ייעוץ כלכלי מקצועי – איך לבחור נכון יועץ כלכלי?

אומרים שניהול של משפחה הוא כמו להיות מנכ"ל של עסק גדול ומורכב, מהבחינה הזאת שהוא דורש קבלת החלטות במגוון תחומים ומתוך ראייה כוללנית ואיזון בין שאיפות ורצונות מנוגדים. ההיבטים הרבים נוגעים הן לתחום הכלכלה, חשבונאות ומימון, הן ניהול מערכת בריאות (בעיקר באתגרי הקורונה), ניהול יחסי אנוש (בין ההורים, בין אחים וכו'), ניהול מחלקת תשלומים וגבייה ועוד. ובמילים פשוטות יותר, כדי לנהל תקציב משפחתי צריך לקבל הדרכה. התנהלות כלכלית שאיננה מאוזנת יכולה להוביל את המשפחה בזמן קצר להתרסקות כלכלית וכל ההשלכות הנלוות לכך. 

מתי פונים ליועץ כלכלי?

במצב אידיאלי פונים ליועץ כלכלי בתחילת הקמת הקן המשפחתי, כשהילד או הילדים עדיין קטנים. יועץ כלכלי מקצועי לכלכלת משפחה מתחיל את תהליך הייעוץ בהבנת המצב העכשווי, הרצונות, הציפיות ורמת החיים שבני הזוג שואפים אליה, החלק המקצועי בשלב זה הוא הדרכה לגבי אופן חישוב ההוצאה השנתית, המורכבת מהוצאות קבועות ושוטפות – כמו חשמל ומזון, וכן הוצאות חגים, חופשות, תרבות ופנאי וכו' בלת"מים ועוד. יועץ מקצועי לא מביע את דעתו האישית לגבי גובה ההוצאות, שכן, גובה ההוצאות הוא אינדיבידואלי ומשתנה מאדם לאדם וממקום למקום. השלב הבא הוא עבודה משותפת של מחשבה האם וכיצד אפשר לצמצם בהוצאות ועדיין להישאר ברמת החיים הרצויה. 

יועץ כלכלי למשכנתאות

השלב הסופי של הייעוץ, הוא חישוב ההכנסות וחשיבה על רעיונות יצירתיים להגדלת ההכנסה החודשית, כשהמטרה היא שההכנסות יגדלו על ההוצאות. במצב אידיאלי הפנייה ליועץ היא כאמור, בתחילת הקמת המשפחה, בשלב זה רבים נמצאים עדיין לפני רכישת בית, וכאן יש יתרון גדול לליווי כלכלי של יועץ שנותן גם שירות ייעוץ משכנתאות, כי לאחר שמגיעים לתכנית מאוזנת ניתן לתכנן באופן מושכל קנייה של בית. יועץ משכנתאות שמבוסס על ידע מקצועי מחד, ומאידך על הכרה עמוקה של צרכי המשפחה הספציפית והיכולות שלה, הוא יועץ שיתפור לכם את תיק המשכנתא באופן מושלם, ויקטין את הסיכון למעידה כלכלית לרמה אפסית.       

שירות ייעוץ משכנתאות, מה זה כולל?

יועץ משכנתאות מקצועי יודע איך לחסוך אלפי שקלים בסך ההחזר הכללי של המשכנתא. הוא מתמצא במה שנקרא: "תמהיל הריביות" כלומר לאיזה ריבית תהיה צמודה המשכנתא החודשית, ובדרך כלל מרכיבים אותה מכמה סוגים של ריביות. הוא מגיע לבנק עם דרישות משלו, מתוך הבנה איזה תמהיל יהיה הכי חסכוני ללקוח לאורך שנים. השלבים בייעוץ משכנתא הם: פגישה להכרת הלקוח, הון עצמי שלו, הכנסות, הוצאות וגובה היכולת (ובמקרה שלנו ההכרה כבר קיימת, כאמור). השלב הבא הוא בדיקת האפשרויות בשוק, כלומר איזה דירה מתאימה ומה גובה המשכנתא הנדרש, השלב הסופי הוא גיבוש תמהיל נכון ופנייה לבנק. ואז, ליווי עד לקבלת אישור עקרוני. העבודה המקצועית של היועץ הסתיימה כאן בעצם, אך הוא מלווה את הלקוח עד קבלת המשכנתא בפועל. לאחר קבלת האישור העקרוני, העבודה העיקרית היא של הלקוח, הוא צריך להמציא את המסמכים הנדרשים בזמינות מידית עד שיראה מספר בעל 6-7 ספרות בחשבון… ולנו לא נותר אלא לאחל קנייה מהנה.   

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות