איך להפוך את מעבר דירה לקל יותר מבחינה כלכלית?

מעבר דירה הוא הוא מרגש מאוד בכל שלב בחיים, שכן הוא טומן בחובו הזדמנויות חדשות כמו עלייה ברמת החיים, שינוי מרענן של נוף, אזור מגורים וכד', אך אין ספק שעבור רבים הוא כולל גם טלטלה כלכלית מסוימת ולחץ שיכול להוביל אף לעומס רגשי. כדי להתמודד עם האתגרים הכלכליים, הנה כמה עצות שימושיות שיוכלו לעזור לכם לחסוך ולתכנן את מעבר הדירה בצורה חכמה.

חיסכון איפה שניתן

חשוב מאוד להבין על מה תצטרכו להוציא כסף בזמן מעבר הדירה (הכל כולל הכל), ולהכניס את הרשימה הזו לתרשים או טבלה מסודרת, שאחרי עריכתה תוכלו להחליט על מה אתם מוציאים וכמה. מומלץ להתחיל משני חלקין מהותיים בטבלה. האחד הוא ההערכה של התחומים ה"קשיחים" כלומר אלה שתהיו בכל מקרה חייבים לשלם, לא משנה מה (מיסים, הובלה וכד'). לאחר מכן, להוסיף את התחומים הפחות קשיחים בסדר היררכי. לבסוף, חשוב לנסות לחסוך איפה שניתן, כלומר – אם הקצבתם סכום מסוים לריהוט חדש, נסו לכווץ אותו, אם יש לכם אפשרות לקבל הנחות שונות נסו לקבל את ההנחות. וכן הלאה.

דרך אחת לחסוך בהובלה היא להוביל עצמאית ארגזים ואף רהיטים בטרם המעבר. נכון, מדובר באפשרות מסורבלת במקצת, אולם אם יש אפשרות לקבל את הדירה החדשה בטרם המעבר המדירה הקודמת, אולי אפשר לגייס למשימה חבר טוב עם רכב גדול, או פשוט לנסוע עצמאית כל פעם עם ארגזים אחרים לדירה  ופשוט להניח שם ארגזים. כך או כך, האפשרות הזו יעילה כלכלית בעיקר במקרים בהם כמות הארגזים היא רבה יחסית ויכולה לייקר משמעותית את מחיר ההובלה.

התחילו להתכונן מוקדם

לפני מעבר דירה יש לחץ רב, שאולי לא תמיד ניתן למנוע אותו לחלוטין, אבל בהחלט ניתן להקל על מעבר הדירה ולחסוך כאבי ראש ע"י תכנון מוקדם של המעבר. מה זה אומר? ראשית, תאמינו או לא, אבל אפשר להתחיל לארוז גם חודש מראש (בהנחה שיש לכם בבית דברים שאתם לא צריכים) ביום יום. שנית, את שאר הדברים, כלומר אלה שאתם משתמשים בהם על בסיס יום יומי כמעט, נסו לארוז כשבועיים לפני המעבר ובמקביל להכל, תכננו מראש פרטים כמו: מה את רוצים (אם אתם רוצים) לקחת אתכם ברכב ומה אתם מעדיפים להשאיר למובילים, אילו פרטים תרצו להשאיר ליום האחרון (בד"כ כלי אוכל למיניהם).

ההכנת מראש לא יחסכו לכם רק כאב ראש ולחץ, אלא ממש יסייעו לכם ברמה הפרקטית, שכן אחד הדברים הכי מעצבנים שיכולים לקרות בדקה ה-90 לפני המעבר זה לגלות שאתם זקוקים לארגז נוסף או לחלופין, שיש לכם עוד גברים שאתם פשוט לא יודעים איך לארוז. בנוגע להשפעה הכלכלית החיובית של האריזה מראש, חשוב להבין שכשאנו פועלים מתוף לחץ, לעיתים קרובות אנו עלולים לבזבז יותר כסף ממה שתכננו. בפרט, מעבר דירה לרוב כוללת הוצאה של לא מעט כסף ויש בהחלט צורך לכלכל את צעדנו בחכמה.

בחרו ארגזים מותאמים לצרכים שונים

אז כן, חלפו הימים שבהם היינו הולכים בעצמנו או שולחי מישהו למצוא לנו ארגזים מיותרים ליד חנויות, קרטוניות ועוד. הסיבה לכך היא קודם כל היגיינה, שכן ארגזים משומשים יכולים להיות מלוכלכים מאוד ואף להכיל ביצים של תיקנים (כן, שמעתם נכון). הסיבה השנייה היא שארגזים שלא מותאמים לצרכים שלנו פשוט לא ימלאו את התפקיד הבודד שלהם, שהוא לשמור על הדברים בזמן ההובלה ולאחריה. ארגז מותאם מתאפיין בגובה ורוחב מתאים, אפשרות לריפוד או התקנת חומרי ריפוד אם צריך וכמובן, איכות מינימלית שתמנע מהארז להתפרק לאחר האריזה. זוהי עוד סיבה שבדינה אנחנו ממליצים לכם לתכנן את האריזות מראש, שלא תמצאו את עצמכם נתקעים ומבזבזים כסף מיותר על חומרי אריזה לא יעילים שרק יעשו לכם כאב ראש.

חשבתם למכור דברים שאתם לא צריכים?

לפעמים, ישנם רהיטים או מוצרים שונים בבית שהובלתם תהיה מסורבלת או יקרה, ובכל אופן ייתכן שעדיף פשוט לרכוש מוצר חדש לאחר המעבר. פתרון אחד במקרים שכאלה, הוא למסור את הרהיטים, כלי הנגינה או כל מוצר אחר. אולם, דרך אחרת שיכולה אפילו להועיל כלכלית היא למכור את המוצרים באתרי יד 2 או דרך קבוצות שאנו מכירים ברשתות החברתיות. מכירת מוצרי יד 2 היא מאוד מקובלת היום, כך שיש בהחלט קהל גדול של קונים למוצרים מגוונים.

סקר מחירים מרחוק והזמנה מרחוק

בד"כ, מעבר דירה מחייב גם רכישה של מגוון רהיטים או מוצרים חדשים וכבר דיברנו מעט על הצורך בחיסכון בעלויות בתחום. אחת האפשרויות היעילות ביותר לחיסכון משמעותי היא עריכת סקר מחירים מרחוק, כשהכוונה היא כמובן לסקר מחירים איכותי, כשלאמיצים שבניינו מומלץ אף להזמין מוצרים מרחוק. הכוונה היא לסקר מחירים מבלי להגיע לחנויות עצמן, אלא רק במקרים משמעותיים כמו במקרה שאתם צריכים לבחון נוחות של ספה או דבר ספציפי אחר שלא ניתן להתרשם ממנו מרחוק. את המורצים תוכלו פשוט להזמין לבית החדש וכך, לחסוך לעצמכם את הצורך להסתובב פיזית בין חנויות כדי למצוא את מה אשתם צריכים. ההצעה הזו כאמור לא מאיתה לכל אחד, שכן יש רבים שמעדיפים לראות את הדברים בעיניים לפני שהם בוחרים משהו חדש הביתה. עם זאת, זכרו – זוהי אפשרות נוספת לחיסכון בזמן וביעילות.

ומה אם בכל זאת מדובר בהוצאה כבדה מדי?

אין ספק כי לעיתים מעבר דירה הוא הכרחי, אולם עדיין מדובר בהוצאה כלכלית משמעותית שאינה פשוטה לכולם. כאן, יש צורך לבחון את מקורות ההכנסה והחסכונות שעומדים לרשותכם  ולהחליט בחכמה איך להשתמש בכסף ששמתם בצד, כמובן עם תכנון מושכל לעתיד. רבים בוחרים לקחת הלוואה בתקופה זו ואכן קיימות מגוון דרכים לקחת הלוואה מסוגים שונים, לרבות הלוואות ללא אישור הבנק. אולם, נציין שיש לתכנן גם את לקיחת ההלוואה בכל הנוגע להחזרים החודשיים ושאר התנאים הנלווים בהתאם ליכולת הכלכלית שלכם בהווה ובעתיד הקרוב.

 

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות