מה חשוב שתדעו על הלוואה לרכישת רכב פרטי או למטרת עבודה

רכב פרטי מסמל עבור רבים מאתנו עצמאות. בין אם מדובר בנסיעות פרטיות ובין אם מדובר בכלי רכב המשמש אותנו למטרות עבודה, אין ספק כי רכב פרטי מספק לנו ניידות מלאה ויכולת להגיע בזריזות לכל יעד בארץ. עם זאת, מחירם של כלי רכב, בפרט כלי רכב חדשים, מוסיף להיות גבוה, ולכן לעיתים קרובות כדי להחזיק ברכב משלכם תידרשו לקחת הלוואה. אז רגע לפני, הנה כל הפרטים שחשוב לדעת על הלוואות לרכישת רכב.

מצבכם הפיננסי והסכום הנדרש להלוואה

בדומה לכל הלוואה שתיקחו, גם הלוואה לרכישה של כלי רכב פרטיים או של רכבים מסחרים יד 2 מחייבת בחינה ראשונית של מצבכם הכלכלי. בייחוד חשוב לבדוק מהו ההון האישי הזמין לכם לרכישת הרכב. באופן כללי, ככל שיעמוד לרשותכם הון אישי רב יותר, כך ההלוואה שתידרשו לקחת תהיה קטנה יותר, ותשלומי הריבית יהיו אף הם פחותים יותר. עם זאת, אם הכסף שלכם מושקע בנתיב מניב שהרווחים שלו עולים על תשלומי הריבית שתשלמו, ייתכן שישתלם לכם יותר דווקא לקחת הלוואה גדולה יותר ולהשאיר את הכסף המושקע במקומו. אם אינכם בטוחים מהי דרך הפעולה המשתלמת, תוכלו לפנות לייעוץ מקצועי.

אופן התשלום על הרכב

אם אתם רוכשים רכבים מסחרים יד 2 או רכבים פרטיים דרך סוכנויות שונות, ייתכן שתהיה לכם אפשרות לבנות תוכנית תשלומים נוחה המתאימה לצרכים וליכולות שלכם. במקרים אלו, כאשר אינכם נדרשים לבצע תשלום אחד על כל העסקה, קיימת אפשרות שתוכלו לבצע את התשלומים גם ללא הלוואה או שתוכלו להיעזר בהלוואה מופחתת בלבד. לכן, לפני השלמת הרכישה של הרכב, כדאי לבדוק אם קיימת אפשרות לחלוקה נוחה של התשלומים שתקל על ההתנהלות הפיננסית שלכם.

הלוואה בנקאית לעומת הלוואה חוץ בנקאית

הנטייה הראשונית שלנו היא ללכת בדרך הקלה ביותר, הדרך שאנחנו כבר מכירים, לפנות לבנק שבו מתנהל החשבון שלנו ולבקש הלוואה. עם זאת, חשוב לזכור כי תחום מימון הרכב התפתח מאוד בשנים האחרונות, וכיום, לצד ההלוואות המוצעות על ידי הבנקאים, קיימות גם הצעות לאפשרויות מימון שאותן ניתן לקבל דרך סוכנות הרכב. לכן, לפני שאתם ממהרים לחתום על הלוואה בנקאית, בדקו מהן ההצעות שאתם יכולים לקבל להלוואה חוץ בנקאית. ייתכן כי תקבלו הצעות משתלמות יותר המתאימות באופן מדויק הרבה יותר לדרישות שלכם.

הריבית וההחזר החודשי

מטבע הדברים, כאשר אתם לוקחים הלוואה אתם נדרשים להחזיר לא רק את סכום הקרן אלא גם לשלם את הריבית שנקבעה עד לפירעון מלא של החוב. לכן, לפני שאתם חותמים על חוזה לנטילת הלוואה, בדקו היטב מה הריבית שאותה תידרשו לשלם. כדי להקל על עצמכם את ההתנהלות הפיננסית וכדי לוודא שאכן תוכלו לעמוד בתשלומים, בדקו מהו סכום ההחזר החודשי שאותו תידרשו לשלם, כולל הריבית. כך תדעו איזה סכום יהיה עליכם "לשריין" מדי חודש, ותוודאו שאתם אכן יכולים לעמוד בו. בנוסף, מומלץ מאוד גם לברר מהן האפשרויות העומדות לרשותכם במקרה של פירעון מוקדם. האם אפשרות זאת קיימת? האם תידרשו לשלם קנס כלשהו? והאם ישנן "נקודות יציאה" קבועות מתוכנית ההלוואה. לאחר שתאספו את המידע המלא הרלוונטי לנושאים אלו, תוכלו לקבל החלטה מושכלת באשר לסוג ההלוואה המתאימה לכם.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות