הלוואות לאנשי כוחות הביטחון

השירות בכוחות הביטחון מקנה מספר יתרונות ברורים, ולצידם מספר חסרונות כמו עבודה קשה ושוחקת. וכמובן שמפעם לפעם עולה הצורך לקחת הלוואה עבור מטרות שונות ומשתנות – חופשה, לימודים, שיפוץ וכו'. מה אתם צריכים לדעת על האפשרויות של הלוואות עבור אנשי כוחות הביטחון? לאן כדאי לפנות? איך לתכנן את גובה ההלוואה? כל התשובות – בהמשך הכתבה!

אילו ערוצים עומדים לרשותכם?

ככלל, כדאי לדעת כי עבודה בכוחות הביטחון נחשבת לעבודה יציבה ובטוחה, עם משכורת קבועה ופעמים רבות גבוהה מהממוצע בישראל. ולכן לרוב יהיה קל יותר לקבל הלוואה בתנאים טובים, דרך מגוון של ערוצים וגופים פיננסיים.

האפשרות המובנת מאליה היא כמובן פנייה אל הבנק בו מתנהל החשבון שלכם, אך אנחנו ממליצים לבחון אפשרויות בבנקים מתחרים.

לצד זה ישנם מסלולים של הלוואה חוץ בנקאית, דרך חברות האשראי וחברות הביטוח, או דרך חברות פיננסיות גדולות אשר מציעות מסלולים של הלוואה. לעיתים המסלול החוץ בנקאי יעניק לכם תנאים טובים על פני המסגרת הבנקאית, וכמובן שזהו מסלול שפותח אפשרויות כמו הלוואות למוגבלים או לאוכלוסיות נוספות שסורבו במסלול הבנקאי.

לעיתים ישנה אפשרות ללוות כספים דרך הגופים אשר מנהלים את הביטוחים והפנסיה שלכם, או דרך קרנות ההשתלמות וקופות הגמל. לעיתים זו אפשרות מומלצת – אך חשוב לבחון את האותיות הקטנות.

בצעו סקר שוק

לפני שתחליטו היכן לקחת את ההלוואה אנחנו ממליצים לערוך סקר שוק ולבחון את האפשרויות השונות שעומדות לרשותכם.

כאמור, אתם נחשבים לקהל יעד מבוקש ולכן רוב הגופים הפיננסיים ישמחו להעניק לכם הלוואה ותוכלו להתמקח על התנאים – הן על גובה הריבית והן על ההחזר החודשי. כמובן שהדבר תלוי גם במצבכם הכלכלי ובהיסטוריית האשראי.

הלוואה היא מוצר, והריבית היא התשלום בעבור המוצר הזה. ולכן חשוב להתייחס אל ההלוואה בצורה כזו. כמו שהייתם מרגישים בנוח לעבור בין חנויות שונות ולהסתכל על המחיר ועל איכות המוצרים, כך בדיוק צריך לנהוג עם לקיחת הלוואה. לבדוק היטב מה מציעים לכם בכל מקום ועד כמה ההצעה אטרקטיבית. אתם לא חייבים לבחור במקום הראשון שנותן לכם הצעה.

כמו כן כדאי לדעת כי ישנם ערוצים שונים שמותאמים לצרכים שונים. למשל אפשרויות מימון לרכב הן שונות מאוד מהלוואות לצורך הקמת עסק או לצורך לימודים, וכמובן שעולם המשכנתא הוא עולם שלם העומד בפני עצמו. ולכן כאשר עושים את סקר השוק כדאי לקבל הצעות כלליות אך גם הצעות אשר ממוקדות בסיבה בגינה אתם רוצים לקחת את ההלוואה.

קבלת תנאים מועדפים

השירות בכוחות הביטחון בהחלט משחק כאן תפקיד, וכפי שהסברנו אתם קהל יעד מבוקש מאוד בשוק הפיננסי. לצד העבודה הקבועה, עובדי כוחות הביטחון הם גוף עם כוח קנייה גדול מאוד ולכן לגופים כמו בנק אוצר החייל משתלם מאוד להציע תנאים טובים בפתיחת חשבון, מתן הלוואות וכו'. מומלץ מאוד לבדוק אפשרויות דרך מועדון "חבר", אשר פעמים רבות תוכלו לקבל דרכו מגוון רחב של הטבות ואפשרויות משתלמות.

כתלות במטרת ההלוואה, תוכלו לבחון גם אפשרות של מענקי מדינה או לקיחת הלוואה מקרנות של המדינה למטרות כמו לימודים, הקמת עסק לאחר השחרור וכדומה. זהו תחום מעט מורכב מאחר ויש מגוון של אפשרויות והן משתנות בהתאם למשך השירות, התפקיד, הדרגה וכו'. חשוב לנו שתהיו מודעים לכך שהאפשרות הזו קיימת, כדי שתוכלו לבחון באופן ספציפי האם היא רלוונטית ומשתלמת עבורכם.

וכפי שציינו, מומלץ מאוד לבדוק מסלולי מימון ספציפיים בהתאם לצורך – משכנתא, מימון לרכישת רכב, לימודים, הקמת עסק וכו'.

איך לדעת כמה כסף לבקש?

כאמור לקיחת הלוואה היא בעצם רכישה של מוצר, כאשר את ההחלטה כמה כסף לרכוש – צריך לעשות בהתאם לצורך שלכם מצד אחד, ובהתאם ליכולת הכלכלית שלכם להחזיר את ההלוואה מן הצד השני.

לעיתים הצורך הוא הלוואה של סכומים קטנים בגובה אלפי שקלים בודדים, שניתן לפרוס בקלות לתשלומים של כמה מאות שקלים בכל חודש. כאן לרוב השאלה כמה כסף ללוות היא פשוטה, מאחר והיא נובעת מצורך ספציפי כמו רכישה של מוצר מסוים, חופשה וכו'.

השאלה מסובכת יותר כאשר אתם נכנסים לפרויקט משמעותי כמו פתיחת עסק, שיפוץ או רכישת דירה וכו'. ככל שסכום ההלוואה גבוה יותר, כך אנחנו ממליצים להקדיש לכך יותר זמן בהכנות. יש באינטרנט מגוון רחב של מאמרים אשר יסייעו לכם להבין למה אתם נכנסים בהתאם לאופי הפרויקט, ויסייעו לכם לבצע את החישובים וההערכות לגבי הסכומים הדרושים לכם.

פעמים רבות כדאי להסתייע באנשי מקצוע על מנת לקבל הערכה של הסכום, ובהמשך הדרך כדי להתמקח על תנאי ההלוואה.

ככל שגובה ההלוואה עולה – כך עולה גם הסיכון. ולכן אם תחליטו להיעזר באיש מקצוע בשלבי ההכנה אומנם תצטרכו לשלם יותר בטווח המיידי, אך לטווח הרחוק זוהי החלטה שתחסוך לכם כסף רב, כאב ראש, טרטור ומפח נפש. ולכן אנחנו ממליצים לשקול את האפשרות הזו.

לקחת הלוואה בצורה אחראית

מצד אחד – השירות בכוחות הביטחון הופך אתכם ללקוחות אטרקטיביים, ותוכלו לקבל הלוואה בקלות ובמהירות ובתנאים טובים. מצד שני – זה יכול להיות פיתוי לקחת הלוואות מנופחות שיהיה לכם קשה להחזיר בהמשך הדרך.

לאורך השנים והניסיון שלנו סייענו רבות לאנשים אשר היו זקוקים ללקיחת הלוואה למוגבלים במיידי, ואשר נאבקו כדי לשפר את מצבם הכלכלי. לא פעם ולא פעמיים הבעיות הכלכליות נבעו כתוצאה מהתנהלות לא אחראית. ולכן חשוב לנו להעביר לכם את כל המידע הן ביחס לאפשרות שלכם לקבל את ההלוואה בתנאים טובים ומועדפים, והן ביחס לתכנון הכלכלי שדרוש לפני לקיחת ההלוואה על מנת לוודא כי ההחזר החודשי הוא ריאלי ביחס להוצאות השוטפות שלכם וביחס לגובה המשכורת.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות