מה עושים אם הבנק לא מאפשר לך לקחת הלוואה?

לא מעט אנשים מאמינים שהדרך היחידה לקבל הלוואה היא מהבנק. בעולם שבו הכספים של רובנו לא מוחזקים "מתחת לבלטה" אלא מנוהלים בבנק – ההנחה הזו בהחלט יכולה להיות הגיונית. אך בפועל, על אף שהיא כזו, לצערנו אנשים רבים הפונים לבנק לקבלת הלוואה נדחים. אם כך, מה עושים כשהגוף המרכזי והמהימן הזה לא מאפשר לכם לקחת הלוואה? החדשות הטובות הן שלגמרי יש אלטרנטיבה. מדוע הבנק דוחה את ההלוואה? מהן הסיבות הנפוצות לכך? ומה צריך לעשות לפני שפונים לערוצים אחרים? הנה הדרכה מלאה שתסייע לכם לקבל הלוואה בדרך הטובה והמתאימה לכם ביותר.

לפני שממשיכים: הבינו מדוע קיבלתם דחייה

לפני שתפנו לקבל הלוואה ממקורות אחרים, בדקו מהי הסיבה שבגללה דחו את הבקשה שלכם. חשוב מאוד לדעת את הסיבה כדי שתלמדו להתנהל נכון יותר בעתיד ויהיה לכם פשוט יותר לעשות זאת, לא רק בשביל ההלוואה הבאה אלא בעיקר כדי שתוכלו להתנהל ברמה היומיומית עם החשבון שלכם בצורה טובה. לעתים זה יכול לקרות מסיבה מאוד פשוטה ולעתים הדבר נובע מסיבות מורכבות יותר, כמו דירוג אשראי נמוך. הנה כמה סיבות נפוצות:

הכנסה נמוכה – כשהבנק מבין שההכנסה שלכם אינה מספקת, הוא עשוי להחליט שהדבר מצדיק שלא תקבלו הלוואה. חשוב להבין: הבנקים רוצים שיהיה להם את רמת הביטחון הגדולה ביותר והם חייבים לוודא שיש לכם את היכולת להשיב את ההלוואה בזמן, בלי עיכובים. לכן הבנקים מבקשים תיעוד מפורט על מקורות ההכנסה של הלווה. כשהבנק מבחין שההכנסה שלכם אינה עולה בקנה אחד עם התנאים שהבנק מאפשר – הוא פשוט יסרב להעניק לכם את ההלוואה המיוחלת.

דירוג אשראי נמוך – דירוג האשראי של כל אדם נקבע בהתאם לפרופיל הפיננסי שלו, שהוא תוצר של מספר גורמים: רמת ההכנסה (כפי שפירטנו לעיל), הלוואות פתוחות קיימות, חובות, האם החשבון היה או עודנו במינוס וכדומה. ככל שהחשבון שלכם יתנהל בצורה יציבה יותר, ככל שיהיו לכם מקורות הכנסה קבועים וככל שתימנעו מלהיות במינוס, כך הבנק יסיק מכך שכדאי ואפשר לסמוך עליכם. אם המצב הוא להיפך, החשבון שלכם במינוס וכדומה, סביר להניח שדירוג האשראי שלכם יפגע מכך, מה שעלול להשפיע גם על קבלת ההלוואה.

בדיקת דירוג אשראי ותיקון טעויות

כדי להבין האם דירוג האשראי שלכם נמוך, בקשו מהבנק את דוח האשראי המפורט שלכם ועיינו בו בפירוט רב. אם הבנתם שהנתונים שם אכן נכונים ודירוג האשראי שלכם נמוך, סביר להניח שזו הסיבה לכך שלא קיבלתם הלוואה. מאידך, אם אתם מגלים שיש שגיאה בדוח האשראי (ויכול להיות בהחלט שזה יקרה!) – פנו לבנק ובדקו זאת. כך לדוגמה, ייתכן ותגלו שיש הלוואה שנראית כאילו לא שילמתם אותה (ולכן לא תקבלו עוד הלוואה) למרות שבפועל כבר השלמתם את כל התשלומים הקשורים בה. נתקלתם בשגיאה? צרו קשר עם הבנק ותוכלו לנסות להגיש את ההלוואה מחדש.

ההמלצה שלנו: חפשו אלטרנטיבה

הלוואות אקספרס מיועדות לכל מי שזקוק למזומנים באופן מיידי, ממגוון סיבות. למעשה, זוהי סוג של הלוואה פרטית שאינה מקושרת עם הבנק אלא מנוהלת על ידי גופים חוץ בנקאיים – כמונו, לצורך העניין. ההלוואות הללו מעניקות לכם אפשרות פז: ליהנות מהתשלום שאתם זקוקים לו מבלי להצטרך להגיש אינספור מסמכים, מבלי שהדבר יהיה קשור לניהול השוטף של החשבון שלכם ובאופן מיידי, בלי להמתין עד אין קץ לכסף שאתם זקוקים לו כל כך. האלטרנטיבה הזו, של חיפוש הלוואות פרטיות במקום לפנות לבנק המסורתי, הוא מקובל מאוד ונפוץ מאוד ככל שעובר הזמן. רוצים לקחת הלוואות אקספרס אבל לא בטוחים כיצד לעשות זאת? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על ערוץ ההלוואות הכי נוח ובטוח שיש.

הלוואות פרטיות: שיעורי בית לפני שלוקחים הלוואה

מטרת ההלוואה:

לפני שלוקחים הלוואות אקספרס, חשוב לגבש קודם כל את מטרת ההלוואה ואת סוג ההלוואה בהתאם לצורך שלכם. כך לדוגמה, מלווים מסוימים יכולים לאפשר לכם לקבל הלוואה אישית למימון עסק קטן, אך גוף אחר עשוי שלא לאשר הלוואה לצרכים עסקיים כלל. אז אולי סוגי הלוואות קיימות? הנה הנפוצות שבהן:

הלוואה לאיחוד חובות: איחוד חובות הוא אחד השימושים הנפוצים ביותר לקבלת הלוואות אקספרס. באמצעות לקיחת הלוואה אחת לכיסוי כל החובות שלכם, אתם מקטינים את מספר התשלומים שעליכם לדאוג להם מדי חודש ונהנים גם מריבית נמוכה יותר.

הלוואה לצרכים רפואיים: מאחר והוצאות רפואיות לרוב אינן צפויות, הלוואות אקספרס המיועדות לצרכים רפואיים נפוצות מאוד. כך אתם יכולים להפחית את הנטל הכספי המוטל עליכם ולשלם את החוב לאורך מספר שנים.

הלוואה לצורך שיפוץ: רוצים לשפץ את הבית ולהתחיל בתהליך הארוך, אך תזרים המזומנים שלכם לא מאפשר לכם זאת? הלוואה לצורך שיפוץ היא הלוואה מוכרת מאוד ונפוצה מאוד.

הלוואה לחתונה: ארגון חתונה טומן בחובו מגוון רחב של הוצאות, ולכן לא מעט זוגות פונים למימון החתונה דרך הלוואה פרטית. כך ניתן לפזר את התשלום עבור האירוע הגדול לאורך כמה שנים, מבלי להיאלץ לשלם על האירוע בפעימה אחת.

קבלת שיעור הלוואה טוב

לאחר שהגדרתם את מטרת ההלוואה מול הגוף הפרטי, הגיעה העת לקבל את שיעור ההלוואה הטוב ביותר בהתאם. שיעור הלוואה טוב נחשב לכזה שיש לו ריבית נמוכה יחסית, שמאפשר לכם לפרוש את ההלוואה לאורך הזמן המתאים לכם ובהחזר נוח ומשתלם עבורכם. במהלך החיפוש שלכם, אל תתפשרו על מלווה שאינו איכותי או שהקשר איתו מעורר בכם אי נוחות. גם אם מדובר בגוף פרטי וגם אם התנאים מעולים – חשוב מאוד שתהיו בקשר רק עם גוף איכותי, עם מוניטין חיוביים, כזה שמספק לכם הסברים על התהליך ככל שתחפצו ושההתקשרות איתו נעשית מתוך הבנה למצבכם.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות