מה זה אובדן כושר עבודה?

בימי השגרה הנוחים, אנו הולכים מדי יום לעבודה, חוזרים ממנה, מקבלים תמורה עבור עבודתנו בתאריך נקוב מדי חודש וחוזר חלילה. אך לעתים שגרה זו מופרת – אחד המקרים בהם הדבר עשוי להתרחש הוא במקרה של תאונה או מחלה חלילה, ואז האדם נדרש להתמודד עם תוצאות המצב. שגרת העבודה הרגילה מופרת, האדם לא מסוגל ללכת לעבודה – ומעבר לעגמת הנפש שהדבר גורם והכאב הפיזי, גם שכרו עשוי להיפגע. מה עושים? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על אבדן כושר עבודה, מוגש לכם מהמומחים של פיקסמן.

אובדן כושר עבודה: ההסבר המלא

אובדן כושר עבודה מתרחש, כאמור, כאשר אדם מאבד באופן מלא או חלקי את יכולותיו להתפרנס בכבוד – באופן זהה או סביר (על פי הגדרות החוק). לעתים הפגיעה היא זמנית ולעתים היא קבועה, והזכויות המגיעות לאדם בהתאם לכך. בנוסף, לעתים הפגיעה המתרחשת גורמת לאדם לא להיות מסוגל להמשיך לעבוד באותה העבודה בה עבד אך כן מסוגל לעבוד בעבודה אחרת (למשל: לא בעבודה הדורשת עבודת כפיים אך כן כזו הנעשית בישיבה), במקרים אחרים, כושר העבודה נפגע באופן מוחלט והאדם לא יכול לעבוד כלל.

מי אחראי על כיסוי אובדן כושר עבודה?

החוק בישראל מגדיר שני כיסויים עיקריים לאובדן כושר עבודה, תחתיהם נכללים תושבי ישראל המצויים בטווח הגילאים של 18 ועד לגיל פרישה. מקור הכיסוי הראשון הוא המוסד לביטוח לאומי, והשני הוא חברות ביטוח פרטיות. בנוסף, ניתן לפנות אל חברת הלוואות מוסדרת.

החוק החדש – 2008

בתחילת שנת 2008 נכנס בישראל חוק חדש העונה לשם: "חוק פנסיה חובה". החוק חולל מהפכה במשק ובמסגרתו ניתנו להמוני עובדים זכויות בתחום הפרשות הפנסיה או ביטוחי מנהלים – כשהחובה לכך הוטלה לראשונה על המעסיק, לא כהמלצה בלבד אלא כדרישת חוק. במסגרת החוק, המעסיק מחויב להפריש לעובד כספים מדי חודש הנשמרים בקרן פנסיה או בחברת ביטוח. במקביל, כל עובד בישראל נדרש להפריש סכום מסוים ממשכורתו לטובת הבטחת זכויות הפנסיה שלהם.

אובדן מלא או אובדן חלקי?

במקרה של אובדן כושר עבודה מלא, במסגרתו האדם מאבד את היכולת שלו לעבוד באופן מוחלט, הביטוח הלאומי מגדיר את מצבו של האדם תחת  – אובדן כושר מלא: 100%. מנגד, אצל קרנות הפנסיה וחברות הביטוח, לרוב, יעמדו המספרים על 75%.

לצד זאת, במצבים של אובדן כושר עבודה חלקי, לעתים קרובות האדם נאלץ לעבור לתפקיד אחר ובשל כך להשתכר פחות מאשר מה שהורגל טרם הפגיעה, או שהוא נאלץ לרדת באחוזי המשרה שלו. כך או כך, התוצאה עשויה להיות ירידה ניכרת בסכומי השכר שהיה מקבל טרם הפגיעה. במקרה של אובדן כושר עבודה חלקי, מגדיר הביטוח הלאומי את הנפגע בשיעורים של בין 60%-74%, בהתאם למקרה. בהתאם לאחוז המוגדר, האדם יקבל החזר חודשי מהביטוח הלאומי או מחברת הביטוח.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות