טיפים להתנהלות כלכלית נבונה

ההתנהלות הכלכלית שלכם יכולה להשפיע על המון היבטים בחייכם. אם אתם רוצים להבטיח את עתידכם הכלכלי, הנה כמה מהטיפים החכמים ביותר, שיאפשרו לכם להתנהל בצורה נבונה עם הכסף שלכם.

עבדו לפי תקציב

אם ההוצאות שלכם עולות על ההכנסות, לעולם לא תצליחו להתקדם. למעשה זהו אף סימן בטוח לכך שתמצאו את עצמכם בחובות. הדרך הטובה ביותר לוודא שההכנסות שלכם גדולות מההוצאות היא לעקוב אחר ההוצאות שלכם במשך חודש-חודשיים ולאחר מכן לבנות תקציב.

אם אינכם יודעים לעשות זאת בעצמכם, אתם יכולים להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום.

סגרו את החובות

אחת ההחלטות הטובות ביותר לעתיד הכלכלי שלכם היא לשלם את כל החובות. כאשר אין לכם חובות להחזיר אתם יכולים לגדול ולהגדיל את ההכנסות שלכם. התמקדו בחובות הגדולים ביותר שלכם, כמו של חברות האשראי והחזרי הלוואות עם הריבית הגבוהה ביותר. באופן כללי כאשר אתם לוקחים הלוואה, בדקו את כל האופציות שעומדות לרשותכם, לרבות הלוואה חוץ בנקאית, כדי לקבל את התנאים הטובים ביותר, ולשלם ריבית מינימלית, כמו גם להיות מסוגלים לפרוע את החוב מבלי לשלם על כך קנס.

צמצמו הוצאות

צמצום ההוצאות זו אסטרטגיה חכמה שיכולה לעזור לכם להשיג את המטרות הפיננסיות שלכם מהר יותר, כל עוד אתם באמת עוקבים אחר ההוצאות שלכם והכסף שאתם מוציאים מדי חודש. את הכסף שאתם חוסכים תוכלו להשקיע. הקפידו כל חודש להשקיע סכום כסף מסוים בתכנית חיסכון, מומלץ לבחור בתכנית חיסכון שתיתן תשואה להשקעה שלכם. כך תדאגו לעתיד שלכם, לזמן הפרישה או לכל מטרה פיננסית שעולה על דעתכם כבר עכשיו.

הציבו לעצמכם יעדי חיסכון

המחשבה על חיסכון לעתיד היא הבסיס להתנהלות כלכלית נכונה וחכמה. אם לא תציבו לעצמכם יעדי חיסכון תצטרכו לסמוך על המזל כאשר הרגעים קשים או על בני המשפחה שיחלצו לעזרה. נכון, תמיד אפשר לקחת הלוואה חוץ בנקאית בעת צרה, ובכל זאת, נחמד שיש לכם קצת כסף בצד שיכול לעזור לכם.

מעבר לכך, חיסכון יכול לאפשר לכם להגיע לגיל הפרישה כשאתם שקטים, כך שתהיו פנויים לעבוד רק במשרה ממש קטנה בתחום מעניין ומהנה עבורכם, במקום לעבוד במשרה מלאה כדי לשלם חובות.

תכננו את הפרישה שלכם

תכננו את הפרישה שלכם וחשבו כבר עכשיו כמה כסף תצטרכו כדי לפרוש בנחת ואז התחילו לחסוך. הכסף הזה יכול לשמש אתכם גם בזמני משבר, אם תאבדו את עבודתכם או תסבלו מקושי כלכלי מסיבה זו או אחרת.

התחילו לחסוך מוקדם וזכרו שאף פעם לא מאוחר מדי

מי שמתחיל לחסוך לפנסיה בגיל מוקדם לא יצטרך לחסוך כמו מי שמתחיל עם תכנית חיסכון לפנסיה בשלב יותר מאוחר בחייו. אם אתם מתחילים לחסוך בגיל מוקדם, תוכלו להפריש פחות כסף מדי חודש, כדי להגיע ליעדי החיסכון שלכם. לעומת זאת, אם תתחילו לחסוך בגיל מאוחר יותר, סכום הכסף שתצטרכו להפריש רק יגדל בהתאם. מה שאומר, שתצטרכו להפריש יותר כסף מדי חודש, כדי להשיג את היעדים שלכם. למרות שאף פעם לא מאוחר מדי, ככל שתתחילו מוקדם יותר כך התנאים שלכם יהיו יותר טובים.

עשו שיעורי בית לפני קבלת החלטות פיננסיות גדולות

החיים רצופים בהחלטות פיננסיות כאלו ואחרות, חלקן יותר גדולות, אחרות פחות. כאשר מדובר בהחלטות פיננסיות גדולות כמו רכישת טלוויזיה חדשה, רכב או אפילו בית למגורים או השקעה, עליכם לעשות שיעורי בית ומחקר לפני שאתם מקבלים החלטה. אין ספק שרכישת בית זו אחת ההחלטות הגדולות ביותר שתקבלו, ולכן יהיה עליכם לקבל ייעוץ פיננסי, לבחון את ההכנסות וההוצאות שלכם, להשיג הון עצמי, למצוא הלוואה חוץ בנקאית או משכנתא בתנאים הכי טובים ולוודא שאינכם קופצים מעל קצה גבול היכולת שלכם.

תמיד זכרו שאינכם צריכים לקבל החלטות פיננסיות גדולות בו במקום. אינכם ממהרים, הרשו לעצמכם לישון על זה, ואל תהיו נמהרים. עסקה לא טובה יכולה לעלות לכם בעתיד הכלכלי שלכם, ולהכניס אתכם לחובות גדולים. כאשר אתם לוקחים את הזמן אתם חושבים על כל האופציות שעומדות לרשותכם, שוקלים חלופות, יכולים להעריך אם זהו באמת הזמן הנכון להחלטות גדולות ועוד.

שמרו על הנישואים שלכם

מחקרים רבים מעידים על כך שאנשים נשואים מרוויחים יותר, יש להם הכנסות גבוהות יותר כזוג, יש להם פי שניים נכסים בפנסיה, והם חולקים את ההוצאות שלהם. לכן מבחינה סטטיסטית, שמירה על הנישואין שלכם היא שלב בדרך להתנהלות כלכלית מיטבית, מה גם שפרידה מגדילה את ההוצאות.

הימנעו מתשלומים

אם יש לכם מזל, ההורים שלכם לימדו אתכם כיצד להתנהל נכון עם הכספים שלכם בגיל צעיר, אם לא, ככל שתלמדו מוקדם יותר את האמנות העדינה של דחיית סיפוקים, כך ייטב לכם ויהיה לכם קל יותר להתנהל נכון מבחינה כלכלית.

בעידן של שפע קשה יותר לעמוד בפיתוי, אולם אל תתפתו להעביר את כרטיס האשראי שלכם על כל ג'ינס שאתם רואים. חכו שיהיה לכם את הכסף לרכישה במזומן, כך שתשלמו על הרכישה במזומן בבת אחת ותמנעו מתשלומים מיותרים. קחו בחשבון שאם יש לכם את הכסף בחשבון העובר ושב, אין שום סיבה שתשלמו על רכישות באשראי. ואם אתם נוהגים לרכוש באשראי למרות שאינכם יכולים לשלם, אתם עשויים לשלם על ההוצאות שלכם למשך זמן רב. לכן אל תשלמו באשראי אם אתם יכולים לשלם על הרכישה במזומן ואך תחזיקו יותר מדי כרטיסי אשראי.

התנהלות כלכלית נבונה משמעה שתדעו בכל רגע נתון לאן הכסף שלכם הולך ותקפידו לעקוב אחר ההוצאות וההכנסות. ברגע שתעקבו אחר הכסף שלכם, תוכלו לבצע שינויים קטנים שישפיעו המון על המצב הכלכלי ויאפשרו לכם לחסוך סכום כסף משמעותי לאורך זמן.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות