות מוצר, המעניק לבעל העסק תמיכה במצבים שהוגדרו במסגרת הפוליסה.

ביטוח חבות מעבידים

על פי החוק במדינת ישראל, כל מעסיק אחראי לשלמות גופו ונפשו של העובד בזמן שהותו במקום העבודה. המעסיקים מודעים לחובה זו, ובמקרים רבים אף מסייעים לעובדים הרבה מעבר לחובתם, ומציעים סיוע או אפילו הלוואות למעוטי יכולת כדי לשמר את כוח האדם האיכותי שלהם. במסגרת אחריות המעסיק כלפי עובדיו, המעסיק עשוי להידרש לתשלום פיצויים במקרה של נזק כלשהו שנגרם לעובד, ולשם כך מומלץ לבחון את האפשרות לרכוש פוליסת ביטוח חבות מעבידים. פוליסה מקיפה יכולה גם לתת מענה לנזקי רכוש שאולי נגרמו לעובד, וכך להעניק למעסיק כיסוי אופטימלי.

ביטוח אובדן הכנסה

בתקופה האחרונה אנו עדים לשינויים מרחיקי לכת בכלכלה הגלובלית והמקומית. עסקים רבים נאלצים להתמודד עם השלכות המגפה העולמית, וחווים אובדן ניכר של הכנסות לעומת השנים הקודמות. כפי שלמדנו בשנה החולפת, אירועים מסוג זה הם בלתי צפויים, וההשפעות על בית עסק אף הן בלתי ניתנות לחיזוי. כדי להתמודד עם מצב שבו בעל העסק נדרש להשהות זמנית את פעילות העסק או במצב של אובדן הכנסות, יש אפשרות לרכוש פוליסת ביטוח מתאימה. פוליסה זו יכולה לסייע לבעל העסק באמצעות מתן פיצוי על אובדן ההכנסה, וכך לאפשר לו מרווח נשימה ולהעניק לו תמיכה לצורך שיקום העסק.

ביטוח נושאי משרה

ביטוח זה עשוי להידרש בעיקר עבור בתי עסק גדולים, שבהם מועסקים מנהלים רבים ואף דירקטורים. בבתי עסק מסוג זה מועסקים בדרך כלל עובדים רבים, ולעיתים בעל העסק נדרש גם לעבוד בשיתוף עם ספקים חיצוניים או עם בעלי מניות. כל הגורמים הללו מעלים את הסיכון לטעות אנוש שלעיתים עשויה לגרום לנזקים כבדים לעסק. כך, מעשה רשלנות או החלטה שגויה של נושא משרה עלולים לפגוע בעסק באופן ניכר ולמנוע את המשך פעילותו התקינה. כדי לספק לעסק את המשאבים הכספיים הדרושים לו להתמודדות עם אתגרים אלו, ניתן לרכוש פוליסת ביטוח נושאי משרה. שימו לב, לפני החתימה על הפוליסה יש לקרוא היטב את התנאים ולהבין את היקף הכיסוי שהם מציעים.

ביטוח מפני סכנות סייבר

בכלכלה החדשה, בעלי עסק רבים מחזיקים בנכסים דיגיטליים, או מנהלים את העסק שלהם באמצעות ציוד מחשוב מתקדם ומאגרי מידע. כל עסק דואג כמובן לרכישת תוכנות אבטחה ואמצעים אחרים להגנה על המידע העסקי הסודי, אך לצערנו גם כאשר אנו נוקטים בכל אמצעי הבטיחות האפשריים, עדיין אין הגנה מוחלטת מפני פשעי סייבר. פשעים אלו עשויים לפגוע לא רק בבעל העסק עצמו, אלא גם בלקוחות שלו שהנתונים שלהם שמורים במאגרים, או בספקים ובעובדים. כדי להגן על העסק במצב זה, ניתן לרכוש פוליסת ביטוח מפני סיכוני סייבר כאשר ביטוח זה יכול לכלול סעיפים שונים כגון: נזק הנגרם למערכות המחשוב, נזק הנגרם ללקוחות, פגיעה בפרטיות וכיוצא בזה. כדי לוודא שהפוליסה אכן עונה על הצרכים של העסק, יש להגדיר צרכים אלו היטב ולקחת בחשבון את כל הסיכונים האפשריים שהעסק נתון להם.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות