מה זה ביטוח תאונות אישיות?

מהו ביטוח תאונות אישיות? כיצד הוא מסייע למבוטחיו ולמה חייבים לשים לב? לא מעט אנשים לא ממש יודעים במה מדובר – ובדיוק לשם כך אנחנו כאן. המומחים של פיקסמן, חברת הלוואות המתמחה בקבלת הלוואה לכל מטרה – עושים לכם סדר.

ביטוח תאונות אישיות: קווים לדמותו

איך ביטוח פשוט כל כך מצליח לבלבל כה הרבה אנשים? לא מעט אנשים טועים לחשוב שמדובר בביטוח תאונות הקשור לתחום ביטוחי הרכב, אנשים אחרים משווים את הביטוח לביטוחי הבריאות השונים ואחרים משווים אותו עם ביטוחי הנסיעות לחו"ל והתאונות העשויות להתרחש שם – אך ביטוח תאונות אישיות הוא תחום נפרד ועומד בפני עצמו. אז מה הוא אומר?

משמעות הביטוח

ביטוח תאונות אישיות מופעל במקרה של נזק גופני המכוסה בפוליסה, ומעניק למבוטח פיצוי כספי ללא קשר לביטוחים נוספים של המבוטח – כמו ביטוח נסיעות לחו"ל, חובה, בריאות, אובדן כושר עבודה וכדומה. 

מה מכסה הפוליסה?

פוליסת ביטוח תאונות אישיות מכסה מגוון רחב של תאונות ופציעות – החל מנפילה ברחוב, דרך החלקה באמבטיה הפרטית בבית ועד לתאונת דרכים. הפוליסה תקפה בכל שעות היממה, מכל מקום בעולם.

דוגמאות שעושות סדר

נניח שמבוטח נפצע בתאונת דרכים והוא פונה לטיפול רפואי. במקרה זה, האשפוז והטיפול הרפואי שהוא מקבל מכוסים בביטוח החובה לרכב – שכן התאונה נעשתה מתוך כותלי הרכב שלו, המבוטח. כעת, ניקח דוגמה אחרת, של אדם שנפל מסולם בעת שתיקן את המנורה בביתו – במקרה כזה, הטיפול הדרוש להחלמתו מפעיל את ביטוח הבריאות שלו וכך הוא מכסה את הוצאות הטיפול. 

אך במקרים רבים, הוצאות האשפוז או הטיפול הרפואי הם לא ההוצאות היחידות להן האדם נדרש. נניח שהאדם שנפל מהסולם סובל מרגל שבורה, המחייבת אותו להתנייד באמצעות כסא גלגלים, וכעת הוא גם צריך לרכוש ציוד מיוחד שיסייע לו בהתניידות ואף להתאים את הבית למצב הזמני החדש. האם ביטוח הבריאות שלו יכסה את המרכיבים הללו? ובכן, הוא לא. וכאן נכנס לתמונה ביטוח תאונות אישיות.

מימון ההוצאות הנלוות

ביטוח תאונות אישיות מאפשר לאותו מבוטח שנפצע לממן חלק מההוצאות הללו, מבלי שהדבר יוביל להפסד משמעותי או ללקיחת נתח משמעותי מתקציב המשפחה. הדבר תלוי, כמובן, בתנאי הפוליסה הנבחרת. הרי ככלות הכל, פציעות שונות עלולות לגרום למובטח לאובדן הכנסות – הוא מנוע מלהגיע לעבודה, הוא לא מתפקד כרגיל וייתכן והוא אפילו נזקק לסיוע חיצוני. הדברים הללו עולים לא מעט ועשויים להגיע להוצאות כבירות – אך כשמקבלים את הפיצוי של ביטוח תאונות אישיות, האדם יכול לאפשר לעצמו קיום ראוי בתקופת הפציעה, הן במישור הפיזי המסייע לו להתנהל מתוך אורח החיים בו היה רגיל והן במישור הכלכלי, שכן הפיצוי, בהתאם לתנאי הפוליסה, מכסה את ההוצאות הנלוות לפציעה, הכוללות הן את הטיפול עצמו והן את האובדן הכספי המשתמע ממנו.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות