הסיבות הכי נפוצות בגללן עסקים צריכים לקחת הלוואה

ניהול של עסק דורש איזון עדין בין ההוצאות השוטפות והוצאות מיוחדות כדי לקדם את הצמיחה של העסק, לבין ההכנסות והגדלת קהל הלקוחות. על הנייר זה אולי נשמע קל או לפחות ריאלי, אבל המציאות הרבה יותר מורכבת – במיוחד באקלים הישראלי רווי התהפוכות והקשיים. באופן טבעי עסקים זקוקים לעתים להלוואה, כאשר אפשר לחלק את הסיבות ללקיחת ההלוואה לכמה קטגוריות עיקריות ונפוצות. 

הקמת העסק

זו אחת הסיבות הנפוצות ביותר לפנות אל חברת הלוואות ואל הבנקים השונים, כדי לממן את עלויות ההקמה של עסק חדש. היתרון של לקיחת ההלוואה הוא כמובן שיש בבת אחת סכום זמין שיאפשר לכם להקים את העסק ולהתחיל לתפעל אותו במהירות האפשרית. אך החיסרון הוא כמובן הסיכון המשמעותי בלקיחת הלוואה בעבור עסק חדש וצעיר, שעדיין לא ברור האם יצליח או לא.

למעשה אחת הסיבות המרכזיות לקריסה של עסקים חדשים היא בדיוק זו, לקיחת הלוואה גדולה בשביל ההקמה. גם כך קשה לעסק חדש להתייצב ולהתחיל לתפקד בצורה שוטפת ומכניסה, וכאשר יש עוד את הנטל של ההחזר החודשי – המצב הופך להיות מאוד בעייתי.

לא תמיד לקיחת ההלוואה היא רעיון גרוע, אבל לפני שפותחים עסק חדש כדאי לבחון את האפשרויות השונות שעומדות לרשותכם כדי לממן את ההקמה, ולא לרוץ ישר להלוואה גדולה.

התרחבות העסק

עוד סיבה נפוצה ללקיחת הלוואות פרטיות הוא כדי לממן מהלך של התרחבות. בין אם מדובר בהקמה של עוד סניפים או חנויות, הקמת מחלקות נוספות, יצירת קמפיין שיווקי נרחב כדי להגדיל את קהל היעד וכך הלאה. מהלך של התרחבות שנעשה בצורה מחושבת עם תוכניות לטווח הארוך ובחינת הכדאיות הכלכלית הוא כמובן מהלך מבורך שיסייע למיצוב של העסק ולהגדלת הרווחים ותזרים המזומנים.

כדי להגדיל את הסיכויים של מהלך ההתרחבות חשוב כמובן לעשות עבודת הכנה מקיפה לפני כן. המטרה כאן היא לבחון את הכדאיות ואת הסיכונים, ולהחליט מהם הצעדים הטובים ביותר עבור העסק שלכם כדי לבצע את המהלך בהצלחה. מצד אחד חשוב לנצל את המומנטום ולהגיע לקהלים גדולים יותר, אך מצד שני חשוב לוודא כי קצב הצמיחה וההתרחבות אינו מהיר מדי – מאחר וזה עלול להוות דווקא נטל שיכול להכשיל את העסק. 

שדרוג הציוד והדרכת עובדים

אחד הדברים הכי חשובים בעבור כל עסק הוא להישאר מעודכן כל הזמן, בין אם זה בטכנולוגיות חדשות ובין אם זה בשיטות עבודה, טרנדים וכדומה. גם עסקים וותיקים ומבוססים צריכים כל הזמן להתאים את עצמם למציאות המשתנה, ולחפש דרכים טובות ויעילות יותר לעשות בדיוק את מה שהם עושים כבר כל כך הרבה שנים. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בעסקים קטנים ועסקים חדשים, שצריכים כל הזמן להוכיח את עצמם בפני קהל הלקוחות הפוטנציאלי.

ולכן פנייה אל חברת הלוואות לצורך רכישת ציוד חדש ושדרוג של המערכות היא בהחלט אחת הסיבות הנפוצות ביותר. וגם כאן כאשר המהלך נעשה בצורה מחושבת עם תכנון לטווח הארוך זה מהלך מבורך, שיכול להוביל להתייעלות ולאספקת מוצרים איכותיים וטובים יותר. טעות אחת נפוצה שאנחנו רואים מדי פעם היא של עסקים שחושבים רק על הצד הטכני של רכישת הציוד, ואינם לוקחים בחשבון את ההון האנושי. הרי שדרוג של הציוד דורש לא פעם הדרכה והכשרה של העובדים שמתפעלים אותו, דבר שגם הוא עולה כסף. זכרו שכל השקעה בהכשרה של העובדים היא הוצאה לטווח הקצר שתהיה מאוד משתלמת בטווח הארוך. השקעה בכישורים, בידע וביכולות של העובדים שלכם חשוב לא פחות משדרוג של הציוד והמערכות.

הלוואת גישור

הסוג הזה של הלוואות פרטיות נפוץ ומוכר מאוד גם לאנשים פרטיים וגם לעסקים, ובמיוחד לעסקים קטנים. המהות של הלוואת הגישור כשמה כן היא – לגשר על הפער בין ההוצאות לבין ההכנסות. פעמים רבות עסקים צריכים תחילה להשקיע כסף רב כדי לספק ללקוחות את המוצר או השירות, בידיעה ברורה שנעשתה מכירה וצפוי להיכנס כסף. אבל עד השלב הזה יכולים לחלוף שבועות ואף חודשים, תלוי באופי העבודה. למשל עסקים יצרניים יכולים לרכוש לא פעם הרבה מאוד חומרי גלם, כאשר לאחר הרכישה יש תהליך ארוך של ייצור עד אספקת המוצר ללקוחות ועד האפשרות לקבל את התשלום. וכמובן שבישראל קיים מוסר תשלומים בעייתי, של תשלומים דחויים (שוטף פלוס 30, 60 ואפילו 120) – רק מכבידים על העסקים ורק מקשים לאזן את תזרים המזומנים. 

גורם נוסף לפנייה אל חברת הלוואות הוא כמובן המצב הביטחוני הבעייתי, שמוכר לנו היטב. המצב הביטחוני משפיע על השוק כולו, אבל הוא קריטי במיוחד לעצמאים ועסקים קטנים, ואפילו יותר לעסקים בענפים עונתיים. למשל ענפי התיירות, כאשר אירוע בטחוני בתחילת החג או בתחילת הקיץ יכולים "לחסל" את ההכנסות של העונה כולה – ולמעשה את נתח ההכנסות העיקרי עבור כל השנה. גם כאן יש צורך בלקיחת הלוואות פרטיות כדי לנסות ולגשר על הפערים, בתקווה שהמצב הביטחוני ישתפר וניתן יהיה לפצות על ההפסדים שנוצרו.

מחזור הלוואות

עוד אחת מהסיבות הנפוצות ביותר גם בקרב אנשים פרטיים וגם בקרב עסקים הוא לקיחת הלוואה כדי להתמודד עם הלוואות ועם חובות קודמים. מצד אחד לקיחת ההלוואה הנוספת יוצרת מרווח נשימה וקצת מרחב תמרון, אבל הבעיה היא שזה רק נראה כאילו המצב משתפר. למעשה לקיחת ההלוואה הנוספת רק דוחה את הקץ ולעיתים אף מחמירה את הבעיה.

אם העסק נקלע למצב שבו הוא זקוק להלוואות חוזרות ונשנות, זוהי נורה אדומה שצריכה לאותת לכם שצריך לשבת ולבחון את הדברים לעומק. המטרה היא כמובן להגיע להתייעלות ולחיסכון בהוצאות, ומנגד להגדיל את ההכנסות – על ידי הגדלת מעגל הלקוחות.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות