מהי הלוואה חוץ בנקאית?

אז מהי הלוואה חוץ בנקאית ומתי משתלם לקחת אותה?

כמעט כולנו נמצא את עצמנו יום אחד במצב שבו נזדקק להלוואה, בגלל סיבה כזו או אחרת. לימודים, רכישת דירה, חופשה או כדי לגשר על הפער בין המשכורת לגובה ההוצאות – פעמים רבות הלוואה היא הדרך הנוחה, ולעיתים היחידה, כדי לעשות זאת.

אילו סוגי הלוואות יש היום בשוק?

באופן מסורתי כאשר אנו חושבים על לקיחת הלוואה אנחנו חושבים על הבנק שלנו, ולא משנה באיזה בנק מתנהל החשבון שלנו. ואכן במשך שנים רבות האפשרות החוקית היחידה כמעט הייתה לקחת הלוואה דרך הבנק, אך בשנים האחרונות נכנסו לשוק כמה שחקנים חדשים שמשנים את התמונה לחלוטין, ומציעים מגוון של אלטרנטיבות בדמות הלוואה חוץ בנקאית.

רוב החברות המנפיקות כרטיסי אשראי מציעות גם מסלולים שונים של הלוואות, ולצידן אפשר לפנות אל חברת הלוואות פרטית. גם חברות ליסינג ויבואני רכב גדולים מציעים היום פתרונות מימון, לרוב באמצעות שיתוף פעולה עם חברה אשר מציעה את המסלול המשתלם ביותר.

איך בוחרים?

מצד אחד מגוון האפשרויות מאפשר לנו לבחור את המסלול שהכי מתאים לצרכים שלנו, אך מצד שני ריבוי האפשרויות גם יכול להיות מבלבל. לקיחת הלוואה מצטיירת כמשהו ערטילאי, אך למעשה מדובר ברכישה של מוצר לכל דבר ועניין, פשוט המוצר הנ"ל הוא כסף.

לפני כל רכישה משמעותית אנו פונים לעשות סקר שוק וחשוב לעשות בדיוק את אותו הדבר לפני לקיחת ההלוואה. כדי שסקר השוק יהיה יעיל כדאי לדעת מהו הסכום לו אתם זקוקים, ולחשוב בצורה כנה כמה תוכלו להחזיר בכל חודש. בעזרת הנתונים הבסיסיים הללו תוכלו לפנות לקבלת הצעות מהבנקים השונים וכמובן לפנות אל חברת הלוואות וגורמי מימון נוספים. 

להתאים את ההלוואה לצורך

אלמנט נוסף שיסייע לכם להחליט היכן לקחת את ההלוואה הוא השימוש בכסף. לדוגמה, משכנתא היא הלוואה שמיועדת לרכישה או שיפוץ של נכס, כאשר הגורם המלווה משתמש בנכס עצמו כעירבון כנגד ההלוואה. באופן טבעי משכנתא היא לא המסלול המתאים כדי לכסות את שכר הלימוד האקדמי או כדי לצאת לחופשה.

לעיתים הצורך שעולה הוא הלוואה בסכום של כמה אלפי שקלים בלבד ולטווח קצר, למשל בשביל חופשה, לתקן את האוטו או להחליף מכשיר חשמלי שהתקלקל. במקרים כאלו כדאי לבחון אלטרנטיבה של לקיחת הלוואה בבנק לעומת הלוואה לכל מטרה המותאמת לצורך, למשל דרך חברת כרטיסי האשראי. 

ישנם גם מקרים של צורך בהלוואה בהיקפים גדולים יותר לטווח ארוך, למשל כדי לשלם בעבור לימודים אקדמיים או כדי לפתוח עסק עצמאי. כדאי לדעת שישנן קרנות המציעות מימון בתנאים מועדפים, אך הזכאות לכך היא מוגבלת ותלויה לרוב בפקטורים כמו מצב כלכלי, אזור מגורים וכו'.

אם אתם בודקים אפשרות של רכישת רכב חדש מומלץ לברר על תוכניות המציעות מימון לרכישה דרך חברת הלוואות, כאשר היבואן או חברת הליסינג נעזרים בכוח הקנייה כדי לקבל תנאים טובים יותר עבור לקוחותיהם.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות