למה לא לוקחים הלוואה פרטית ממשפחה וחברים?

יש לא מעט אנשים בעיקר ממעמד הביניים שצריכים אחת לכמה שנים לקחת הלוואה. זו יכולה להיות הלוואה לרכישת רכב טוב יותר מהקודם או רכישת רכב בלית ברירה בגלל שהקודם סיים את חייו, זו יכולה להיות הלוואה לחופשה בחו"ל, הלוואה לחופשה בארץ, הלוואה ללימודים, הלוואה לסגירת מינוס או כל הלוואה אחרת ויש כמה אופציות ללקיחת הלוואה כזו. אחת מהן היא כמובן לקחת אותה מחברים או ממשפחה, מאדם אחד או מכמה אנשים כך שבסופו של דבר לא תהיה התחייבות לגוף כלשהוא. 

נשמע מבטיח? לא ממש… יש סיבות שונות למה לא כדאי לקחת הלוואה פרטית ממשפחה או מחברים. הנה כמה מהן.

מתכון לסכסוכים

מי מאיתנו לא שמע סיפורים על ענייני כספים ומשפחה או כספים וחברים. בלא מעט מקרים זה מתחיל דווקא יפה, הצורך בסיוע כלכלי נפגש עם רצון טוב של האח, ההורים, חבר ילדות או כל מקורב אחר אבל לא תמיד זה גם ממשיך ככה. מה זה אומר? זה אומר שלא פעם יש אי הסכמה בנוגע להחזר ההלוואה כשצד אחד טוען שסוכם משהו והצד השני טוען שסוכם משהו אחר. לא פעם היכולת להחזיר נפגעת וכשהמלווה מצפה לקבל את הכסף שלו בזמן וכמו שסוכם, זה לא נגמר טוב…

אי נעימות

הלוואה מחבר או בן משפחה כרוכה בהמון אי נעימות. מי שלוקח את ההלוואה הופך למעשה לחלש יותר ביחס למלווה (בתחושה כמובן) מה שיוצר אי נעימויות בכל מפגש. לא פעם, מי שלווה כסף מתחמק ממפגשים עם מי שהלווה לו. הוא לא רוצה לראות אותו כי פשוט לא נעים לו שהוא חייב לו כסף. כשזה בין בני משפחה זה יכול גם לשבש אירועים משפחתיים שונים וכשזה בין חברים זה יכול גם כן לפגוע במפגשים בחבר'ה וכדומה. לא משנה מהי הקירבה, זה אף פעם לא טוב. לא משנה כמה החבר הוא חבר או האח קרוב, אי הנעימות היא משהו שקשה מאוד להתעלם ממנו.

לוקחים אותה פחות ברצינות

את ההלוואה כמובן. אם יצא לכם לקחת הלוואה מהבנק או מכל גורם רשמי אחר אתם בטח מכירים את זה. מתקרב מועד התשלום החודשי ואתם דרוכים ודואגים שיהיה כיסוי להחזר, שלא תהיה בעיה ושההלוואה תרד ולא יהיו בעיות. אף אחד לא רוצה שההלוואה שלו תעבור לגבייה קצת פחות נחמדה ועושים הכול על מנת לשלם אותה. כשמדובר על הלוואה מבן אדם ובעיקר אם היא מחבר או בן משפחה, לא תמיד לוקחים אותה מספיק ברצינות. הרי אף אחד לא ייקח ריבית על עיכוב ההחזר ובטח לא תהיה פנייה להוצאה לפועל. זה אומר שלא תמיד משלמים בזמן את ההחזרים וזה מתכון למשיכת הלוואות וגם פה, לאי נעימויות.

אז כדאי לקחת מהבנק כן?

אז אם לא כדאי לקחת הלוואה מחבר או בן משפחה, כדאי לפנות לבנק להלוואה לא? עד לפני כמה שנים זו היתה התשובה מה גם שזו היתה האופציה היחידה שהיתה למי שהיה צריך הלוואה לכל מטרה שהיא. אבל היום זה כבר סיפור אחר, היום יש הלוואות חוץ בנקאיות שיכולות להיות פתרון מעולה עבור מי שצריך הלוואה. 

נתחיל מלמה לא לקחת מהבנק. קודם כל כי זה יכול לקחת זמן. הבנקים לא ממש יעילים גם היום ולמרות שלפעמים אפשר לקחת הלוואה דרך הטלפון או האינטרנט, לא פעם צריך להגיע, להביא ערבים, לחתום על מסמכים ובסופו של דבר לקבל את הסכום שרוצים (ולא תמיד את הסכום שרוצים אלא לפעמים גם הרבה פחות ממנו)

בנוסף, הלוואה מהבנק חייבת להיות בתוך המסגרת. זה אומר שאם חורגים ממנה או נמצאים על הגבול שלה, אי אפשר לקחת את ההלוואה. לא פעם הלוואה מהבנק היא לא פתרון אידיאלי. אבל יש כן פתרון אידיאלי למי שצריך הלוואה ורוצה לקבל אותה כמה שיותר מהר. למי שמסגרת החשבון שלו לא מאפשרת לו לקחת הלוואה ולמי שלא רוצה להביא ערבים. מהי אותה אלטרנטיבה? הלוואה חוץ בנקאית כמובן.

מהי הלוואה חוץ בנקאית?

לפני שנדבר על היתרונות שלה נסביר קודם כל מהי בכלל ולמה היא אלטרנטיבה מצויינת להלוואה מהבנק ובטח להלוואה מחברים או בני משפחה. הלוואה חוץ בנקאית כשמה כן היא, היא לא קשורה לבנק בשום צורה שהיא והיא מתקבלת מחברה פרטית שמספקת הלוואות למטרות שונות. הנה כמה יתרונות שאתם צריכים להכיר.

  • לא קשור למסגרת החשבון בבנק – סורבתם להלוואה בבנק שלכם? הלוואה חוץ בנקאית היא בדיוק מה שאתם צריכים. כפי שציינו, אין להלוואה הזו שום קשר עם חשבון הבנק שלכם או עם העבר הכלכלי שלכם. יש פרמטרים שונים שנבחנים על מנת לאשר את ההלוואה ואם עומדים באותם פרמטרים, אין בעיה לקבל את האישור.
  • הלוואה מהירה – לא פעם הסחבת בבנק יכולה להיות ארוכה. אבל את ההלוואה אתם צריכים כאן ועכשיו והבנק הוא לא הכיוון הנכון מסתבר. הלוואה חוץ בנקאית לעומת הבנק היא הלוואה מהירה. זו הלוואה שבדרך כלל מקבלים בתוך ימים בודדים ואפשר לישון בשקט. לא צריך להתחנן לאף אחד ולא צריך להגיע שוב ושוב.
  • פריסה נוחה – הלוואה  חוץ בנקאית היא הלוואה עם פריסה נוחה. אתם מחליטים כמה ומתי נוח לכם להחזיר אותה בכל חודש בהתאם למסלולים שמוצעים לכם, וזה הופך את כל עניין ההלוואה להרבה יותר פשוט.

לקחת הלוואה מחבר או בן משפחה זה ממש לא כדאי. היום כשיש אלטרנטיבה מצויינת שהיא לא הבנק, היום כשיש הלוואות חוץ בנקאיות אין שום סיבה שתרגישו לא נעים או שתסכנו את הקשרים המשפחתיים או החבריים שלכם.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות