לקראת רילוקיישן, תכנון פיננסי לעתיד בטוח בארץ ובחו"ל

נסיעה לרילוקיישן היא הרפתקה מרגשת אבל היא יכולה לגרום גם לתחושה של חוסר יציבות, בעיקר בתחום הפיננסי. ההבטחה נמצאת מעבר לים, לרוב עם משרה מעניינת ומיוחדת שיכולה לשדרג את החיים, אך מצד שני מה יקרה כשנחזור לארץ אחרי רילוקיישן ומה יקרה לחסכונות, להתחייבויות הפיננסיות שלנו ולתחושת הבטחון לגבי העתיד.

איך מתכננים בצורה נכונה את ההתנהלות הפיננסית בארץ ובחו"ל?

תכנון מוקדם של שיטה לבקרה על המצב בזמן הרילוקיישן:

רילוקיישן מביא איתו הוצאות שונות, כמו הוצאות מעבר, ביטוחים, השכרת דירה ועוד, לכן חשוב לשלוט על התזרים ולהיות עם היד על הדופק, לקראת הנסיעה וגם במהלך השהייה מעבר לים. ניהול תזרים מזומנים שכולל את כל ההתחייבויות הקבועות, את ההוצאות השוטפות, את מצב העו"ש וכל דבר שמשלים את התמונה הפיננסית שלכם חשוב במיוחד במצב הזה.

מביא איתו הוצאות שונות, כמו הוצאות מעבר, ביטוחים, השכרת דירה ועוד, לכן חשוב לשלוט על התזרים ולהיות עם היד על הדופק, לקראת הנסיעה וגם במהלך השהייה מעבר לים. ניהול תזרים מזומנים שכולל את כל ההתחייבויות הקבועות, את ההוצאות השוטפות, את מצב העו"ש וכל דבר שמשלים את התמונה הפיננסית שלכם חשוב במיוחד במצב הזה.

תזרים יכול לבוא לידי ביטוי בטבלת אקסל שמפרטת את כל ההוצאות וההכנסות ובה רואים את הסטטוס הפיננסית בכל יום. התזרים לא חייב להיות חודשי, אלא יכול לפרט תקופה ארוכת טווח לפי תאריכים, כאשר בכל יום מצויין מצב ההוצאות ומצב ההכנסות.

הלוואות וניהול נכון שלהן – גם בחו"ל:

אם יש לכם הוצאות מעבר גבוהות אולי החלטתם לקחת הלוואה קטנה שתעזור להפוך את המעבר לקל. בנוסף, ייתכן ויש לכם הלוואות קיימות שצריך להמשיך ולשלם, גם כשאתם מעבר לים. כדאי לעבור על כל ההלוואות הקיימות ועל אלו שאתם חושבים לקחת ולנתח מה תהיה ההוצאה החודשית הקבועה שלכם על תשלומי הלוואות.

חשוב לעשות זאת לפני רילוקיישן כיוון שעלויות המחייה, שכר הדירה, המכונית, עלויות החינוך והבריאות, כל אלו עדיין לא ברורים עד לרגע המעבר ולתחילת החיים בארץ שאליה אתם נוסעים. לכן, כדאי לצמצם את ההתחייבויות המוקדמות יותר ככל הניתן.

במידה ויש לכם הלוואות בהחזר חודשי גבוה, תוכלו מבעוד מועד לפנות לבנק ולנסות לשנות את הסדר ההלוואה כך שההחזר החודשי יהיה קטן יותר או לקחת הלוואה חוץ בנקאית שתאגד תחתיה את כל ההלוואות הקטנות כדי שתוכלו לסגור אותן ולקבל עוד קצת כסף לכיסוי עלויות המעבר.

סקירת ביטוחים ובדיקה לגבי ביטוחי חיים ונסיעות:

במהלך חיינו אנחנו צוברים ביטוחים. ביטוחי חיים, ביטוחי דירות, ביטוחי תאונות עבודה ועוד ועוד. לקראת רילוקיישן מומלץ לחזור לכל הפוליסות הקיימות ולעבור עליהן. כדאי לעבוד מול מומחה שיוכל לעבור על כל הביטוחים שלכם ולמצוא עבורכם את הפוליסות המתאימות ביותר לתקופה החדשה בחייכם.

הפוליסות החשובות הן כמובן פוליסות ביטוח חיים, פוליסות בריאות וכמובן פוליסת ביטוח נסיעות. יועץ ביטוחים יוכל לעבור על כל האפשרויות ולמצוא עבורכם פוליסות מותאמות למצב הקיים ולהקטין משמעותית את ההוצאה הפיננסית הקבועה על ביטוחים.

אם יש לכם דירה או בית בבעלותכם שאתם משכירים בזמן הרילוקיישן, חשוב לדאוג גם לביטוח דירה שיגן עליכם מפני בעיות שונות, פריצות ושאר דברים שיכולים לקרות כשאתם לא בארץ.

פתיחת תוכניות חסכון וסקירת אלו הקיימות:

רילוקיישן יכול להביא איתו הרבה מאד שפע לחיים, אבל אף פעם אי אפשר לדעת מה יביא העתיד ולכן כדאי להיערך ולדאוג לחסכון שישמש אתכם למקרי חירום וחודשים מאתגרים יותר.

אם יש לכם תוכניות חסכון קיימות, כדאי לעבור עליהן ולבדוק כמה אתם מפרישים מדי חודש לחסכונות הקיימים, מהם תנאי פתיחת החסכונות והאם קיימות תוכניות לטווח ארוך. גם במקרה הזה תוכלו להיעזר במומחים פיננסים שיעזרו לכם לבדוק אילו תוכניות חסכון הכי מתאימות למצב.

הפעולות האלו יעזרו לכם לצאת לעתיד חדש מעבר לים, להתפתח ולעבוד במרץ וכל זה מתוך שקט נפשי אמיתי.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות