כל היתרונות של חיסכון בקרנות השתלמות

כשאנחנו בוחנים כיצד להשתמש בכסף שלנו מתוך כוונה להגדיל את הסכום שעומד לרשותנו, אזי שעומדות בפנינו מספר אופציות. אנחנו יכולים להחליט להשקיע אותו במסלול של חיסכון דרך הבנק, לחילופין אפשר לבחור במסלולי חיסכון בחברות השקעות, אנחנו יכולים לבחור ולהשקיע אותו במוצרים פיננסים שונים בצורה ישירה – כגון רכישה של אגרות חוב או מניות, וכן אנחנו יכולים לבחור ולהשקיע אותו בקרן השתלמות (בפתיחת קרן בצורה עצמאית, או השארת הכסף בקרן ההשתלמות אם אני שכיר).

קרן השתלמות השקעה משתלמת?

קרנות השתלמות נחשבות למסלול ההשקעה נפוץ ביותר כיום, הן בקרב עצמאים והן בקרב שכירים, זאת למרות שלא תמיד מעסיקים מוכנים לפתוח עבור העובדים שלהם חסכון בקרן שכזו. אך יש מקומות עבודה שמספקים זאת, וכן יש שכירים שבוחרים להשקיע באופן עצמאי באחת מקרנות ההשתלמות הללו.

קרנות השתלמות נחשבות פופולאריות מאוד הן בקרב החוסכים והן בקרב המומחים שעוסקים בתחום, לכן הם גם ממליצים על חיסכון בקרן כזו, מסיבות שונות שמיד נציג. עם זאת חשוב לציין, כמו במקרים אחרים, לפני כל השקעה ולפני כל פעולה שאנחנו מבצעים, מוטב לבדוק מה בדיוק הקרן מציעה לנו והאם זה מתאים לצרכים שלנו.

קרנות השתלמות נחשבות למוצר פופולארי, מאחר והן מאפשרות לנו ליהנות, במובן מסוים, מכל העולמות. מצד אחד, אנחנו יכולים לחסוך בעזרתן כסף לעתיד, אך להבדיל מקרנות פנסיה למשל, מדובר על כסף שהוא נזיל עבורנו, מיד לאחר 6 שנות חיסכון. כמובן שקרנות פנסיה ניתן לפתוח רק אחרי הפרישה, ובמידה ואנחנו עושים זאת לפני כן, נאלץ לשלם מס גבוה. לכן קרן השתלמות נחשבת לאפיק חסכון לטווח בינוני – ארוך, כאשר רוב החוסכים, משאירים בה את הכסף גם יותר מ- 6 שנים. בנקודה הזו צריך לומר, שאנחנו יכולים להמשיך ולהשקיע בה כמה שנרצה, אנחנו לא חייבים לפתוח אותה כעבור שש שנים, אנחנו יכולים למשוך את החיסכון גם מעבר לכך.

מצד שני, ישנן הטבות מס שונות אשר אנחנו מקבלים על חסכון בקרנות השתלמות ואנחנו לא משלמים מס על ההפקדה בקרן. ההפקדה יורדת מהשכר לצורכי מס, לא משלמים מס רווח הון על הרווחים, ולא משלמים מס על המימוש של הקרן.

לכן קרנות השתלמות נחשבות מאוד פופולאריות, מאחר והן מאפשרות לנו לחסוך כסף לטווח זמן קצר או ארוך על פי בחירה, ואנחנו יכולים להחליט כיצד להשתמש בו, בין אם זה ללימודים, משכנתא, שיפוצים או כל דבר אחר.

שלושה דברים שצריך לדעת על קרן השתלמות

ראשית, מדובר בקרן למטרת חיסכון, אין בה אלמנטים של ביטוח.

שנית, גם אם מחליטים להפסיק ולהפקיד לקרן, עדיין אפשר ליהנות מהחיסכון ומהריביות שמצטברות בה.

שלישית, דמי הניהול על קרנות אלה לרוב נמוכות יחסית ולכן אטרקטיביות.

ארבע, הקרנות פעילות דרך בתי השקעות, וכן דרך גופים פיננסים אחרים.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס