מתי כדאי לסטודנטים לקחת הלוואה?

תקופת הלימודים נחשבת לאחת המאתגרות ביותר בחיים. הסטודנטים נדרשים להקדיש את עיקר מרצם ללימודים, אך במקביל, עליהם לדאוג לכלכלה שלהם ולוודא שיש בידיהם משאבים מספקים כדי לפרנס את עצמם. בזמן זה רבים נעזרים בתמיכתם של ההורים או משלבים בין לימודים לעבודה, אך קיימת גם אפשרות אחרת – הלוואה. אז באילו מקרים מומלץ לסטודנטים לשקול הלוואה, ומהן הנקודות החשובות שיש לשים לב אליהן? על כך במאמר הבא.

מימון שכר הלימוד

אחת ההוצאות המשמעותיות ביותר של כל סטודנט היא שכר הלימוד. היקף שכר הלימוד האוניברסיטאי יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים, ובמכללות פרטיות הסכום אף יכול להאמיר עד למאה אלף ש"ח ויותר. אם נוסף על כך נדרשים לימודים מקדימים במכינה, עלות שכר הלימוד אף תהיה גבוהה יותר. לצד הסכומים הללו, סטודנטים נדרשים להשקיע את מיטב כספם בחומרי הלימוד ובציוד נלווה כגון מחשבים נישאים. מכיוון שמדובר בסכומים גבוהים, ומכיוון שרוב הסטודנטים הם צעירים שטרם הספיקו לבסס את עצמם, נדרשת בדרך כלל תמיכה כספית כדי לעמוד בהוצאות השונות. במקרים אלו, ניתן בהחלט להיעזר בהלוואה שתסייע לסטודנטים להתרכז בלימודיהם ולדחות את מועד ההחזרים לתקופה שבה יהיה להם זמן רב יותר להשקיע בפרנסתם.

רכישת רכב

חייהם של הסטודנטים עלולים להיות לחוצים מאוד. הריצה משיעור לשיעור, המטלות שיש להגיש והניסיון לשלב בכל זאת כמה שעות עבודה פה ושם, יוצרים עומס רב על חיי היום-יום של הסטודנטים. לוח הזמנים הצפוף הזה הופך להיות מורכב עוד יותר כאשר הסטודנטים צריכים להסתמך על שירות התחבורה הציבורית בארץ. קווי האוטובוס לא תמיד מגיעים בשעה היעודה, ובמקרים רבים כלל אין תחנה או שירות מוניות למקום שאליו הסטודנטים צריכים להגיע. מלבד זאת, משרות מבוקשות רבות דורשות מהסטודנטים ניידות מלאה, דבר המחייב אותם להחזיק רכב פרטי כדי להתפרנס. עם זאת, עלות הרכישה והתחזוקה של רכב פרטי אינה זניחה, ולא תמיד יהיה בידי הסטודנטים סכום כסף הזמין מיידית לרכישת רכב. במצב זה, ניתן לבחור הלוואה לסטודנטים המאפשרת לסטודנטים לקבל את המימון הנדרש לרכישת הרכב.

שכר דירה

השכלה גבוהה הפכה זה מכבר לתנאי להצלחה. מקומות עבודה רבים נותנים קדימות למועמדים בעלי ההשכלה הנדרשת, ובמקצועות מסוימים מחייבים הסמכה בהתאם לחוק. אך חשוב לציין כי המעסיקים הפוטנציאליים בוחנים בין השאר גם את המוסד שבו הסטודנטים השלימו את השכלתם. מטבע הדברים, מעסיקים רבים יעדיפו לבחור במועמדים שלמדו במוסד מוכר ובעל מוניטין. סטודנטים רבים מודעים לכך, ולכן מבקשים בדרך כלל ללמוד באחד המוסדות האקדמיים המרכזיים שבארץ. אך לימודים מסוג זה מצריכים לפעמים שהות במקום רחוק מהבית, וכרוכים בתשלום של שכר דירה. כדי לעמוד בהוצאות הללו, ניתן לבחור הלוואה בריבית נמוכה שתסייע לסטודנט לגור בתנאים נוחים ולהתרכז בלימודיו.

חופשה

דווקא בזמן הלימודים מרגישים לעיתים צורך לקחת "פסק זמן". שעות הלימודים הארוכות, המבחנים והעבודות גוזלים אנרגיה רבה, וסטודנטים רבים מעוניינים לקחת חופשה כדי להגיע לשנת הלימודים החדשה בכוחות מחודשים. אך כדי שהחופשה תגשים את המטרה שלה, עליה להיות ארוכה ומהנה באמת. אין טעם להשקיע כסף בחופשה קצרה או להתפשר על יעד שלא באמת מעוניינים לבקר בו. הלוואה לכל מטרה תאפשר לסטודנטים להשיג את הסכום המבוקש לחופשה, ותיתן להם הזדמנות למנוחה קצרה ומרעננת לפני תחילתו של הסמסטר הבא.

הלוואה לסטודנטים – למה חשוב לשים לב

הלוואות יכולות להקל משמעותית את שגרת חייהם של הסטודנטים, ולאפשר להם להתרכז במטרה החשובה של רכישת השכלה. עם זאת, לפני שחותמים על חוזה ללקיחת הלוואה לכל מטרה, חשוב לשים לב לנקודות הבאות:

  • סקירה של המצב הפיננסי הנוכחי: לפני שאתם חותמים על חוזה לנטילת הלוואה, חשוב מאוד לבדוק מהו המצב הפיננסי הנוכחי שלכם. בדקו את המאזן בחשבון העובר ושב, ונסו לברר אם יש לכם קופות גמל או חסכונות שניתן לפדות אותם. מומלץ גם לבדוק אם יש לכם אפשרות לקבל תמיכה או מלגה מארגונים חברתיים שונים. בסופו של תהליך זה, הגדירו מהו סכום ההלוואה הדרוש לכם לצורך מטרתכם.
  • למי פונים: במקרים רבים, סטודנטים מעדיפים לפנות לבנק לצורך קבלת הלוואה לסטודנטים. עם זאת, בנקים רבים מעמידים תנאים ודרישות גבוהים ביותר, ולעיתים אף מסרבים למתן הלוואה בשל סיבה זו או אחרת. במקרה זה ניתן גם לפנות לחברות חוץ בנקאיות המעניקות הלוואות בתנאים המתאימים ליכולתו של הפונה.
  • סקר שוק: כמו בתחומים רבים אחרים, גם כאשר מדובר בהלוואות לסטודנטים חשוב לבצע סקר שוק מקיף ויסודי. לכן, כדי לקבל הלוואה בריבית נמוכה, פנו לכמה גורמים שונים והשוו היטב בין תנאי ההלוואה המוצעים לכם.
  • עלויות נלוות: שימו לב כי מלבד החזר ההלוואה והריבית, ייתכן כי תחויבו גם בגין תשלומים נוספים כגון עמלת פתיחת תיק או דמי ניהול חשבון. לצד חיובים אלו, אין זה מן הנמנע שתצטרכו לשלם קנס כלשהו במקרה שתרצו לפדות את ההלוואה לפני תאריך הפירעון שנקבע. לכן, בדקו היטב את כל העלויות הנלוות הללו וודאו שיש בידיכם את הסכום הכולל שיהיה עליכם להחזיר בבוא העת.
  • בניית תוכנית ההחזרים: מלבד בדיקה מעמיקה של תנאי הריבית המוצעים לכם, חשוב מאוד להתייחס גם לאופן ההחזרה של ההלוואה. תוכניות מסוימות יכולות להציע מועדי החזר דחויים, כך שאת ההלוואה תצטרכו להחזיר רק בעתיד, אחרי שכבר תסיימו את הלימודים ותהיו פנויים למצוא מקום עבודה. אל תשכחו גם לתכנן היטב את סכומי ההחזרים החודשיים; ודאו שסכומים אלו ריאליים מבחינתכם, ובררו מהי מידת הגמישות, ואם יש אפשרות לשנות סכומים אלו בעת הצורך.

לסיכום, תקופת הלימודים היא אחת העמוסות והמורכבות ביותר. סטודנטים נדרשים להשקיע בלימודים את כל מרצם, וכדי להצליח בכך צריכים לעמוד לרשותם משאבים כספיים מספקים. הלוואות יסייעו לפנות את זמנם של הסטודנטים ויאפשרו להם לרכוש השכלה ולסיים את לימודיהם בהצלחה.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות