כך תנצחו את המינוס גם בחגים

חשבון הבנק טרם התאושש מחודשי הקיץ, מעלויות הקייטנות הכבדות, מחופשת הקיץ היקרה ומההוצאות השוטפות, וכבר תקופת החגים בפתח, מרגשת ומלחיצה כאחד.

בחודשים בהם ההוצאות גבוהות יותר כמו בחודשי הקיץ, הישענות רק על המשכורת החודשית יוצרת סיטואציות מאתגרות כלכלית. ניתן להגדיל את ההכנסות בצורה ישירה- הן באמצעות שעות נוספות והן באמצעות גידול בהכנסות בעסק עצמאי, הדבר יכול להוות פתרון ויצירת התאמה בין ההוצאות להכנסות גם בחודשים מאתגרים. יחד עם זאת, מרבית הישראלים מעידים על עצמם כי הכנסתם קבועה היא, ולא ניתנת לשינוי בהתאם לצרכים ולהוצאות.

היות והחגים פוקדים אותנו מדי שנה וחוזר חלילה, ראוי שנתכונן להם בעוד מועד, ע"י פתיחת תכנית חיסכון קצרת מועד, שתהווה לנו פתרון לקראת החגים.

למרות זאת, מרבית הישראלים מעדיפים להיות מופתעים  מההוצאות הכבדות ולכן רבים מהישראלים בוחרים לתת למינוס בבנק לתפוח, מתוך אופטימיות ותקווה כי בחודשים פחות עמוסים כלכלית, המינוס יצטמצם בחזרה. אלא שמחקרים הנוגעים לתחום ההתנהגות הפיננסית מעידים, כי לא רק שהמינוס לא יצטמצם וייעלם מעצמו, אלא גם יוסיף ויתפח כאשר בכל חודש ובכל תקופה נצביע על הוצאות מיוחדת אחרות שגרמו לצמיחת המינוס.

אפשרות נוספת לשרוד כלכלית את החגים וההוצאות הכבדות שהם טומנים בחובם, היא נטילת הלוואה לחגים, בהיקף מתאים לכיסוי כלל ההוצאות, בתכנית תשלומים נוחה ובעלות משתלמת.

הלוואות לחגים ניתן ליטול בבנק או באופן פרטי, כאשר הלוואות פרטיות מהוות פתרון נוח ומשתלם במיוחד.

איך מחשבים הלוואה לחגים?

על מנת לקבל הלוואה לקראת רצף חגי תשרי המתקרבים, מומלץ להקדים ולהיערך, לבקשה ולקבלת הלוואה לפחות חודשיים לפני החגים בפועל.

במטרה להתאים את ההלוואה לצרכים כדאי לערוך רשימת הוצאות מסודרת, ולנסות לשלב בתוכה כל הוצאה צפויה אפשרית אשר מהווה חריגה מן התקציב השוטף. בין ההוצאות הנפוצות בתקופת החגים:

אירוח- אירוח בני משפחה וחברים לארוחות החג הוא חלק ממסורת משפחתית וקהילתית יפה, אשר כולל גם עלויות מכבידות במיוחד. גם כאשר הארוחה העיקרית מתחלקת בין הסועדים, והאורחים מביאים עמם חלק מן המנות, עיקר ההוצאות בגין האירוח יהיו מוטלות על בני הבית המארח. במקרה של אירוח שכולל לינה, או אירוח של מספר ארוחות (בראש השנה לבדו קיימות שתי ארוחות חג בערבים ושתי ארוחות צהרים ביום החג עצמו), מטבע הדברים ההוצאות אף גדלות וכוללות מעבר לרכיבי הארוחות, גם תקרובת לארוחות הביניים ושלל מטעמים ומשקאות.

בגדים- מלבד העובדה כי עונת החגים היא עונת מעבר בה נדרשים בגדים מתאימים למזג האוויר המשתנה, גם מבחינה תרבותית ומסורתית הישראלים נוטים להתחדש בבגדים חדשים לקראת ראש השנה. מלתחה חדשה לכל בני הבית אשר מיועדת לשלושה חגים עשויה לעלות מאות ואלפי שקלים.

מתנות לחג- גם מתנות לחג הן בבחינת מסורת יפה הנהוגה בחגים היהודיים, הן ברכישת מתנות למארחים על ידי האורחים, והן ברכישה ומתן של מתנות בקרב בני המשפחה, ללא קשר לאירוח החג. כבר בשלהי חודש אוגוסט נוכל לראות ברשתות השיווק והחנויות מבחר פרסומות ורעיונות למתנות, לילדים ולמבוגרים.

קייטנות ועלויות שמרטפות- בעוד שראש השנה ויום הכיפורים הם חגים קצרים בהם מוכרז יום שבתון, החג הבא בסדרה הוא חג סוכות, אשר כולל שמונה ימי חופשה ארוכים, מיד לאחר חופשת הקיץ הארוכה. הורים לילדים אשר אין ברשותם האפשרות ליטול ימי חופשה נוספים, או לגייס למשימה את הסבתות והסבים, ייאלצו להקדיש כסף לפתרונות שמרטפות בתשלום, מקייטנה ועד בייביסיטר פרטי.

בילויים ואטרקציות- במהלך ימות החג נוהגים הישראלים לצאת ולטייל, לפקוד את אתרי הטבע והאטרקציות, ולנצל את מזג האויר הנוח שמאפיין את עונת השנה. כניסה לאתרים, ניעות, ביקור במסעדות, כל אלה עולים כסף, שמעמיס אף הוא על התקופה העמוסה מלכתחילה.

לאחר בחינת ההוצאות והגעה לתחשיב הגיוני (אליו ניתן להוסיף בנקל בור בן כמה אלפי ₪ שנותרו מחודשי החופש הגדול), מומלץ להעריך מהו הסכום הנכון והמתאים בעבור המשפחה לתשלום החודשי בגין הלוואה לחגים, ולבצע פריסה של סכום ההלוואה בהתאם.

הלוואות פרטיות

הלוואות לחגים מומלץ ליטול באמצעות גופים אשר מספקים הלוואות פרטיות, שהן למעשה הלוואות חוץ בנקאיות. הלוואה חוץ בנקאית היא הלוואה אשר כשמה כן היא: הלוואה שניתנת במסגרת שאינה הבנק. אין הכוונה כמובן להלוואות הניתנות בין בני משפחה או חברים, כי אם להלוואות מסודרות ומתועדות, כנגד הסכם הלוואה כתוב, ובתמורה לריבית מוסכמת.

הלוואות פרטיות חוץ בנקאיות ניתן לקבל באמצעות חברות וסוכנויות הביטוח, חברות אשראי וחברות השקעה והון פיננסי, המציגות איתנות כלכלית וחוסן פיננסי, מה שמאפשר להן להעמיד לרשות הציבור הון משמעותי, ולהציע תנאים תחרותיים לענף ההלוואות והאשראי.

הלוואות לחגים הניתנות באופן פרטי על ידי גורם חוץ בנקאי אינן מצריכות את אישור הבנק אך הם כן מתועדות ברישומי הבנק.

האלטרנטיבה להלוואה זו, היא פריסת ההוצאות שלנו בתשלומים של צקים דחויים, שלבנק אין אפשרות לדעת על כמות הצ'קים שהוצאנו ובאילו סכומים מדובר ולכן, תשלום הוצאות בפריסת תשלומים בצקים, היא הלוואה חוץ בנקאית לכל דבר ועניין שאינה מתועדת ע"י המערכת הבנקאית ולכן המערכת הבנקאית, כדי לצמצם את התופעה, הפעילה שלל של סנקציות, כדי להרתיע מפני שימוש רחב של כלי זה.

ולכן אלטרנטיבה נוספת, היא לקיחה של הלוואה חוץ בנקאית, כאשר הלוואות כאלה ניתנות כנגד יכולת החזר מוכחת- עבודה קבועה ורציפה ותלושי שכר מסודרים. הלוואות לחגים בדרך כלל ניתנות בסכומים נמוכים יחסית (עד עשרים אלף שקלים לרוב) ועל כן אינן מצריכות העמדת בטחונות ושעבוד של נכסים וכספי חיסכון.

סוכנות הביטוח פיקסמן מעמידה לרשות לקוחותיה ניסיון רב שנים, לצד איתנות כלכלית ומוחיות פיננסית שאין שניה לה, ומסייעת ללקוחותיה הרבים לא רק במתן הלוואות לחגים ולמטרות נוספות, כי אם גם בייעוץ והכוונה בתחום הפיננסי, פתרונות אשראי ופתרונות ביטוחיים.

בפיקסמן מאמינים בהתאמה אישית ובתפירה של הלוואה ייעודית למידות של כל לקוח ולקוח, ועל כן ניתן למצוא בפיקסמן מגוון רחב של סוגים ומבנים להלוואות, לרבות הלוואות שמועד החזרתן יחל רק כארבע שנים לאחר נטילתן בפועל. נוסף לזאת פיקסמן מספקת הלוואות לעובדי מדינה, הלוואות לסטודנטים, הלוואות לצרכי דיור, הלוואות לרכישת רכב, הלוואות לכל מטרה ושלל אפשרויות נוספות להלוואות מותאמות אישית, משתלמות, בתנאים נוחים.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות