מתי כדאי לקחת הלוואה חוץ בנקאית?

בעבר הבנקים היו הגוף העיקרי שמציע הלוואות, אך בשנים האחרונות אנחנו רואים כניסה של כמה וכמה שחקנים חדשים לתחום הזה. המשמעות היא הרחבה של האפשרויות, וכמובן תחרות שמובילה למתן תנאים טובים יותר ללקוחות. מתי כדאי לבחון את האפשרות של הלוואה חוץ בנקאית? אילו אפשרויות נוספות מלבד הבנק עומדות בפניכם? מתי הלוואה לכל מטרה היא רק סיסמא ומתי היא המסלול המתאים?

הלוואה לכל מטרה

זו כבר הפכה להיות הסיסמא של כמה וכמה חברות המציעות הלוואה חוץ בנקאית, והחדשות הטובות הן שזה באמת כך. יש היום כמה תוכניות ומסלולים שמאפשרים לכם לקבל הלוואה בהיקפים משתנים, לפרקי זמן משתנים. חופשה, רכישת רכב חדש, שיפוץ קטן בבית, לימודים ועוד הרבה אפשרויות שונות ומלהיבות.

במיוחד כאשר מדובר בהלוואות בסכומים קטנים, ישנן היום מספר חברות המאפשרות לקבל את ההלוואה בתנאים נוחים ובאופן כמעט מיידי, דרך האינטרנט או המוקד הטלפוני. כמובן שגם זה יתרון עצום לעומת הצורך לגשת לבנק באופן מיוחד ולהמתין בתור, ואז להמתין לאישור ההלוואה.

איך תדעו מה מתאים לכם?

הלוואה היא למעשה מוצר שהבנק וחברות פרטיות מציעים לכם. ובדיוק כמו שעושים סקר שוק לפני רכישה בסכום גבוה, כך גם חשוב ומומלץ לעשות סקר שוק לפני לקיחת ההלוואה.

ישנם מצבים שבהם הבנק יציע לכם את התנאים הטובים ביותר הן מבחינת הסכום שתוכלו ללוות והן מבחינת הריבית וגובה התשלום החודשי. אך יש גם מצבים אחרים שבהם דווקא חברה חיצונית המציעה הלוואה לכל מטרה תספק את התנאים הטובים ביותר.

כאשר אתם פונים לערוך את סקר השוק תגיעו עם נתונים מוכנים לגבי גובה ההלוואה וגובה ההחזר החודשי, ובהתאם תוכלו לערוך השוואה לגבי העלויות והתנאים הנוספים.

הלוואה למטרה ספציפית

בדיוק כמו שמשכנתא היא הלוואה גדולה כדי לרכוש או לשפץ בית, כך יש גם מסלולים נוספים שנותנים מענה לצורך ספציפי כמו לימודים או קניית רכב. לרוב מסלולים של הלוואה לכל מטרה רלוונטיים בעיקר להלוואות בסכומים קטנים לטווח הקצר, אך כאשר מדובר בסכומים גבוהים יותר – יכול להיות שזה לא המסלול המתאים, והעלויות יהיו גבוהות יותר, והתנאים פחות טובים.

ניקח כדוגמה רכישת רכב חדש, כאשר יש היום אפשרויות מימון שונות דרך הבנק אך גם אפשרות של הלוואה חוץ בנקאית. פעמים רבות חברות ליסינג ויבואני רכב פונים אל חברות מימון פרטיות כדי ליצור מסלולים בתנאים מועדפים עבור הלקוחות שלהם. 

בעבור עסקים ובעבור אנשים שזקוקים להלוואה כדי לפתוח עסק חדש חשוב מאוד לפנות אל גורמים המתמחים בכך, שיש להם את הניסיון בהלוואות עסקיות. ויותר מכך, שמציעים תנאי מימון שרלוונטיים לעולם העסקי, במיוחד כאשר מדובר בתהליך של הקמת עסק חדש.

בשולי הדברים נזכיר גם את האפשרות של "הלוואה חברתית", המעניקה תנאים טובים יחסית אך הקריטריונים לקבלת ההלוואה הם נוקשים.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות להלוואה מלא את פרטייך בטופס

הלוואות

הלוואות לעובדי מדינה
הלוואות אקספרס
הלוואות לסטודנטים
אשראי חוץ בנקאי
הלוואות לרכישת רכב
הלוואות למוגבלים
הלוואה לכל מטרה
הלוואה חוץ בנקאית
הלוואה בריבית 2.5% לשנה


ביטוחים

ביטוח אובדן כושר עבודה
ביטוח מנהלים
ביטוח חיים (Risk)
ביטוח מחלות קשות
ביטוח תאונות אישיות


חסכונות

חסכון לפנסיה
קרן פנסיה
קרנות השתלמות
איתור חסכונות