הלוואה מהקופה הפנסיונית שלי

אנחנו בסוכנות לביטוח פיקסמן עוסקים בסיוע בקבלת הלוואות לכול מטרה דרך בתי השקעות וחברות ביטוח.

כדי לקבל את ההלוואה, חשוב שיהיה ברשותך חיסכון פנסיוני, כמו: קופת גמל, השתלמות, מנהלים או פנסיה.

בהכללה, ניתן לומר כי בתי ההשקעות וחברות הביטוח מעניקות הלוואות בגובה 30% מסך התגמולים שנצברו בתכניות הפנסיוניות השונות. (בניכוי כספי פיצויים).

ההלוואה מתייחסת לכספי התגמולים בלבד ולא לכספי הפיצויים, משום שאדם  שמתפוטר, חייב לקבל את הפיצויים שלו וכשישנה הלוואה, לא ניתן לפדות או להעביר את תכנית החיסכון לחברה אחרת.

היות שמרבית החברות אינן מעניקות הלוואות שהם נמוכות מ10,000 ש' (בהכללה, בלי להתייחס לחברה זו או אחרת), ניתן לומר שעמית שחוסך בקרן פנסיה או כול קופת גמל אחרת, צריך לחסוך במשך תקופה מינימלית של 4 שנים, כדי שיוכל לקבל הלוואה, או לחלופין, הסכום המינימלי לקבלת הלוואה, הוא חיסכון פנסיוני בגובה של 34,000 ש'.

אלו הלוואות בהוראת קבע, כלומר הלוואות שנגבות ע"י המוסדיים, דרך הרשאה שהלווה מקים בחשבון הבנק שלו.

המוסדיים מסרבים לקבל כרטיס אשראי לצורך גביית התשלומים החודשיים בגין ההלוואה, משום שלכרטיס אשראי יש תוקף ולעתים יש בעיה של גביית הכספים, דרך הכרטיס בגלל שלל סיבות .

בכול מקרה, המוסדיים מנסים למזער נזקים וכמה שפחות להתעסק בגביה בעייתית ולכן תנאי לקבלת ההלוואה, היא הצגת הרשאה חתומה ע"י הבנק.

אבל זה לא העיקר, שכן אם עמדתם בכול התנאים, עדיין לא מובטח שחברת הביטוח, שבה אתם חוסכים, תוכל לתת לכם את ההלוואה שאתם מבקשים.

הסיבה לכך, היא שאומנם יש ברשותכם חיסכון פנסיוני, אבל הוא אינו מהווה מבחינת חברות הביטוח או בתי ההשקעות, ביטחונות להלוואה.

הסיבה נעוצה בתקנה שהוציא הפיקוח על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, כבר בשנת 2015 ושנכנס לתוקף בשנת 2017, לפיה לא ניתן לשעבד את החיסכון הפנסיוני להלוואה.

יתירה מזאת, במידה והלקוח לא עומד בתשלומים או ביצע פשיטת רגל או שפשוט ברח לחו"ל, חברת הביטוח או בית ההשקעות, לא רשאים לחלט כספים בגין חובות שצבר העמית, מתוך החיסכון הפנסיוני שברשותו…

ההלוואה שניתנת היא בפירוש לא מתוך הכספים שחסך, אלא מכספי חברת הביטוח.

לכן כשלקוח לא משלם את ההלוואה שקיבל מחברת הביטוח, החברה לא יכולה לבצע נגדו כלום, חוץ מלתבוע אותו בבית משפט, ומשם בסיוע הליכי הוצאה לפועל, לנסות ולעקל לו כספים ונכסים שברשותו, אבל בשום אופן, לא ניתן לגבות את החוב מתוך הכספים שלו שנחסכים לפנסיה בחברת הביטוח, שממנה לקח את ההלוואה שלו.

זה מהווה בעיה גדולה לחברות הביטוח והם בתורם מערימים קשיים על הלווה, שממתין לקבלת הלוואה, משום שלא כמו המערכת הבנקאית, אין הם מכירים את היסטוריית האשראי של הלקוח ומפחדים הם מחדלון פירעון של הלקוח, שיציב אותם בסיטואציה בעייתית ולכן מרבית החברות חדלו מלתת הלוואות לעמיתים..

 

חלון פנימי (iframe)

 

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות