כל המידע על מוצר החיסכון האטרקטיבי ביותר בשוק

כל אדם חייב לחסוך ולשים כסף בצד ליום סגריר ולמימון הוצאות בלתי צפויות. מעבר למכשירי החיסכון הקלאסיים כמו קרן פנסיה, קופת גמל לחיסכון וקרן השתלמות, כדאי להכיר מוצרים חדשים יחסית לחיסכון לטווח הקצר והבינוני, אלו אפיקי חיסכון המאפשרים לכם לצבור כסף בצד ולמשוך אותו בעת הצורך ובכל רגע נתון באופן חלקי או מלא.

בשנים האחרונות הישראלים כמעט ולא חוסכים בקופות הגמל, זאת לאחר שקופות הגמל המסורתיות הפכו משנת 2008 למוצר חיסכון לטווח ארוך בלבד. מי שחוסך בקופת גמל מסורתית יכול למשוך את הכסף כקצבה חודשית לאחר שהגיע לגיל 60, כלומר גיל הסף שנקבע לפרישה מעבודה.

מה זה קופת גמל להשקעה?

החל מנובמבר 2016 הציבור יכול להשקיע במוצר חיסכון חדש הנקרא קופת גמל להשקעה. קופת גמל חדשה להשקעה מאפשרת לכם למשוך את הכסף שצברתם בחיסכון בכל רגע נתון, גם בטווח הקצר והבינוני. 

זהו מכשיר חיסכון חדש יחסית שנועד לעודד את הישראלים לחסוך כסף לעתיד. הציבור יכול לחסוך כסף בקופת גמל להשקעה כחיסכון לילדים, לכל המשפחה או כחיסכון לגיל הפרישה מהעבודה. אפשר להפקיד בחיסכון עד כ-71,000 ₪ בשנה קלנדרית, וציבור החוסכים מעל גיל 60 נהנים מהטבה משתלמת כיוון שהם יכולים למשוך את הכסף בצורה של קצבה חודשית וליהנות מהטבת מס (פטור לחלוטין ממס למושכים מעל גיל 60).

לציבור החוסכים בקופות הגמל להשקעה יש שתי אפשרויות למשיכת הכסף:

  • משיכה הונית מלאה או חלקית בכל רגע נתון, במצב זה עליכם לשלם מס רווח הון בשיעור של 25%, ללא קנסות על פירעון מוקדם כפי שיש בקופות גמל מסורתיות.
  • קצבה חודשית פטורה ממס לאחר גיל 60.

למי מתאים?

חיסכון בקופת גמל להשקעה מתאים לכל אדם המעוניין לשים כסף בצד ולחסוך לעתיד. מכשיר החיסכון החדש יחסית מתאים לכל מי שמעוניין להגדיל את חסכונותיו לגיל הפרישה מהעבודה ולכל מי שמעוניין בחיסכון נוסף. חיסכון בקופת גמל להשקעה יכול לשמש גם כמכשיר חיסכון עבור הילדים שלכם, באפשרותכם לפתוח את הקופה על שם הילד. 

הקופה מיועדת לציבור הרחב, לרבות שכירים ועצמאים, ומתאימה גם למי שאינו עובד. זהו מכשיר חיסכון אטרקטיבי במיוחד לציבור המעוניין לשדרג את התכנון הפנסיוני שלו לקראת הפרישה מהעבודה. יש אפשרות להפקיד כסף לקופה באמצעות הפקדה חד פעמית או הפקדה קבועה וחודשית.

כדאי לדעת כי בניגוד לקרנות פנסיה, בקופת גמל להשקעה אין התחייבות להשקעת הכסף ב-30% לפחות באג"ח מיועדות, כל הכסף מושקע בשוק ההון, לכן ניתן להשיג תשואה גבוהה יותר לעומת אפיקי חיסכון מסורתיים. כמו כן, אם יש לכם קופת גמל להשקעה תוכלו לקחת הלוואה עד 80% מהכסף שצברתם וליהנות מריבית נמוכה. 

תמורת ניהול החיסכון עליכם לשלם דמי ניהול ועמלות הפקדה, לכן חשוב לבצע סקר שוק ולהשוות דמי ניהול, ביצועים של הקופה, תשואה לאורך זמן ויש להתייחס גם למדד השירות.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות