ביטוח נסיעות לחו"ל – כל מה שצריך לדעת

טסים בקרוב לחו"ל? ההתרגשות בשיאה, המזוודה מחכה להישלף מהמדף ואתם מחכים שיגיע הרגע בו גלגלי המטוס יתנתקו מהקרקע ויקחו אתכם אל החוויה הבאה שלכם – אך רגע לפני שזה קורה, חשוב מאוד לדאוג גם לצד הבירוקרטי והמשמים של הטיול שלכם, כשאחד הדברים החשובים שצריך לעשות הוא ביטוח נסיעות לחו"ל. במה מדובר? למה זה כל כך חשוב? מה הביטוח מכסה ועל מה אסור לוותר? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על ביטוח נסיעות לחו"ל.

הביטוח שעשוי להציל לכם את הטיול

חופשה בחו"ל היא אחד הדברים המהנים ביותר שיש, אך היא יכולה להפוך בקלות לסיוט לא נעים כלל. מספיק לערוך חיפוש מהיר בגוגל כדי להיתקל בסיפורים מבאסים לחלוטין, של מטיילים שנפגעו כתוצאה מכך שלא עשו ביטוח נסיעות לחו"ל מבעוד מועד, רק כדי לגלות שבמקרה של אובדן, גניבה או פגיעה פיזית חלילה, אין אף אחד שיעמוד לצידם. מטיילים רבים נזקקים לגייס כספים ממקורות זרים – הלוואה מהבנק, הלוואה לכל מטרה או הלוואות פרטיות שיסייעו להם לממן את ההוצאות אליהם נדרשו במהלך הטיול.

נעים להכיר: ביטוח נסיעות לחו"ל

בשגרת היומיום שלנו בישראל הקטנה, כל אזרח ישראלי מצוי בביטוח בריאות ממלכתי. הביטוח הבסיסי הזה מאפשר למבוטחים לקבל טיפול רפואי, לרכוש תרופות ולקבל סיוע במקרה הצורך. הביטוח הזה מסובסד על ידי המדינה וקופות החולים – אך ברגע שעולים על מטוס ויוצאים מהארץ, הם לא תקפים. פגיעה בריאותית מסוימת, צורך בתרופות מרשם או כל טיפול רפואי נצרך לא מכוסה ברגע שיוצאים ממדינת ישראל ונוחתים במדינה זרה. מטיילים רבים שלא עורכים ביטוח נסיעות ונזקקים לטיפול רפואי מגלים שעליהם לשלם הון תועפות כדי לקבל את הטיפול הרפואי המינימלי, לשלם על תרופות וכדומה. כאן בדיוק נכנס לתמונה ביטוח הנסיעות, שמבטיח שבמקרה הצורך – יהיה מי שיממן את הטיפול הרפואי, כמו גם יבטח אתכם באמצעים נוספים למקסימום ביטחון במהלך הטיול.

למה זה חשוב כל כך?

ביטוח נסיעות לחו"ל, בהתאם לפוליסה בה תבחרו, מבטיח את בטחונכם האישי במהלך הטיול, לפניו וגם אחריו. המזוודה שלכם הלכה לאיבוד ולא הגיעה איתכם ליעד? בהתאם לביטוח שתערכו, תהיו זכאים לפיצוי מחברת התעופה / שדה התעופה ולהחזר שיאפשר לכם לרכוש את הציוד הדרוש להמשך הטיול, עד שהמטען שלכם יגיע. 

המחשב הנייד שלכם ניזוק במהלך הטיסה? אם ביטחתם אותו מבעוד מועד, תקבלו פיצוי על הנזק. חליתם במהלך הטיול ונאלצתם, חלילה, להתאשפז? הוצאות האשפוז, בהתאם לפוליסה שבחרתם, יכוסו על ידי חברת הביטוח. נקיטה באמצעי זהירות מבעוד מועד יכולה להבטיח שתיהנו ממקסימום ביטחון במהלך הטיול ותוריד למינימום את הסיכון הכרוך בתרחישים כגון אלה, ורבים נוספים.

אז החלטנו: אנחנו רוצים לרכוש ביטוח נסיעות. אך כיצד נדע מהו הביטוח הנכון ביותר עבורנו? בואו נעשה סדר.

סוגים שונים של ביטוחים

אנחנו לא אנשי ביטוח ובוודאי לא מבינים את כל הניואנסים המפורסמים בדפי הביטוח הארוכים – אז כיצד נדע מהו ביטוח הנסיעות המתאים לנו ביותר? ראשית, חשוב לדעת כי ביטוחי הנסיעות השונים מתאימים לאוכלוסיות שונות, מטרות שונות של נסיעה, גילאים וכדומה. הנה הסוגים העיקריים:

  • ביטוח נסיעות סטנדרטי – הביטוח הבסיסי המיועד, לרוב, לחופשות קצרות. גובה הפיצוי נמוך יחסית וגם הכיסויים הכלולים בביטוח, אך לרוב זה יספיק. 
  • טיול אתגרי – אם אתם יוצאים לחופשה אקסטרימית, טיול תרמילאים או כל חופשה שאינה מורכבת מטיול נינוח בעיר אורבנית אך כן כוללת פעילות אתגרית, סביר להניח שסוג הביטוח הזה יתאים לכם יותר. בביטוח זה נכלל גם מרכיבי ביטוח שיגנו עליכם במקרה של צורך בחילוץ, פגיעה במהלך הפעילות (החל מטיול ג'יפים וכלה בבאנג'י) ועוד. אם אתם יוצאים לטיול אתגרי, אל תוותרו על הביטוח המתאים שכן הוא עשוי להציל את חייכם ולהעניק לכם סיוע מיידי במקרה של, חלילה, פגיעה.
  • אוכלוסיות מיוחדות – אנשים מבוגרים מאוד, נשים בהיריון ואפילו אנשי עסקים מסוימים משתייכים לקטגוריית האוכלוסייה המיוחדת, שכן יש להם תנאים מיוחדים שהופכים גם את הביטוח שלהם לייחודי. אישה בהיריון, למשל, נמצאת בסיכון ללידה או לצורך בבדיקות מיוחדות, ולכן חייבת לציין במרכיבי הפוליסה את העובדה שהיא בהיריון. אנשים מבוגרים, לדוגמה, או חולים, צריכים גם הם לציין זאת כיוון שההוצאות עבורם, במקרה הצורך, יהיו גבוהות יותר. גם אנשי עסקים שלכאורה לא משתייכים לקטגוריה 'מיוחדת', פעמים רבות מעדיפים לציין את הנסיעה כנסיעת עסקים, זאת על מנת לבטח את הציוד המיוחד שהם מביאים איתם, אם ישנו. פוליסה המיועדת לאוכלוסייה מיוחדת נחשבת גם ליקרה יותר, באופן טבעי, זאת כיוון שהפיצוי במקרה הצורך יהיה יקר יותר.

חשוב: בדקו מה כולל הביטוח

האותיות הקטנות, כמו שאנחנו יודעים, יכולים להיות כל ההבדל בין כיסוי אפשרי ופיצוי במקרה הצורך לבין הוצאות כבדות. כדי להבין על מה אתם משלמים, חשוב לבדוק מספר דברים. בדקו מהי עלות הכיסוי היומי עבור אשפוז והשוו זאת למחירי האשפוז במדינת היעד, מהי ההשתתפות העצמית של המבוטח במקרה הצורך, ממתי עד מתי הפוליסה תקפה (אם אתם מבטחים גם את המטען שלכם, הקפידו לוודא שהגדרתם גם את תאריך הנסיעה – הלוך וחזור) ומהם טיפולי החירום הנכללים בפוליסה – טיפולי חירום, טיפולי שיניים, מחלות, תרופות, אשפוז וכדומה. 

הפעלת הביטוח – חשוב לדעת

אם נדרשתם להפעיל את הביטוח, תעדו את כל המסמכים המעידים על מצבכם – קבלות על תרופות, מסמכי אשפוז או קבלות על הוצאות שנדרשתם להם כי המזוודה אבדה, לדוגמה. רק כך תוכלו להבטיח שתביעת הביטוח שלכם תאושר ותקבלו את הסכום המקסימלי מחברת הביטוח. אל תיקלעו למצב בו תאלצו לאתר מסמכים חשובים אחרי שתשובו לארץ. 

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות