הלוואות לסטודנטים – כל מה שצריך לדעת

לימודים אקדמיים הם קרש קפיצה חשוב ומשמעותי לקראת העתיד המקצועי, ולא פעם הם מגדילים את הסיכוי למצוא עבודה טובה במשכורות גבוהות יותר.

אבל זו גם תקופה עמוסה שדורשת השקעה גדולה, גם מבחינת הזמן והעלויות של שכר הלימוד, וגם בגלל שבמהלך התקופה יכולת ההשתכרות של הסטודנטים יורדת משמעותית. ולכן סטודנטים רבים זקוקים להלוואות במהלך הלימודים האקדמיים. לכן ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת, כדי שתוכלו לבחור את ההלוואה המתאימה ביותר.

הלוואות בתנאים מועדפים

בראש ובראשונה חשוב לדעת שסטודנטים נחשבים לאוכלוסייה שכדאי לתת לה הלוואות. הסיבה לכך היא בגלל שבדרך כלל סטודנטים הם אנשים צעירים בתחילת הקריירה המקצועית, והלימודים האקדמיים מגדילים את פוטנציאל ההשתכרות שלהם. לבנקים ולמוסדות פיננסיים כדאי למשוך אליהם את הסטודנטים בתור לקוחות, להציע הלוואות בתנאים נוחים וטובים – מתוך כוונה שאותם אנשים יישארו לקוחות גם בהמשך, כאשר יסיימו את הלימודים ויעבדו בעבודות עם משכורות קבועות וטובות. 

ולכן כאשר פונים לחפש הלוואה, חשוב מאוד להדגיש שאתם סטודנטים – הדבר יפתח בפניכם דלתות רבות, וברוב המקרים תוכלו לקבל הלוואות בתנאים מצוינים הן מבחינת גובה הריבית והן מבחינת גובה ההחזר החודשי. כמובן שישנם מצבי קיצון שבהם סטודנטים לא ייהנו מתנאים טובים, למשל כאשר הצורך הוא הלוואה מיידית במזומן למוגבלים, או סטודנטים שנמצאים בחובות ומתנהלים נגדם הליכי הוצאה לפועל.

היכן לקחת את ההלוואה?

הלוואה היא שירות, ולכן חשוב מאוד לעשות סקר שוק לפני שבוחרים. הנטייה הטבעית של רובנו היא לפנות אל הבנק שבו מתנהל החשבון שלנו ולבקש הלוואה, במיוחד כאשר מדובר בסכומים קטנים יחסית. אך לא תמיד נקבל כך את ההצעה הטובה ביותר. מלבד הפנייה לבנקים, כדאי לבחון אפשרויות של פנייה לגופים פיננסיים נוספים כמו חברות כרטיסי אשראי וחברות ביטוח, אשר מציעות הלוואות חוץ בנקאיות. אחרי שבחנתם כמה אפשרויות, כדאי לעשות השוואה בין הריבית וגובה ההחזר החודשי, כך שתוכלו לבחור את המסלול המשתלם ביותר עבורכם.

לאחר שתחליטו היכן לקחת את ההלוואה, כדאי לברר מהם המסמכים שתצטרכו להגיש כדי להוכיח שאתם לומדים במוסד אקדמי, על מנת שתקבלו את כל ההטבות וההצעה הטובה ביותר.

לאיזה צרכים אפשר לקבל הלוואה?

המחשבה הראשונה היא כמובן שההלוואה מיועדת לצורך תשלום שכר הלימוד, ואכן פעמים רבות זוהי הסיבה. אך לסטודנטים יש מגוון של הוצאות מלבד שכר הלימוד, ובהחלט ניתן לבקש הלוואה בתנאים טובים בעבור הוצאות כמו קורסי מכינה ופסיכומטרי, ציוד לימודי או גישור על פערים בהכנסה.

האם הלוואה היא הפתרון היחידי?

כמובן שהפתרון הזמין והנוח ביותר הוא לקיחת הלוואה, אך לא תמיד זהו המסלול הטוב ביותר. במקביל לפנייה לבנקים ולגופים פיננסיים נוספים, כדאי לבחון אפשרויות נוספות שזמינות לסטודנטים.

לדוגמה, חיילים משוחררים זכאים למשוך את כספי הקרן לטובת לימודים – הן לימודי פסיכומטרי ומכינה אקדמית, והן לימודים אקדמיים.

בנוסף, ישנם מקומות עבודה אשר מציעים מלגה לעובדים שילדיהם התחילו לימודים אקדמיים.

וכמובן שישנן קרנות ועמותות שונות אשר מציעות מלגת לימודים בתמורה לפעילות התנדבותית. אחד הפרויקטים הכי מוכרים הוא פרח, אך יש עוד הרבה אפשרויות שונות.

סטודנטים שנמצאים במצב סוציו-אקונומי נמוך, זכאים פעמים רבות למלגות וסיוע מהמדינה או מהרשות המקומית, וזה גם נושא שכדאי לבדוק.

הרבה מהמידע נמצא בחיפוש באינטרנט, ואפשר גם לפנות לאגודת הסטודנטים כדי לקבל עוד מידע והכוונה.

מה גובה ההלוואה שכדאי לקחת?

זו שאלה חשובה מאוד, אבל התשובה מורכבת. קודם כל אתם צריכים לבחון מהי הסיבה שבגללה אתם זקוקים להלוואה, ולחשוב מהו הסכום לו אתם זקוקים. אם מדובר בכיסוי שכר הלימוד אז החישוב הוא פשוט יחסית.

אבל מצד שני צריך לזכור שכל הלוואה צריך להחזיר. ככל שתיקחו הלוואה בסכום גבוה יותר – כך תצטרכו להחזיר יותר כסף בכל חודש, או להמשיך ולשלם לאורך זמן רב יותר.

ולכן אתם צריכים לקחת בחשבון גם את הכסף שאתם יכולים להרוויח במהלך תקופת הלימודים.

המטרה היא לשלם את ההוצאות, אבל להישאר מאוזנים מבחינה כלכלית. לקיחת הלוואה גדולה מדי והתחייבות להוצאות גבוהות היא דבר שיכול להוביל אתכם למצוקה כלכלית, הצטברות של חובות ובסופו של דבר צורך בלקיחת הלוואה למוגבלים.

איך מתמודדים עם מצוקה כלכלית?

אנחנו כמובן מקווים ומאחלים לכם שלא תצטרכו להתמודד עם הסיטואציה המורכבת הזו, ותעברו את תקופת הלימודים בצורה שקטה ונינוחה. אך אם בכל זאת נקלעתם למצוקה כלכלית בעקבות הלימודים האקדמיים וההוצאות הגדולות, זה הזמן לחשב מסלול מחדש.

קודם כל בדקו איך אתם יכולים להפחית את ההוצאות השוטפות – למשל לחזור לגור עם ההורים, לשכור דירה עם שותפים וכו'. במקביל בדקו איך אתם יכולים להגדיל את ההכנסות, האם יש לכם אפשרות לעבוד שעות רבות יותר? בהרבה מוסדות להשכלה גבוהה יש מסלולים שמיועדים לאנשים עובדים, ומטרת המסלולים היא לפרוש את תוכנית הלימודים כך שתוכלו להמשיך ולעבוד בהיקפים גבוהים. אולי הלימודים יימשכו זמן רב יותר, אך אתם תוכלו לשמור על עצמאות כלכלית.

במידה ונקלעתם למצוקה חריפה ואתם זקוקים ללקיחת הלוואה מיידית במזומן למוגבלים, אנחנו ממליצים בחום שלא להתפתות לכל הצעה אלא לבחון את האפשרויות בכובד ראש, ואף להסתייע באיש מקצוע שיסייע וילווה אתכם, כדי למנוע לקיחת הלוואות בריביות גבוהות.

כמובן שאנחנו חוזרים ומדגישים שוב, כי מומלץ מאוד לקחת הלוואות בצורה אחראית ושקולה, כדי להישאר עצמאיים מבחינה כלכלית ולא להגיע לסיטואציה בה יש צורך בלקיחת הלוואה למוגבלים. הרי המטרה שלכם היא לבנות את העתיד המקצועי והכלכלי שלכם, ולסיים את הלימודים האקדמיים במקום טוב, שיהווה מקפצה ונקודת התחלה טובה לקראת מציאת עבודה יציבה ומכניסה.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות