הלוואות חוץ בנקאיות לצעירים

טיול בחו"ל, לימודים, רכישת רכב, פתיחת עסק ועוד הרבה מטרות אחרות… אדם צעיר שנמצא בתחילת חייו הבוגרים יגלה שהבנקים לא תמיד ששים להעניק הלוואות לצעירים. מה הסיבה לכך? מה האפשרויות האחרות שעומדות בפניכם? וכמובן – איך לקחת הלוואה בצורה חכמה ומחושבת. כל הפרטים בכתבה הבאה.

מדוע צעירים מתקשים לקבל הלוואה?

הלוואה היא בעצם שירות שהבנק מציע, כאשר הריבית היא הכסף שאתם משלמים בתמורה לשירות הזה. חלק משמעותי מהרווחים של הבנקים הן הריביות על ההלוואה – ולכן על פניו נראה שיש לבנק אינטרס להעניק הלוואות לכולם, וכמה שיותר כך יותר טוב.

אבל יש כמה וכמה קבוצות באוכלוסייה שמגלות שפתאום הבנקים ממש לא רוצים להעניק להם הלוואות. למשל אנשים צעירים שנמצאים בשנים הראשונות שאחרי השירות הצבאי או השירות הלאומי, ועדיין מחפשים את הדרך שלהם בעולם. וזו בדיוק הסיבה העיקרית לסירוב לקבל הלוואה. בגלל שאתם עדיין בתחילת הדרך, הבנק עדיין לא מכיר אתכם ולא יודע שאתם אנשים אחראיים שיכולים להחזיר את כל הסכום שביקשתם פלוס הריבית.

קבלת הלוואה הופכת להיות מסובכת הרבה יותר כאשר מגיעים מרקע משפחתי וכלכלי קשה, והצורך הוא הלוואות למעוטי יכולת. זה אחד מהמקרים שבהם יש סיכוי טוב שלא תקבלו את המענה הראוי בבנק.

מהי הלוואה חוץ בנקאית?

אנחנו רגילים לחשוב על הלוואה בתור משהו שמקבלים דרך הבנק, אבל זו ממש לא האפשרות היחידה. יש היום בישראל כמה וכמה אפשרויות לקבלת הלוואה שלא דרך הבנקים. למשל כל חברות האשראי מציעות הלוואות בהיקפים משתנים, ולצידן גם גופים פיננסיים נוספים כמו חברות ביטוח וחברות גדולות אחרות אשר יכולות להציע תזרים מזומנים.

השוק של הלוואות חוץ בנקאיות בעצם פותח בפניכם עוד מגוון רחב של אפשרויות, כך שתוכלו למצוא את ההלוואה שמתאימה לכם. התחום של הלוואות חוץ בנקאיות למעשה פותח את האפשרות בעבור הרבה אנשים שלא היו יכולים לקבל הלוואה דרך המסגרת המסורתית של הבנק. דיברנו על צעירים, אבל גם האפשרות של הלוואה ברגע למוגבלים קיימת כמעט אך ורק במסגרת החוץ בנקאית.

איך תמצאו את ההלוואה שמתאימה לכם?

קודם כל אנחנו ממליצים לכם להגדיר בדיוק מה הצורך שלכם. אתם רוצים לקבל הלוואה כדי להתחיל ללמוד? לצאת לטיול הגדול? לקנות רכב? לפתוח עסק? לעזור למשפחה שנמצאת בקשיים כלכליים בעצמה?

כאשר תגדירו את הצורך יהיה לכם הרבה יותר קל להבין מה בדיוק אתם צריכים, וכמובן להגדיר מהו הסכום שאתם רוצים ללוות. 

הסיבה שאנחנו ממליצים להגדיר את הצורך היא גם כדי שתוכלו לפנות לגופים שמציעים את השירות שהכי מתאים לצורך שלכם. כבר נפרט על האפשרויות השונות כך שתבינו יותר לעומק.

הלוואה בשביל לימודים אקדמיים

כאשר מחליטים להתחיל במסלול של לימודים אקדמיים, פרט לשכר הלימוד צריך לקחת בחשבון עוד הרבה הוצאות בדרך, כאשר נמצאים בתקופה שבה יש פחות אפשרויות לעבוד וצריך להקדיש הרבה יותר זמן ומאמץ לטובת הלימודים.

החדשות הטובות הן שסטודנטים בדרך כלל זכאים להלוואות בתנאים הרבה יותר טובים, מתוך הבנה שהלימודים האקדמיים הם המפתח לתחילת הקריירה – ואדם שירכוש השכלה טובה ומתאימה סביר שיוכל לעבוד בעבודה טובה ולהחזיר את ההלוואה.

ולכן ההמלצה שלנו היא לעשות סקר שוק בין הגופים השונים, עם דגש על מסלול לסטודנטים כדי שתיהנו משלל ההטבות.

במקביל כדאי כמובן לבחון אפשרויות של קבלת מלגות או סיוע כלכלי דרך עמותות שונות שמטרתן לסייע לסטודנטים. אגודת הסטודנטים במוסד שבו תלמדו תוכל לתת לכם יותר מידע ופרטים שיהיו רלוונטיים לכם.

הלוואה בשביל קניית רכב

רכב פרטי הוא כלי מאוד נוח וחיוני כדי להתנייד בעולם, במיוחד אם אתם גרים באזורי הפריפריה – ואז התחבורה הציבורית לא בהכרח תהיה רלוונטית ולא בהכרח תוכל לשרת אתכם כמו שצריך.

בדיוק כמו שסטודנטים צריכים לחפש מסלול של הלוואה עבורם, כך יש גם מגוון של מסלולים ופתרונות מימון כדי לרכוש רכב. למשל ישנן תוכניות שמאפשרות את פריסת התשלומים למשך כמה שנים, ובתום התקופה תוכלו להחליט האם לשלם את יתרת הסכום כך שהרכב יעבור על שמכם, או להחזיר את הרכב ולהמשיך את התוכנית עם דגם חדש יותר.

כמובן שזו לא האפשרות היחידה, וגם כאן מומלץ בחום לפנות לכמה חברות שונות כדי לקבל הצעות, ולבחור את ההצעה שהכי מתאימה לכם ומעניקה את התנאים הטובים ביותר.

הלוואות למעוטי יכולת

זהו תחום נפרד שאפשר לדון בו הרבה, אבל הפעם רק נציין כי גם למעוטי יכולת יש אפשרות לקבל הלוואה כדי לקבל מרווח נשימה ולהתאזן מבחינה כלכלית.

אחת האפשרויות שכדאי לשקול היא הלוואה דרך קרנות חברתיות או עמותות שונות. יכול להיות שההלוואה תהיה בסכום נמוך יחסית, אבל מנגד הריבית ותנאי ההחזר יהיו הרבה יותר טובים – כאשר המטרה היא באמת כדי לעזור לאנשים לשפר את מצבם הכלכלי ולהתקדם.

גם התחום של הלוואה ברגע למוגבלים הוא אפשרות שקיימת בענף החוץ בנקאי, וגם כאן המטרה היא לספק סיוע כלכלי ברגעים קשים שבהם זקוקים לכסף בצורה דחופה. כמובן שקבלת הלוואה בתנאים של הגבלות על חשבון הבנק היא מורכבת יותר, ולכן כדאי לבחון את האפשרויות בצורה זהירה.

הלוואה בשביל עסק חדש

עסקים קטנים הם מנוע הצמיחה של הכלכלה כולה, אך השלבים הראשונים של הקמת העסק יכולים להיות מאוד מורכבים ומלחיצים. ולכן יש היום כמה וכמה אפשרויות לקבל הלוואות בתנאים טובים יותר כדי שיהיה לכם את הבסיס להתחיל את הפעילות של העסק.

במקביל כדאי לבדוק גם האם אתם זכאים למענקים שונים, למשל דרך הקרן לחיילים משוחררים, שדרכה אפשר לקבל גם ליווי וייעוץ מקצועי בשלבים הראשונים. 

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות