תוכנית עסקית למשקיעים בסטארט אפ

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

תכנית עסקית לאנשים שמעוניינים להשקיע בסטארט אפ היא למעשה מפת דרכים בעלת ציונים ונקודות מדויקות לצורך קביעת מטרות והשגתן במהלך הדרך או בסופה. תוכנית עסקית לסטארט אפ מרכזת רשימה של מהלכים טקטיים ואסטרטגיים לתכנון העסק ולצמצום אי הוודאות לעתיד הרחוק יותר. התכנון העסקי אף מסייע לקבוע את סכום ההון שדרוש לחברה על מנת לפעול בצורה יעילה ואף מתייחס לאסטרטגיות יציאה אופטימליות. 

כתיבת תוכנית עסקית למשקיעים – מדוע?

בניית תוכנית עסקית אינה דבר פשוט כלל והיא אף דורשת משאבים רבים והרבה זמן. עם זאת, המשאבים והזמן שדורש התכנון העסקי מהווים השקעה מניבה הן לטווח הקצר ובמיוחד לטווח הארוך. מדובר בעצם בתוכנית כתובה שמסייעת לארגן את כל התכנונים, המחשבות וההנחות לגבי ההתנהלות ולנתח אותם בצורה ריאלית, אובייקטיבית וללא רגשות אישיים.

התוכנית העסקית מהווה למעשה מעין הבטחה לכך שהעסק החדש יצליח ויוכל להשתלב בעולם העסקים התחרותי והקשוח. זהו בעצם תיאור כתוב של עתיד העסק ומפת ציוני דרך ליעדים רצויים שונים במהלך שנות התפתחותו של העסק.

תוכנית עסקית לסטארט אפ – מה שצריך להיות בה

ישנם 7 נקודות חשובות ודי בסיסיות שיש להתייחס אליהן בעת כתיבת תוכנית עסקית שתעניין משקיעים פוטנציאליים במיזם שלכם – 

  1. תיאור משימות ויעדים – לפני הכול, התוכנית העסקית אמורה לגרום למשקיע הפוטנציאלי להשתכנע שהרעיון אינו רק בגדר חלום, אלא הוא ישים גם במציאות. על כן, יש לפרט את כל התכנונים, היעדים והשאיפות לגבי אותו רעיון בכדי שהוא אכן יבטיח למשקיעים כי ניתן להרוויח כסף דרכו.
  2. ניתוח שוק – עריכת מחקר לגבי קהל היעד שירכוש את המוצר או השירות. האם קיים שירות או מוצר דומה בשוק? אילו שכבות באוכלוסייה יוכלו להרשות לעצמם ליהנות ממנו? האם הצורך במוצר מתמקד באזור מגורים מסוים? וכן הלאה.
  3. תחזית כספית – לאחר ניתוח השוק יש צורך לערוך תחזית כספית ולהעריך את עלות הפעלת העסק – ההון הראשוני, סכומים שיידרשו בנקודות התקדמות שונות וכדומה. כדאי לזכור, כי מדובר בהערכות בלבד ולרוב הסכומים יהיו גבוהים יותר מהמשוער.
  4. הבנת התחרות הקיימת – בשלב זה, יש לפרט מיהם המתחרים של העסק, היכן הם נמצאים וכמה הם גובים עבור שירות או מוצר דומה. כמובן שיש צורך לגרום לקורא להשתכנע כי החברה תוכל להתמודד בהצלחה בתחרות זו.
  5. הגדרת תיק מוצרים/שירותים – זהו תהליך מעשי יותר של פירוט המוצרים והשירותים אותם מציע העסק ללקוחות, על מנת להבין את הצרכים שלהם.
  6. תוכנית תפעול וניהול – אלה תוכניות שמפותחות כדי להסביר ולהבהיר כיצד העסק מתנהל ואיך הוא מתפקד באופן מתמשך.
  7. ערוצי מכירה ושיווק – לאחר הערכת כל המשימות והצרכים, יש צורך להבין מהם ערוצי השיווק הנכונים ולתכנן את אופן השיווק המיטבי שיסייע לעסק לפתח ולהגדיל את המכירות שלו.

השארת תגובה