עמלות סוכני הביטוח, זו הבעיה!

.

"המדינה, זה אני" מצרפתית:( "L'Etat, c'est moi") הוא ביטוי המיוחס ללואי הארבעה עשר, מלך צרפת ומסמל אבסולוטיזם מלוכני. על פי ההשערה, המשפט נאמר בפני הפרלמנט ב-13 באפריל 1655, כתגובה לסמכויות שהפרלמנט נטל לעצמו ב-20 במרץ 1655. בכך הוא בא לבטא תפיסה של עליונות המלוכה על הפרלמנט.

מעטים הם האנשים שיכולים להגיד כיום: "המדינה זו אני ואני זו המדינה".

לא כולם חייבים לומר זאת לפעמים מעשיהם או מחדליהם מעיד יותר מכל על עוצמת הכוח שהם מרכזים בידיהם…

.

בשנית 2022 ו2023, סלייס גמל בניהול משפחת גולדברג וטוקלסקי, שיתפו לכאורה, על פי עדויות של השותפים שסייעו לשוד, כמו הסוכן אלעד שוחט, בגניבה לכאורה של כ 890 מיליון ש' מכספי החוסכים לפנסיה בארץ, שנויידו לחשבונות בנק בארה"ב דרך קופת הגמל סלייס IRA.

  1. במסמך שפרסם הממונה על שוק ההון, עמית גל,  מנסה לנקות את משפחת גולדברג ומשפחת טוקלסקי, בעלי השליטה בסלייס IRA, מאשמה של לקיחת חלק פעיל בשוד קרנות הפנסיות, אלא לכל היותר היו "הפרות של הוראות", שעליהם הושתו קנסות.

וחמור מכך, במבחן התוצאה, לכאורה עולה כי הבעלים של בית ההשקעות סלייס הבינו יפה שכבעלי כוח, הם לא ישלמו כל מחיר על מעשיהם, כלומר הם פעלו באפס סיכון.

עוד עולה שכל הפעילות של המפקח על שוק ההון ביטוח וחיסכון, נועדה כדי לגונן על משפחת גולדברג וטוקלסקי.

.

ואם לא די בכך, אפי סנדרוב הממונה מטעם שוק ההון, דאג למחוק מהמסלקה, את הסכומים של הכספים שנויידו לסלייס IRA.

ולכן מעטים הם הלקוחות של סלייס שיכולים לדעת כמה כספים נגנבו להם דרך סלייס IRA

כל זה נועד כדי לסייע למשפחת גולדברג וטקלסקי לכאורה להחלץ מהאחריות שרובצת לפתחם.

.

2. עמית גל מדווח כי "550  מיליון ש"ח הועברו לקרנות אשר גייסו עמיתים לצורך קבלת הלוואות"

ובהמשך הוא מדווח ש"כמו כן, יש לציין שמעל ל-20% מהכספים שהופקדו בקרנות אלה ניתנו כהלוואות לאותם העמיתים שהשקיעו בהן"

כלומר בחישוב מהיר: 110 מיליון ש' הועברו מחשבונות בנק במדינת דאלוור שבארה"ב, בהעברה בנקאית לחשבונות בנק בארץ, שזו על פי חוקי הלבנת ההון, הפרה בוטה של הוראות  בנק ישראל!

מה בנק ישראל עשה ועושה כנגד זה?
הדבר היחיד שעשה בנק ישראל, הוא לשלוח אלי את המפקחים שלו לפי דרישה לכאורה, של שליטי שוק ההון, משפחת גולדברג וטוקלסקי, כדי שאפסיק להטריד את ממשפחת גולדברג עם תלונות לרשות שוק ההון על הלבנת הון….

3. עמית גל טוען כי "לאחר הוראת הרשות על עצירת העברת כספים חדשים לקרנות האמורות, ביום 8.9.2023 התקבל ברשות מכתב החתום על ידי נושאי משרה בחברה – אסף גולדברג , מנכ"ל ובעל שליטה בחברה, טל הפלינג, משנה למנכ"ל ויועמ"ש בחברה ושי גולדברג דירקטור ובעל שליטה בחברה …"

לעומת זאת במכתבה של היועצת המשפטית של בית השקעות סלייס, עו"ד טל הפנינג, מתאריך 08/09/2023, לעמית גל הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון ולדור שחם, מנהלת הפיקוח, מטעם רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון, נכתב:

"כמו כן, במסגרת שיחה זו, חזר דור שחם על בקשתו ממני, כפי שעלתה בשיחה קודמת, שלא לעצור ניוד עמיתים החוצה, ואני הבעתי בפניו חשש (אותו הבעתי גם בשיחה קודמת) כי במידה וקיימים אי סדרים באופן ניהול כספי חשבון המעבר, יתכן סבסוד אותו אני מבקשת למנוע."

כלומר לא הייתה בקשה כזו לעצירת העברת הכספים, לפני מכתבה של היועצת המשפטית של סלייס, עו"ד טל הפלינג לרשות.

4. במכתבה של היועצת המשפטית של סלייס, עו"ד טל הפלינג, היא העבירה את כל מס' חשבונות הבנק בדאלוור שאליהם הועברו כספי העמיתים.

מדוע מאז ועד היום במשך שנה, נמנע הממונה על שוק ההון, מלבקש מהרשויות בארה"ב בשם החשש להלבנת הון, להקפיא את הכספים בחשבונות אלו מיד?

      דבר שהיה מונע מבעלי החשבונות בדאלוור, שאליהם נוידו כספי העמיתים בקרנות הפנסיה בארץ, גישה לכספים.

ככול הנראה, שבישראל פחדו שהאמריקנים ישאלו שאלות שמתייחסות למשפחת גולדברג וטקלסקי, שעסקיהם חולשים על שישה בורסות בעולם ובין השאר גם פועלים בארה"ב.

.

5. עוד נרשם בסקירה של הממונה על שוק ההון, עמית גל: "על פי הממצאים עולה כי לכאורה, בידיעת החברה, סוכני ביטוח וגורמים אחרים שכנעו עמיתים להעביר את כספי הפנסיה והחיסכון שלהם לקופת גמל בניהול אישי בחברה ולהשקיע את הכספים בקרנות, אשר לפחות חלקן היו קשורות ואף בבעלות של אותם סוכני ביטוח או אותם גורמים. "

העיתונאים של גלובס, דמרקר וכלכליסט, אוהבים את החלק הזה בסקירה של המפקח על שוק ההון ולטעון כי הבעיה שהובילה לגניבת הכספים היא בגלל שהסוכנים מרוויחים עמלות, שעודדה אותם לשדוד קרנות פנסיה,. עובדה חסרת בסיס עובדתי.

.

לפיקוח על שוק ההון, ידועים שמות הסוכנים שהיו מעורים בגניבת כספי העמיתים ואף ערכו ביקורות אצלם.

מדוע עד היום לא נשלל רישיונם לעשוק בתחום הביטוח?

אולי בגלל שהם פעלו לכאורה, כפי שטוען סוכן הביטוח אלעד שוחט, מטעם משפחת גולדברג?

למעשה במבחן התוצאה, כשמשפחת גולדברג וטוקלסקי מחליטה לכאורה שהיא מעוניינת לשדוד את כספי הפנסיה של העמיתים, מי שלוקח את הסיכון למעשיהם היא מדינת ישראל והתושבים.

כלומר בכול רגע נתון הם הם יכולים להחליט שהם ממשיכים בשוד כספים פנסיונים והסיכון הוא על המדינה.

ולמה זה?

מפני שמשפחת גולדברג וטוקלסקי  הם מונופול בשוק ההון הם שולטים בתפעול או בסליקת הכספים לשוק ההון בכל חברות הביטוח, בתי ההשקעות והבנקים דרך חברת FMR , שבבעלותם

וכדי לעצור את זה, צריך לעשות "ריקול" לשוק ההון.

כלומר לסגור את המדינה לחצי שנה אם לא יותר.

.

למעשה המדינה נמצאת בידיים של משפחת גולדברג, הם המדינה וכשהם מחליטים לכאורה לשדוד את הכספים שלכם, הציבור לוקח על עצמו את הסיכון ולא משפחת גולדברג או טוקלסקי.

.

הממונה על שוק ההון, משטרת ישראל, ומערכת בתי המשפט התגייסו כדי להגן על שוק ההון מפני הסיכון שמשפחת גולדברג תואשם באחריות לשוד קרנות הפנסיה דרך החברה שהייתה בבעלותם.

.

אבל חמור מכך, היא העיתונות הכלכלית שיודעת את האמת אבל מנסה להסתיר זאת מעיני הציבור וכדי לעשות זאת היא מסיטה את האשמה לכיוון סוכני הביטוח

שכן עמלות סוכני הביטוח, זו הבעיה!

לכן בלתי מן הנמנע שיהיה עוד שוד של קרנות פנסיה והפעם הוא יהיה יותר גדול מקודמו.

שכן הסיכון הוא של המדינה ולא של בעלי השליטה בשוק ההון.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות