לוקחים הלוואה חוץ בנקאית בלי להיקלע לסחרור

סיטואציה בה אדם בוחר או נאלץ לקחת הלוואה היא סיטואציה מוכרת לאנשים רבים. מדובר כמובן בהתחייבות משמעותית, לעתים לפרק זמן ארוך, אשר נלקחת בשל סיבות רבות ומגוונות: 

  • הלוואה לצורך רכישת רכב
  • הלוואה לצורך ביצוע שיפוץ בבית
  • הלוואה לצרכים רפואיים בלתי צפויים
  • הלוואה לצורך הקמת עסק חדש
  • הלוואה לצורך סגירת חובות

מה כדאי לדעת לפני שלוקחים הלוואה?

הלוואות למוגבלים הן תחום שלם בתוך עולם ההלוואות, וכדאי להכיר את המושגים ולהבין במה מדובר בטרם חושים על אפשרות כזו. ראשית, יש צורך להבין את המושגים הבסיסיים ביותר:

  1. "הלוואה" – כאשר אנו מדברים על הלוואה בנקאית, הכוונה היא בעצם הסכם הנערך בין הבנק לבין הלקוח. במסגרת הסכם זה, הבנק מעביר ללקוח סכום כסף מסוים כפי שנקבע מראש, והלקוח מתחייב, מצדו, להחזיר את הסכום הזה (ועוד ריבית) על פי הסדר קבוע ומוסכם גם הוא. 
  2. "מוגבלים" – בהקשר זה, מדובר על אדם אשר חשבון הבנק שלו מוגבל. במלים פשוטות – הבנק מגביל חשבונות של אנשים אשר אינם מסוגלים לכסות תשלומים. הגבלה כזו נעשית בדרך כלל לשנה.

באופן מובן, כאשר חשבון הבנק של אדם מוגבל – נפגעת גם יכולתו לקחת הלוואה; השלב הבא הרלוונטי הוא הלוואות למוגבלים.

מה עושים במצב בו נדרשת הלוואה, אך החשבון מוגבל?

ראשית, כדאי לדעת כי יש פתרונות מסוימים אשר מאפשרים בכל זאת לקחת הלוואה לכל מטרה גם אם חשבון הבנק מוגבל. ישנן סוכנויות ביטוח, לדוגמא, אשר יכולות לחפש עבור הלקוח אפשרויות נוספות לצורך לקיחת הלוואה. לצד זאת, ישנן מספר פעולות אשר הלקוח יכול לעשות בעצמו על מנת לקדם אפשרות של לקיחת הלוואה גם תחת התנאים המגבילים:

  1. הבנת המצב ובירור מידע – על אף הבירוקרטיה והקושי המתלווה לעתים למצבים מסוג זה, כדאי להבין היטב מה בדיוק המצב בחשבון הבנק ומהן האפשרויות הרלוונטיות. ניתן לקבל את המידע בסניף הבנק האישי, וגם באתרים רשמיים ומהימנים כגון זה של בנק ישראל.
  2. בדיקת אפשרות ערעור – בתוך 20 יום מעת הגבלת חשבון הבנק, ניתן לערער על כך; ייתכן ותגלו כי נעשתה טעות, או אולי ניתן לדחות את ההגבלה – וכך תוכלו להספיק לקחת הלוואה. כדי לפעול מהר בעניין זה, על מנת לא לפספס את חלון ההזדמנויות.
  3. פניה לייעוץ מקצועי – כדאי לבדוק אפשרות של סיוע מאת איש מקצוע, דוגמת עורך דין המתמחה בתחום, חברת ביטוח או אפילו סניף הבנק האישי שלכם. אלו המקורות שיידעו לפרוש בפניכם את האפשרויות הטובות והרלוונטיות ביותר למצבכם. 

בכל מקרה, תמיד כדאי לזכור כי הלוואה – ולא משנה לאיזה צורך – היא התחייבות (לרוב ארוכת טווח) אשר יש לה השלכות עתידיות. במידה ואין ברירה והלוואה היא צורך חיוני, כגון במצבים רפואיים חלילה – ההתלבטות תהיה קלה יותר; לצד זאת, גם במצבים אשר ההלוואה אינה דחופה – כמעט תמיד תוכלו למצוא פתרונות יעילים ורלוונטיים לצורך לקיחתה. 

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות