האם בעידן הAI אנחנו שואלים את השאלה הלא נכונה על הפנסיה שלנו?

האם השאלה החשובה בפנסיה היא עדיין תשואה ודמי ניהול? או שבעולם של AI, סייבר והונאות דיגיטליות הגיע הזמן לחשוב גם על ניטור, בקרה ופיזור סיכונים?
השקל בשיא. ההייטק בלחץ. והבנקים כבר מסתכלים אחרת על הלקוחות שלהם

השקל בשיא.
הבורסה עולה.
אבל בפועל הרבה אנשים בישראל מרגישים פחות יציבים כלכלית.
לא בגלל שהם לא עובדים.
לא בגלל שהם לא מרוויחים.
יותר בגלל שהעולם משתנה מהר.
בשיחה עם מתן, בן 50 שדואג לפנסיה שלו, עלתה שאלה שהרבה אנשים שואלים היום:
איך משקיעים בתקופה של אי ודאות.
מצד אחד, פנסיה היא השקעה לטווח ארוך.
מצד שני, יש מלחמה מול איראן, AI משנה מקצועות, והשקל מתחזק בצורה חריגה.
ובמציאות כזאת, השאלה היא כבר לא רק:
"איזה מסלול עשה הכי הרבה תשואה?"
אלא:
"האם יש לי יציבות פיננסית שתאפשר לי להמשיך לחסוך גם בתקופות פחות טובות?"
כי בפועל, כרית ביטחון פיננסית חשובה היום לא פחות מבחירת מסלול השקעה.