טיפים לבחירת סוכן ביטוח שאפשר לסמוך עליו

בשגרת היום-יום אנחנו משתדלים להדחיק את זה, אבל מדי פעם אנחנו נזכרים בשרירותיות של העולם שבו אנחנו חיים. אנחנו משתדלים להתנהל באופן חכם וזהיר, אך אין לנו שליטה על כל היבט והיבט בחיים שלנו, ובדיוק לשם כך אנו נעזרים מפעם לפעם בחברות ביטוח. זה יכול להיות ביטוח בריאות וזה יכול להיות ביטוח מבנה, בשני המקרים חשוב שנבחר בסוכן ביטוח שיתאים עבורנו את הפוליסה הנכונה. איך עושים את זה ואיך בוחרים בסוכן שאפשר לסמוך עליו? על כך במאמר הבא. 

לשם מה צריך סוכן ביטוח?

לכאורה, כיום כל אחד מאתנו יכול לפנות באופן עצמאי לחברת ביטוח ולחתום על פוליסת ביטוח. חלק מהחברות אף מציעות ביטוח בקליק אחד ללא טרדה מיותרת. אך במקרים אלו, לעיתים מתברר כי כאשר אנחנו נדרשים להפעיל את הביטוח, לא תמיד נקבל תמורה בעד הכסף ששילמנו. לפעמים חברות ביטוח מערימות קשיים או מעירות את תשומת ליבנו לאותיות הקטנות של הפוליסה המגבילות את תקפותה. לכן, גם היום רבים בוחרים לפנות לסוכן ביטוח מורשה.

סוכן ביטוח מעניק שירות מלא וכולל למבוטחים, וניתן להיעזר בו במקרים הבאים: 

  • התאמת הפוליסה בהתאם לצרכים של הלקוח.
  • מתן שירות בכל תקופת הפוליסה – ייעוץ מקצועי וליווי לכל אורך תקופת הפוליסה.
  • סיוע בהגשת תביעה – תפקידו של הסוכן ללוות את הלקוח ולעזור לו במילוי הטפסים הנדרשים לצורך מימוש הביטוח.

טיפים לבחירת סוכן ביטוח

על פי החוק הישראלי לפיקוח על שירותים פיננסיים, סוכן ביטוח בישראל חייב להשלים את לימודיו בתחום הביטוח ולהחזיק ברישיון מטעם אגף שוק ההון. רישיון זה תקף בדרך כלל לתחום ההתמחות שבו בחר הסוכן (למשל קופות גמל או ביטוח מנהלים), ולכן כאשר אתם פונים לסוכן ביטוח, בדקו שיש בידו הרישיון הנדרש. בדרך כלל, סוכן הביטוח יציג תעודה זו על קיר משרדו, אך כמובן שתוכלו לבדוק את פרטי הרישיון שלו באתר האינטרנט הרשמי של רשות שוק ההון.

מלבד כלל בסיסי זה, שימו לב גם לנקודות הבאות: 

  • היפגשו עם הסוכן – פוליסת ביטוח נועדה להיות רשת ביטחון ברגעים מאתגרים בחיים שלנו. כאשר אתם לוקחים אשראי חוץ בנקאי או כאשר אתם מחפשים הלוואות פרטיות לצורך בניית הבית שלכם, רצוי שתהיה בידכם פוליסת ביטוח מתאימה. לשם כך, מומלץ להיפגש עם סוכן הביטוח פנים אל פנים לפחות בפעם הראשונה לפני החתימה על הפוליסה. לפגישה זו חשוב להגיע מוכנים, לברר את כל הנושאים שאינם ברורים לכם ולשים לב לתשובות הסוכן. סוכן ביטוח המכיר את התחום יענה לכם על כל השאלות באופן יסודי וברור ולא ינסה להתחמק ממתן תשובה.
  • שימו לב לשאלות סוכן הביטוח – פוליסת ביטוח צריכה להתאים לצרכים המדויקים שלכם. אם בחרתם לדוגמה בפוליסת ביטוח חיים, או בפוליסת בריאות, סוכן הביטוח נדרש להכיר אתכם היטב ולהבין מהו מצבכם הבריאותי ואיזה פוליסה תשרת את הצרכים שלכם. לכן, סוכן ביטוח מקצועי ינסה לרוב לתשאל אתכם, ויסייע להגדיר את הדרישות המדויקות מהפוליסה. לעומת זאת, סוכן ביטוח שאינו בהכרח פועל לטובתכם לא ישתדל להתאים לכם את התוכנית הנכונה, אלא יציע פוליסה גנרית שאינה הולמת את הצרכים שלכם.
  • בדקו עם אלו חברות ביטוח הסוכן עובד – כשאתם פונים לחברת ביטוח, לרוב תקבלו הצעה ביטוחית אחת, ומידת הגמישות שלה תהיה מוגבלת. סוכן ביטוח לעומת זאת, עובד לעיתים עם כמה חברות ביטוח שונות, והוא מקבל מהן אחוזים תמורת הפוליסות של לקוחותיו. לכן, בדרך כלל תהיה באפשרותו להציג לכם כמה הצעות שונות, כל אחת מחברת ביטוח אחרת. זהו אחד מהיתרונות המשמעותיים שיש לסוכן ביטוח, והוא גם מבטיח שסוכן הביטוח פועל באופן אובייקטיבי ורואה לנגד עיניו את טובת הלקוח ולא את זו של חברת הביטוח. כדי לוודא שאתם אכן נהנים מיתרון זה, בדקו את ההצעות היטב ובררו אם סוכן הביטוח עובד עם כמה חברות שונות.
  • חפשו המלצות וביקורות – לפני כל צעד פיננסי משמעותי בחיים, כדאי לעשות סקר שוק שיסייע לכם לקבל את ההחלטה הנכונה. כפי שאתם מבררים על מעסיק עתידי, או בוחנים את החברה שנותנת לכן אשראי חוץ בנקאי או הלוואה פרטית, כך חשוב שתבדקו גם את הרקע של סוכן הביטוח שלכם. למדו מהי ההכשרה המקצועית של הסוכן, בררו כמה שנים הוא עוסק בתחום ומהן ההתמחויות שלו ואם ניתן – בררו עם איזה לקוחות הוא עובד. אם הדבר אפשרי, בקשו לשוחח עם לקוחות שלו או לשמוע על מקרים מאתגרים שהתמודד עימם בהצלחה. לבסוף – קראו היטב את אמנת השירות וודאו כי לסוכן כוונה אמיתית לפעול למענכם במסגרת הפוליסה.
  • ודאו שכל פרטי הפוליסה ברורים לכם – פוליסת ביטוח כוללת בדרך כלל סעיפים רבים והגבלות שונות. לכן, לפני שאתם בוחרים סוכן ביטוח ורגע לפני החתימה על הפוליסה, אל תשכחו לקרוא את הפוליסה ולוודא שכל פרטיה ברורים לכם. אם ישנם סעיפים שאינם נהירים לכם בררו את הנושא עם הסוכן ושימו לב לתשובתו. אם הוא נותן לכם תשובה מפורטת וברורה המניחה את דעתכם – נהדר. אם לעומת זאת, תשובת הסוכן אינה מספקת לטעמכם, שקלו את העניין שנית.
  • בדקו זמינות – נפגשתם עם הסוכן, קראתם את כל סעיפי הפוליסה והכל נראה כשורה. אך לפני שאתם מחליטים באופן סופי, בררו גם מהי מידת הזמינות שמציע לכם הסוכן. כיום בזכות הטכנולוגיה המתקדמת קיימים ערוצי תקשורת רבים – דואר, פקס, אתר אינטרנט, דוא"ל, מוקד שירות וגם קבלת קהל פרונטלית. תוכלו להתקשר למוקד השירות, לבדוק את זמינות הנציגים ולבחון מהו זמן המענה לקבלת פנייה.

בשורה התחתונה- הכי חשוב לוודא שיהיה לכם למי לפנות בשעת הצורך.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות