איך לבחור סוכן ביטוח בצורה אחראית

רכישת ביטוח נוגעת בדרך כלל להיבטים הרגישים ביותר בחיינו. אנחנו מבטחים את הבית למקרה של נזקים במבנה, חותמים על פוליסת בריאות כדי שנוכל להבטיח את הפרנסה גם במקרה של אובדן כושר העבודה, ורוכשים פוליסת ביטוח חיים כדי להבטיח את פרנסתם של בני המשפחה שלנו. לכן, הבחירה בסוכן הביטוח הנכון היא חשובה כל כך. אם נעשה את הבחירה השגויה אנחנו עלולים למצוא את עצמנו מול שוקת שבורה ברגע האמת. אז איך אפשר להימנע מסוכן ביטוח נוכל וכיצד לבחור באיש המקצוע הנכון? פרטים נוספים במדריך הבא.

אתר האינטרנט של הסוכן

כמו בתחומים רבים, גם תחום הביטוח השתנה באופן ניכר בעקבות כניסת האינטרנט לחיינו. לכן, בניגוד לעבר, גם סקר השוק הראשוני שאנו עושים מתבצע היום באמצעות האינטרנט. יש לכך יתרונות וחסרונות רבים, אך בשלב הראשון הכי חשוב שנשים לב דווקא לסימני האזהרה. בין סימני האזהרה המרכזיים ניתן למנות את הנקודות הבאות:

  • אתר לא מאובטח: אתרי אינטרנט מהווים היום אמצעי יעיל לאיסוף מידע על גולשים. מידע זה עלול לשמש גורמים עוינים שונים ולהוביל לנזקים משמעותיים לאדם הפרטי. לכן, אתר המעוניין לספק למשתמשים וללקוחות חוויה בטוחה, יוודא כי האתר מאובטח. אם תרצו לוודא שהאתר מאובטח, בדקו אם בסופה של כתובת האתר מופיע סימן המנעול. אם כן – תוכלו להיות רגועים שסוכן הביטוח שפניתם אליו דואג לאבטחת המידע שלכם.
  • אתר החברה ברשת החברתית: סוכנים רבים מכירים היום בחשיבות שיש לרשתות החברתיות השונות. הם נעזרים ברשת החברתית לצורך פרסום וקידום, אך גם לצורך הגשת תוכן מקצועי שעשוי להיות רלוונטי ללקוחות ולגולשים. לכן, לפני הבחירה בסוכן ביטוח זה או אחר, מומלץ מאוד לעיין באתר החברה גם ברשת החברתית ולבחון את האופן שבו החברה מציגה את עצמה, את האופן שבו היא מתקשרת עם הלקוחות ועונה על שאלותיהם ואת איכות התוכן המוגש לעיון הגולשים. חברה מקצועית בדרך כלל תענה באופן נעים ומקצועי ותספק תשובות רלוונטיות למגיבים ותוכן מעניין לגולשים.
  • דרכי תקשורת: אתר של סוכן ביטוח אמין ומקצועי יציג בפני הלקוחות שלו את כל דרכי ההתקשרות, באופן שקוף ונגיש. לכן, אם אתם מתקשים למצוא מספר טלפון זמין באתר האינטרנט של הסוכן, או אם אתם שולחים פנייה דרך האתר ואינכם זוכים למענה – זוהי נורת אזהרה שאין להתעלם ממנה. סוכן הביטוח צריך להיות נגיש וזמין לטפל בפנייתכם בתוך זמן סביר, או לכל הפחות לעדכן אתכם בדבר מועד שבו יהיה פנוי לשיחה.

בדיקת רקע ראשונית

סוכן ביטוח מקצועי צפוי לדעת עלינו לא מעט. אם מדובר בביטוח בריאות, הרי תהיה לו גישה למסמכים רפואיים רגישים, ואם מדובר בביטוח אובדן כושר עבודה, גם אז נצטרך לחשוף בפניו מידע אישי הנוגע לשכר שלנו ולמצבנו הפיננסי. לכן בחירת סוכן הביטוח צריכה להיעשות בתשומת לב, וכאשר אנחנו מעוניינים בשירות ביטוח או בשירות פיננסי כלשהו, בין אם לצורך רכישת פוליסת ביטוח ובין אם לצורך הלוואות אקספרס, כדאי לנסות ללקט מידע רב ככל האפשר על הסוכן הפוטנציאלי. החדשות הטובות הן, שאת הסקר הזה אפשר לעשות גם מהבית.

  • חיפוש ראשוני במנועי החיפוש באינטרנט: זהו השלב המתבקש ביותר – ליקוט מידע ראשוני באמצעות מנועי החיפוש הזמינים ברשת האינטרנט. אל תסתפקו בעיון באתר הרשמי של הסוכן, אלא עיינו גם בתוצאות האחרות שיופיעו לכם בדפים הבאים. המטרה היא להכיר קצת סוכן הביטוח, לוודא שאין מדובר בנוכל ידוע, ולהתרשם מניסיונו כפי שזה משתקף ברשת האינטרנט.
  • רישיון ביטוח: בישראל, כל סוכן ביטוח נדרש לעמוד בתנאים מסוימים כדי לקבל את הרישיון לעסוק בתחום. סוכן הביטוח נדרש לעמוד בבחינות המקצועיות, לעבור הכשרה מתאימה ובסיום יקבל לידיו רישיון ביטוח. אם תרצו להיות בטוחים שהסוכן שלכם אכן אמין, תוכלו לבקש ממנו את מספר רישיון הביטוח ולבדוק את הפרטים שלו באתר לשכת סוכני הביטוח או באתר המתאים של מדינת ישראל.
  • חיפוש חוות דעת והמלצות: אתרי סוכני ביטוח רבים מפרסמים המלצות וחוות דעת של לקוחות. כדאי לבדוק כי אכן מדובר בהמלצות אמיתיות (למשל אם המלצות אלו מקושרות לפרופיל פייסבוק אמיתי), ובמידת האפשר מומלץ ללקט גם המלצות באופן עצמאי. תוכלו לפנות גם לחברים או לבני משפחה כדי לקבל מהם הצעות וחוות דעת באשר לסוכני הביטוח שלהם.
  • התקשרות למוקד השירות: דרך נוסף לעמוד על טיבו של סוכן הביטוח היא פשוט לנסות ליצור עימו קשר. נסו לפנות לאתר לא דרך שירות המכירות אלא דרך שירות הלקוחות דווקא. בדקו תוך כמה זמן אתם זוכים למענה ושימו לב לאיכות המענה לשאלות שלכם. אם אינכם זוכים למענה מספק או אם השארתם הודעה והסוכן לא חזר אליכם כלל – כנראה שעוד לא מצאתם את הסוכן המתאים לכם.

טיפים לסיום

אמינות היא מעלה מרכזית והכרחית בכל הנוגע לבחירת סוכני ביטוח. עם זאת, כדי לבחור את סוכן הביטוח הנכון, אין זה מספיק לוודא שהוא אינו נוכל. חשוב להבטיח שסוכן הביטוח יכול להבין את הצרכים שלכם, ועליו להיות זמין ונכון לעזור לכם. מלבד תכונות חשובות אלו, כדאי לשים לב גם לשתי הנקודות הבאות:

  • תחום ההתמחות: בתחום הביטוח ישנם אזורי התמחות מגוונים. כל תחום כזה כולל מאגר ידע אדיר שהסוכן נדרש להכיר היטב. לכן, רצוי לבחור בסוכן שצבר ידע וניסיון בתחום הרלוונטי. לדוגמה, אם אתם נדרשים לביטוח בריאות, פנו לסוכן המכיר היטב את היקף הפוליסות השונות, ויכול להסביר לכם באופן ברור את טיבן ואת המגבלות שלהן.
  • בקשו לקבל מידע כתוב: שיחה טלפונית או פגישה פנים-מול-פנים יכולה להיות נעימה מאוד. אך בשיחה מעין זו סוכן הביטוח עשוי להעביר לנו מידע רב שנתקשה להבין מיידית באותו הרגע. על כן, בקשו לקבל את המידע בכתב על מנת שתוכלו לעיין בו בזמנכם הפנוי וברוגע.

בשורה התחתונה, סוכן ביטוח אמין ומקצועי הוא סוכן המחזיק בידע ובניסיון הנדרשים וכמובן יכול להציג בפניכם רישיון בתוקף לעסוק בביטוח. מלבד זאת, חשוב גם לשים לב לקשר האישי עם סוכן הביטוח, ולוודא שהוא מספק לכם את המסמכים המבוקשים וזמין לסייע לכם בעת הצורך.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות