פותח בית עסק חדש? חשוב שתחשוב על ההיבטים הבאים

הקמה של עסק חדש היא תהליך מורכב ומלא מהמורות, אך זהו גם שלב מרגש של הגשמת חלומות ושל אפשרויות חדשות שרק מחכות כדי להתממש! רוצים לדעת איך פותחים עסק? אנחנו כאן כדי לענות על השאלות הבסיסיות ולעזור לכם להגיע ליעד.

אפיון ותכנון עסקי

הצעד הראש והכי בסיסי בפתיחה של עסק הוא כמובן להשקיע הרבה מחשבה במהות של בית העסק. מהו התחום שבו תתמקדו? מיהו קהל היעד? איזה שירותים אתם מעוניינים להציע?

אם אתם בקיאים בתחום הספציפי בוודאי יהיה לכם קל יותר לענות על השאלות הללו, ובכל זאת אנחנו ממליצים שלא להקל בכך ראש. הכנה של תוכנית עבודה מסודרת תסייע לכם לצלוח הרבה מכשולים ולהיות ממוקדים במטרה שלכם.

אפיון העסק העתידי הוא גם שלב חשוב בהכנת תוכנית עסקית מפורטת שתכלול את הפרטים הטכניים כמו העלויות, התקציב שעומד לרשותכם, צפי להוצאות שוטפות וצפי להכנסות, ומה גובה המימון שתוכלו לקבל. מומלץ בחום לפנות לאנשי המקצוע כדי לקבל את הייעוץ הפיננסי המתאים, כזה שיאפשר לכם לבנות תוכנית ריאלית שתוכלו לעמוד בה.

איך פותחים עסק ברשויות?

בית עסק הוא ישות שעומדת בפני עצמה הן מבחינת החוק והן מבחינת רשות המיסים, ולכן אחד השלבים בהקמת העסק כולל גם את הצדדים הביורוקרטיים כדי ליצור את הישות העסקית הזו. הדבר דורש מכם לפתוח תיק במס הכנסה, מע"מ ובביטוח הלאומי, וכמובן שיש הבדל בין סוגים שונים של עסקים – ישנם עסקים אשר פטורים מתשלום מע"מ, עוסק מורשה שאינו פטור ממע"מ, וחברה בע"מ. הסיווג של העסק נקבע בהתאם למספר קריטריונים, ביניהם תחום העיסוק ומחזור העסקאות הצפוי. רואה חשבון הוא איש המקצוע שילווה אתכם בתהליך ההקמה, ובהמשך יסייע לכם לבצע רישום מסודר של הכנסות והוצאות, וכן להגיש את הדו"חות השנתיים בהתאם לחוקים ולתקנות.

שיווק, שיווק, שיווק

כאשר אתם שואלים את עצמכם איך פותחים עסק, חשוב לא פחות לשאול איך הכי נכון לשווק אותו. הרי כדי להתקיים העסק שלכם זקוק לקהל לקוחות נאמן ורחב ככל האפשר, כדי שתוכלו להתבסס בשוק ולהרוויח.

השלב הראשון הוא מיתוג העסק, שמתחבר באופן ישיר לשלב של האפיון. המיתוג צריך לבטא את הערכים של בית העסק, ולשדר את המסרים הללו ללקוחות הפוטנציאליים באופן הטוב ביותר. תהליך המיתוג כולל בין השאר עיצוב של לוגו, והחלטה על הקו העיצובי שילווה את כרטיסי הביקור, מודעות מודפסות, אתר האינטרנט והעמודים ברשתות החברתיות. כאשר המיתוג נעשה בצורה נכונה וטובה הוא מאפשר להשתמש בו במגוון של מדיות וסוגי פרסום.

את הדרכים הספציפיות לשווק את העסק החדש צריך להתאים לתחום העיסוק, ולמפות את קהל הלקוחות הפוטנציאליים. הגעה לצעירים ברשתות החברתיות דורשת אסטרטגיה שונה מאוד מהגעה לקהל של תושבי שכונה מסוימת, לדוגמה. זוכרים את שלב האפיון? גם כאן הוא ישרת אתכם היטב בקבלת ההחלטות.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות