כיצד תצאו לחירות כלכלית?

אתם עובדים קשה, מרוויחים לא רע, אבל עדיין מרגישים שהדרך ביניכם לבין חירות כלכלית אמיתית רחוקה מתמיד. כיצד עושים זאת? והאם זה באמת אפשרי? הכנו לכם מדריך מקיף שיסייע לכם להבין אחת ולתמיד: איך גורמים לכסף שלנו לעבוד בשבילנו ומהי הדרך הקצרה (או הארוכה והנכונה יותר) לחירות כלכלית? הצטרפו אלינו במסע הפיננסי!

לפני שיוצאים לדרך: הבינו מה הסטטוס שלכם

חופש כלכלי בלתי אפשרי להשגה מבלי לדעת מהי נקודת המוצא ההתחלתית שלנו. לכן, לפני שיוצאים לדרך ומתחילים בשינוי, חשוב להבין היכן אתם עומדים: האם יש לכם חובות ואתם צריכים לקחת הלוואה לכל מטרה כדי לכסות אותם? האם יש לכם חסכונות?

ערכו רשימה של כל החובות השוטפים שלכם: משכנתא, הלוואות סטודנטים, הלוואת רכב, כרטיסי אשראי וכל חוב אחר שצברתם עם השנים. כעת קחו נשימה עמוקה, ועוד אחת, ואז חברו את כל המספרים. גם אם התוצאה היא מספר גדול במיוחד – אל תילחצו. בדיוק לשם כך אנחנו כאן.

במקביל, בחנו את כל הכסף שחסכתם. ערכו רשימה של כל החסכונות שלכם: חשבונות חיסכון, מניות, תוכניות פרישה ואפילו פנסיה. הוסיפו את התשלומים החודשיים שאתם מקבלים, דוגמת משכורת.

חשוב להבין: כסף הוא דבר חיובי

כסף הוא דבר חיובי וטוב. ומגיע לכם להשיג חופש כלכלי, גם אם כעת זה לא נראה כך. על פי ספרו של ג'ו סינקרו המלמד אנשים כיצד להרוויח יותר כסף, המכשול הגדול ביותר של אנשים בדרך לרווח כספי הוא שהם מרגישים שהם לא מסוגלים לכך, ושכסף הוא דבר רע. זהו אבסורד. אנחנו מבלים את מרבית חיינו הבוגרים בלעבוד לא מעט שעות ודי קשה, ועדיין רובנו מתייחסים אליו בשלילה. מה עושים? משנים גישה. מבינים שכסף הוא פשוט הכרח בחיינו, כמו אוכל או מים, ויש לו את הכוח לעזור לנו לחיות את החיים שהיינו רוצים. כדי לחוות חופש כלכלי אמיתי, כדאי להסתכל על כסף ככלי שעוזר להגשים את החלומות שלנו, לתדלק את האנרגיה שלנו ולחיות חיים נטולי מתח שנוכל באמת ליהנות מהם.

יוצרים רשימת יעדים

למה אתם צריכים כסף? האם זה כדי להיפטר לתמיד מחובות? האם כדי לא לעבוד יותר מדי יום, מספר שעות רב? אולי יש מקום שתמיד רציתם לטייל בו? או שמא אתם רוצים לחסוך כסף לחתונה, למימון הלימודים של הילדים או לזמן הפרישה?

אחת הדרכים הטובות ביותר להשגת חופש כלכלי, היא קשירתו למטרה רגשית – וזו יכולה להיות כל מטרה: החל מחיסכון לבית הראשון שתקנו ועד להשלמת החובות הסטודנטיאליים שלכם.

לאט לאט, בלי שתשימו לב, ברגע שתציבו לעצמכם מטרה תוכלו לראות את המספרים מתחילים להשתנות ואיך אתם מצליחים להרוויח יותר כסף שיעזור לכם להגשים את המטרה הספציפית. לא בטוח שתוך חודש, חודשיים או חצי שנה תצליחו באמת להשיג את הכסף הדרוש להגשמת המטרות והיעדים שלכם, אבל שזה לא ירפה את ידכם – אתם בדרך לשם!

עקבו אחר ההוצאות שלכם

חשוב לעקוב אחר ההוצאות שלכם, מדי חודש וגם מדי שבוע. המעקב הזה יאפשר לכם לדעת כמה כסף אתם מוציאים, מהן הקטגוריות עליהן אתם מוציאים הכי הרבה, כמה כסף יש בחשבונות שלכם ברגע נתון וגם כמה חובות יש לכם.

התחילו קודם כל בתשלומי החיסכון

מה זה אומר? שכדאי להתחיל בהעברת סכום כסף מסוים לחשבון החיסכון לפני שמשלמים משהו אחר, דוגמת חשבונות. אין לכם מושג כמה הצעד הזה עוזר לאינספור אנשים בדרך להשגת חופש כלכלי. מדוע? כיוון שברגע שאתם מפקידים סכום מסוים לטובת חיסכון ומגלים, נניח, שבעובר ושב לא נשאר לכם מספיק כדי לשלם את החשבונות השוטפים, הדבר מציב אתכם מול הכרח חדש: לגייס הכנסה צדדית שתפצה על כך. כך אתם מבטיחים לעצמכם שתמיד יהיה לכם כסף בצד ליום סגריר, וגם מתאמצים יותר כדי לראות את יתרת העו"ש עולה – והיא תעלה.

ובכן, זה פשוט: הוציאו פחות

בשנת 1958 איל ההון האמריקאי וורן באפט רכש בית בן חמישה חדרי שינה, תמורת 31,500$. מאז הוא לא עבר מהבית הזה. מה השווי הנקי שלו היום? 90.3 מיליארד דולר, לא פחות. כמובן שהוא יכול להרשות לעצמו לגור בבית גדול ויקר יותר, אך ייתכן מאוד והחסכונות שלו הן הסיבה העיקרית לכך שהוא אחד האנשים העשירים בעולם. ניקח כדוגמה הפוכה את הראפר האמריקאי קניה ווסט, שאינו חושש להתהדר בכספו הרב. הוא מתגורר באחוזה של 20 מיליון דולר, ובשלב מסוים נאלץ אפילו לבקש ממארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, מיליארד דולר כדי לכסות על חובותיו.

מה ההבדל בין שני האנשים הסופר מצליחים האלה? אחד לא מוציא יותר ממה שצריך, והשני מוציא כסף שפשוט אין לו.

מה המסקנה? קנייה של פחות דברים יכולה לעזור לכם להתעשר. זה עד כדי כך פשוט, אך לעתים אנו שוכחים זאת. כשאנחנו מוציאים פחות, שני דברים עובדים לטובתנו: האחד הוא שיהיה לנו יותר כסף לשים בצד לטובת החופש הכלכלי שאנו מדברים עליו. והשני הוא שכך האדם לומד שהוא צריך, למעשה, הרבה פחות דברים כדי לשרוד ואף לחיות בתחושת רווחה – וכך להפריש יותר כסף בצד.

קנו חוויות, ולא דברים

החיים קצרים ומותר וחשוב ליהנות מהם כל עוד אנחנו חיים. בסופו של דבר, הדברים שיעזרו לנו לחיות חיים טובים יותר הם לא החליפה הנוספת שנקנה ולא מערכת האוכל המפונפנת – אלא דווקא החוויות שנאסוף בדרך. חשבו: האם הדברים שאתם קונים משמחים אתכם בטווח הארוך? האם החוב שיש לכם מקניית לא מעט חפצים מקל על חייכם? לחילופין, הרהרו גם בזה: מה הזיכרון הכי שמח שלך? מהי החופשה הטובה ביותר שיצאת אליה? הזיכרונות הללו, שיכול להיות שגם עליהם הוצאנו לא מעט כסף, הם אלו שבסוף נשארים איתנו לאורך זמן.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות