הלוואות לאנשי רפואה

עבודה במערכת הבריאות היא עבודה קשה ושוחקת, שדורשת כישורים מקצועיים מעולים ושנים של השקעה בלימודים ובהתמחות. ולכן פעמים רבות אנשי רפואה זקוקים ללקיחת הלוואה לצרכים שונים – לימודים, התקדמות מקצועית, וכמובן גם לצרכים שגרתיים ויומיומיים כמו שיפוץ, קניית רכב, חופשה וכו'. החדשות הטובות הן שיש לכם מגוון של אפשרויות במסגרת הבנקאית והן במסגרת החוץ בנקאית. ריכזנו עבורכם כמה פרטים בסיסיים כדי שתוכלו למצוא את ההלוואה הטובה והמתאימה לכם ביותר, ולקבל עבורה את התנאים הטובים ביותר.

הלוואה בנקאית לעומת הלוואה חוץ בנקאית

פעמים רבות כאשר חושבים על לקיחת הלוואה, רוב האנשים יחשבו ישר על הבנק – ובאופן ספציפי יותר, על הבנק שבו הם מנהלים את החשבון שלהם. זוהי בהחלט אופציה, אך היום היא כבר ממש לא האופציה היחידה – ולא תמיד זוהי האופציה המשתלמת והמומלצת.

יש היום מגוון רחב של חברות וגופים פיננסיים אשר מעניקים אשראי חוץ בנקאי למטרות שונות, עם תנאים טובים יותר או פחות. לא פעם אפשר להתמקח על התנאים כדי לקבל ריביות או פריסה חודשים טובים יותר.

ההבדל בין המסלולים כשמם כן הם – הלוואה בנקאית היא הלוואה שלוקחים דרך הבנק, לעומת הלוואה חוץ בנקאית שאותה לוקחים דרך גופים פיננסיים שהם לא בנקים. למשל חברות ביטוח וחברות אשראי, ולמעשה כל גוף אחר שיש לו תזרים מזומנים גדול ועומד בתנאים של המדינה למתן הלוואות.

עוד חשוב לדעת כי לעובדים במערכת הבריאות יש פעמים רבות עוד מגוון של אפשרויות – ועל כך נפרט בהמשך.

הלוואה להקמת מרפאה

לימודי רפואה ותהליך ההכשרה כולו אורך שנים רבות, במהלכן האפשרות להתפרנס מצומצמת מאוד והשכר נמוך. אך בהמשך החיים לרופאים רבים יש אפשרות לפתוח קליניקה פרטית, בה יוכלו להרוויח יותר ולהגדיל את שכרם החודשי.

הקמת הקליניקה דורשת כמובן מספר רב של הוצאות – רכישה או שכירות, שיפוץ, ציוד רפואי, לא פעם העסקת צוות כמו מזכירה, אחות וכו'. אך לאחר הקמת הקליניקה וביסוס השם והמוניטין של הרופא, יש למרפאה סיכוי גדול להיות רווחית. ולכן יש מספר גופים פיננסיים שמציעים מסלולים נוחים מאוד כדי לממן את הקמת המרפאה. החשיבה כאן היא שלאחר שהרופא יתייצב ויבסס את מעמדו, הוא יהיה לקוח מבוקש עם הכנסה מוגדלת ומצב כלכלי טוב. ולכן משתלם לבנקים ולגופים פיננסיים נוספים להעניק הלוואות בתנאים נוחים בשלב הראשון, על מנת לקטוף את הפירות בשלב השני.

חשוב כמובן לעשות סקר שוק ולבחון האם הלוואה חוץ בנקאית תעניק לכם תנאים טובים יותר לעומת הלוואה דרך אחד הבנקים.

אפשרות נוספת היא כמובן רכישת נכס ולקיחת משכנתא לטובת הרכישה, השיפוץ והקמת המרפאה. פעמים רבות זוהי דרך לקבל תנאי מימון מצוינים.

כמובן שתוכלו לבחון גם את האפשרות להצטרף לקליניקה קיימת או ליצור שיתוף פעולה בין כמה רופאים על מנת לממן ביחד את הקמת הקליניקה, להפחית את העומס הכלכלי ולקבל תנאים טובים יותר.

הלוואה לצורכי לימודים

מימון של לימודי רפואה, לימודי סיעוד או לימודים של מקצועות הבריאות עולה כסף רב. לא רק בגלל תשלום שכר הלימוד, אלא בגלל שמדובר בלימודים עמוסים שדורשים השקעה מרובה וכמעט ולא מאפשרים לעבוד במהלכם. מנגד, המדינה זקוקה תמיד לאנשי רפואה, ובגלל המחסור הגדול מנסה לעודד כמה שיותר אנשים לגשת וללמוד את המקצועות הללו.

יש מגוון רחב של אפשרויות לקבלת הלוואה או אשראי חוץ בנקאי לצורך הלימודים, כאשר באופן כללי סטודנטים זוכים בדרך כלל לתנאים טובים עם ריביות נמוכות ואפשרות לפריסת התשלומים לטווח ארוך. 

אנחנו ממליצים כמובן לבחון גם אפשרות של קבלת מלגות, או הלוואות דרך קרנות שונות של המדינה או של עמותות פרטיות, שמטרתן לעודד לימודים אקדמיים.

במידה ואתם כבר עובדים במערכת הבריאות, ורוצים לצאת ללימודי המשך או מחפשים פתרונות מימון עבור לימודים של ילדכם – כדאי לבדוק האם יש אפשרות לקבל הלוואה או אף השתתפות דרך מקום העבודה. קופות החולים וכמה מבתי החולים מציעים לעיתים אפשרויות שונות של מימון. לרוב מדובר במימון חלקי, אך התנאים טובים ולכן מומלץ לבדוק זאת.

הלוואה לאחים ואחיות

יש היום כמה בנקים אשר מציעים חשבונות בתנאים מועדפים לעובדי הסיעוד, ודרכם ניתן לפעמים גם לקבל הלוואות בתנאים משופרים.

גם כאן אנחנו חוזרים ומציינים שחשוב לעשות סקר שוק, ולבחון את המסלולים הבנקאיים לצד אפשרות של אשראי חוץ בנקאי. חשוב לבדוק את גובה הריבית ותנאי ההחזר, פריסת התשלומים וכו'. הלוואה היא מוצר, ובהתאם כדאי לעשות סקר שוק מקיף ואף להתמקח על התנאים.

הלוואה דרך מקום העבודה

אומנם השכר ברוטו ונטו במערכת הבריאות נחשב נמוך יחסית (במיוחד בשנים הראשונות ובתחילת הקריירה המקצועית), אך עבודה במערכת הבריאות יכולה לספק מגוון של תנאים והטבות שאינם קשורים ישירות לגובה המשכורת.

דרך קופות החולים ולא פעם גם דרך בתי החולים, וועדי העובדים מעמידים לרשות העובדים קרן הלוואה – דרכה ניתן לקבל הלוואה ללא ריבית, או בתשלום סמלי בלבד של ריבית. האינטרס מאחורי הקמת הקרן היא למעשה קרן הדדית, כאשר כל העובדים מפרישים בכל חודש סכום קטן לטובת הקרן ובהמשך הדרך היא תעמוד לרשותם כאשר יזדקקו לה. ההחזר של ההלוואה נעשה דרך המשכורת, בפריסה נוחה ובתנאים נוחים מאוד.

אפשרות נוספת שכדאי לבחון היא לקיחת הלוואה דרך הגופים אשר מבטחים אתכם – ביטוחי פנסיה וחיים, וגם דרך קרנות ההשתלמות וקופות הגמל. אלה מסלולים חוץ בנקאיים שמציעים תנאים שונים, שלעיתים יכולים להיות אטרקטיביים מאוד ולהציע הלוואות בסכומים משתנים ובריבית טובה.

לסיכום, בפני אנשי הרפואה יש היום מגוון רחב של אפשרויות ללקיחת הלוואה – דרך מקום העבודה, דרך קרנות שונות, הלוואה בנקאית, אשראי חוץ בנקאי וכו'. 

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות